Zone 09/252 Abominabele snelheden laatste 2 weken

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Dorpsidioot
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2007, 09:54

Het hek is van de dam, de laatste 2 weken geeft men scarlet unlimited adsl lijn geen deftige snelheden meer. Ik sukkel deze 2 weken al met een max speed van 30 kb/s down(upload is nog steeds even snel). Ping resultaten naar verscheidene plekken wijzen op 20-30% packet loss maar met deftige ping resultaten zelf. (Ter informatie al 2+ jaar met 3.3 mbit, zit op 500m van de centrale)

Ik bel dus vandaag naar de helpdesk om het probleem te melden. Na ongeveer 30! minuten aan de lijn te hangen krijg ik iemand van de first line aan de lijn. Die beschuldigd me van het hebben van virussen op men pc(yep sure, heb 5 pcs staan en die zouden allemaal te lijden hebben onder virussen), hierna van een kapotte router en modem en vervolgens scheept ze me af dat het niet aan het netwerk kan liggen want dat is perfect. Mooi, 35 minuten aan de lijn gehangen, geld verspild. Mailen helpt ook niks want ze antwoorden nooit.

Vroeger verbond de first line support je nog door naar de second line waar mensen zaten met verstand van zaken als ze wisten dat ze je niet konden helpen, vantegenwoordig is het antwoord: "Mijn teamleader zegt dat dat niet kan". Wel daar sta ik dan met men professionele IT ervaring die zegt dat het probleem echt wel niet lokaal is en word je zo maar eventjes brutaal opzij gezet alsof je de zoveelste snotaap bent die belt. Ik verhuis midden volgend jaar en het zal geen verhuis met scarlet meer zijn.

Iemand enig idee hoe ik dit snelheidsprobleem oplos? Het gaat enkel van kwaad naar erger de laatste 2 weken en het ligt niet aan router noch modem(getest op andere lijn).
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik vrees dat je best klacht kan neerleggen bij de Ombudsman en ondertussen nog eens bellen in de hoop dat je een andere helpdesker aan de lijn krijgt.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 2029
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 133 keer

Je bent blijkbaar niet de enige, zoals je in andere topics kan lezen. Er zou blijkbaar een capaciteitsprobleem zijn.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
Dorpsidioot
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2007, 09:54

Hopelijk merken ze het binnenkort, want het begint een beetje mijn voeten uit te hangen.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”