HD Hulp
- SniFManS
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Hoe kunde een HD formateren die uit een pc komt met windows erop en die nu al in een externe hd box zit ( icybox ) Windows merkt de hd wel op maar laat niets toe .Zie de partities niet staan en kan de boel ook niet formateren . Zelf vermoed ik dat er een konflikt is met de driver letters en ook natuurlijk dat er nog eens windows xp install opstaat . Zelf word hier vista gebruikt. Iemand tips om er aan te beginnen ?
- SniFManS
- Elite Poster
Als ik daar kijk onder vista dan dan zie ik de hd .meon schreef:In Windows XP zou ik Start > Uitvoeren > diskmgmt.msc typen.
als ik diskmanagement open doe dan zegt hij dat ik ; You Must intialileze a disk before logical disk management can acces it .
heb de keuze tussen MBR ( Master boor record ) of GPT ' Guid Parttion table )
Kies dan voor MBR , wat dan gelukt is .
Als ik dan via de wizard een simpele instelling wil dan dan begint dat dus een partitie te maken en te formateren . Echter na een tijd stopt dit met een error en meld me dat ik diskmanagemant meoet refreschen . Als dat niet helpt pc herstarten . Maar niets helpt ! Ik zou eerst de partities moeten kunnen verwijderen voor ik een nieuwe kan maken . Maar de vraag is hoe ?
- SniFManS
- Elite Poster
Kan je me ook even uitleggen waarom het via de box dan niet te verhelpen is . Wat verschil zit er dan dus de box en onmiddelijke aansluiting op het mobo?Weetgraag schreef:Haal die disk uit de Icebox, koppel ze direkt op je mobo en formateer daar.
Zo doe ik het altijd als dit probleem zich voordoet.
Greetz
Weetgraag
Een verklaring heb ik er niet voor maar als je een rechtstreekse aansluiting op je mobo IDE/SATA hebt ipv usb denk ik dat de doorstroming van opdrachten beter is en dat je ook niet te maken hebt met misschien verborgen beveiliging ofzo.
Ik doe het zo omdat dit de makkelijkste manier is voor mij.
Greetz
Weetgraag
PS: ik gebruik zelfs soms nog een Win98 opstartdisk om te formateren
en te partitioneren
Waarom moeilijk als het makkelijk gaat
Ik doe het zo omdat dit de makkelijkste manier is voor mij.
Greetz
Weetgraag

PS: ik gebruik zelfs soms nog een Win98 opstartdisk om te formateren
en te partitioneren
Waarom moeilijk als het makkelijk gaat
"Carpe Diem"
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Je kan ook gewoon booten met een live cd(knoppix etc) en dan met fdisk of cfdisk de partities verwijderen. Voor de zekerheid kan je ook je vaste schijf uittrekken als je dit wil doen.