Router

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Giljom
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 2 keer

Heeft iemand ervaring met de draadloze Wireless router van Belgacom, is die goed of zijn er betere, en waar moet ik op letten, ik werk nu met een Speed Touch Home , maar ik ga braadloos werken.
Ik weet minder als u, maar wil bijleren, bedankt
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

De linksys router?
Giljom
Plus Member
Plus Member

wat bedoeld ge juist
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

welke bgc router bedoel je juist, want ik denk dat bgc er verschillende heeft
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Belgacom verkoopt er 2; de linksys en de Siemens Santis 50 . Welke hebt ge? (die ment 2 antennes is de Linksys)
Giljom
Plus Member
Plus Member

Juist ik weet nog niet welke, maar welke raad ge me aan, en wat is het verschil tussen de twee, graag hulp
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Op de site van BGC staat dat als je al een Speed Touch Home hebt je best de linkys zou aanschaffen. Reden hiervoor is dat de linksys een ethernet poort heeft en de siemens blijkbaar niet. Ik heb thuis de linksys draadloze router en ben er tevreden over.
meon
Administrator
Administrator
Provider

De siemens santis is combinatie modem/router/wireless lan. Daar heb je dus die Speedtouch niet meer bij nodig...
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ik werk nu met een Speed Touch Home
Hij heeft dus al een modem. Waarom dan nog nieuwe kopen?
Giljom
Plus Member
Plus Member

Hallo Ik heb adsl, een modem speed touch home, ik wil een laptop draadloos laten werken via een Linksys router, maar nu lees ik deze boodschap hier onder, ". Dit kan echter ook een nadeel zijn: je kan geen bestanden sturen met MSN messenger, en je kan geen audio en video sturen bij bv. NetMeeting. "
en dar zit voor mij het probleem, ik werk zeer veel met messenger, graag uw hulp, want ik sta voor de aankoop
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Giljom,

waar lees je die citaten die je hebt geschreven...?

Normaal mag dat geen probleem zijn,indien je voldoende mogelijkheiden tot instellen van de firewall hebt, binnen de router.

normaal denk ik niet dat dit zo'n groot probleem is..dat kan tegenwoordig verholpen worden..
I love it when a plan comes together!
meon
Administrator
Administrator
Provider

Mits je router uPNP (universal plug & play) ondersteunt (ik weet dat andere mods hier niet zo een voorstander van zijn) hoef je zelfs helemaal niets in te schakelen of in te stellen, dat doet messenger voor jou. ICS van windows zelf is bvb een router die uPNP ondersteunt. uPNP zorgt er voor dat de 'aanvragende software' c.q. messenger in dit geval zelf de nodige instellingen doet op de router (poorten openen, portmappings instellen). Maar niet alle software ondersteunt uPNP, maar voor het geval Messenger (zeker 6.0) is dat wél het geval.
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik heb tot nu toe alleen problemen gehad met Apache (poorten forwarden) en Trillian(kan ik geen bestanden sturen). Met messenger heb ik nog geen problemen gehad
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

meon schreef:Mits je router uPNP (universal plug & play) ondersteunt (ik weet dat andere mods hier niet zo een voorstander van zijn) hoef je zelfs helemaal niets in te schakelen of in te stellen, dat doet messenger voor jou. ICS van windows zelf is bvb een router die uPNP ondersteunt. uPNP zorgt er voor dat de 'aanvragende software' c.q. messenger in dit geval zelf de nodige instellingen doet op de router (poorten openen, portmappings instellen). Maar niet alle software ondersteunt uPNP, maar voor het geval Messenger (zeker 6.0) is dat wél het geval.
uPNP houdt ernstige beveiligingsriscos in dus dat schakel je best in geen geval in ... je kan hier meer lezen hierover en een programma om het uit te schakelen downloaden
Registered Linux user #286313
meon
Administrator
Administrator
Provider

Lees tegoei wat er staat:
Note: The FBI's NIPC (National Infrastructure Protection Center) has apparently reversed their original opinion. They no longer assert that Microsoft's Universal Plug & Play services should be disabled for extra protection. The most recent update to their previous two notices — which did advise users to disable the UPnP services — no longer includes this advice.
uPNP is dus wel degelijk handig om te hebben. Ik heb het in elk geval ingeschakeld, en nog geen enkel beveiligingsrisico mee ondervonden.
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

uPNP is wel degelijk een groot risico.

Ben de site vergeten waar het allemaal mooi staat uitgelegd, als ik erop kom, dan zal ik hem hier posten.

greetz,

Nob
Gast

Ik heb Norton Internet Security 2003. Gratis te bestellen bij Skynet als je een ADSL Plus abbonement hebt. Dan zal het niet veel uitmaken of je uPNP hebt of niet; NIS controleert hte verkeer toch.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Euh, Guest,

NIS2003 kan je niet echt vergelijken met zo firewalls...
Met NIS heb je normaliter sowieso geen problemen om files door te sturen of apache te draaien.. dit is een ander niveau :)
I love it when a plan comes together!
Giljom
Plus Member
Plus Member

Weet iemand juist welke wireless router Belgacom leverd, is het het type
802.11b , of is het de 802.11g die 5 maal sneller is, en wat is het verschil en is die snelle ook bij Belgacom te verkrijgen
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Tot nu toe is alleen 802.11b ondersteund. Ik denk dat ze ervan uitgaan dat je het alleen voor internet zal gebruiken en niet ook voor netwerk ofzo. Aangezien ADSL maar 3.3mbit is en 802.11b 11mbit haalt zal je voor internet geen vertraging oplopen.
Giljom
Plus Member
Plus Member

Ja nu begrijp ik het, zal mij die maar aanschaffen morgen, maar zou ik die zelf kunnen instellen, of waar moet ik hulp zoeken, want koop een laptop van de aldi 2.8 ghz daar zal wel alles in zitten wat ik nodig heb zeker, dus alleen die router en ik kan draadloos gaan
MVG
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Je kan ervoor kiezen om het te laten installeren door BGCtechnicus of je doet het zelf. Eigenlijk niets speciaal aan. De Speed Touch Home verbind je met netwerkkabel aan WAN poort van router. Je stelt de laptop in op DHCP, dan regelt die laptop alles voor jou. Daarna typ je in de internetbrowser in de adresbalk 192.168.1.1. Nu moet je als gebruikersnaam niets invullen en als wachtwoord admin. Op het scherm waar je nu komt moet je de gegevens van je ADSL-abbonement invullen.
Dan zou alles goed moeten werken. Er zit bij de router ook een handleiding die is aangepast door BGC. Met die bij de hand kan je niets fout doen.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”