Ik ben pas bij een klant geweest die een speedtouch home heeft en Windows 95. Zijn Belgacom ADSL heeft altijd perfect gewerkt. Nu is hij overgeschakeld op Euphony. Ik geef bij enternet --> instellingen, zijn gebruikersgegevens op van euphony, maar krijg telkens de mededeling dat er niet kan ingelogd worden (connecting server ... failed).
Zou het kunnen dat deze modem enkel met Belgacom werkt?
Hoe kan ik zien of de modem verbinding heeft met de pc (los van het feit dat er adsl op zit)?
Ik heb ook al eens een speedtouch 530 en 510 geprobeerd, maar 10.0.0.138 werkt niet en ipconfig in Dos werkt ook niet.
Bij een andere Euphony-klant werken deze 530 en 510 wel met de gebruikersnaam en wachtwoord van de klant.
Ik weet dat het een oud systeem is en dat het eigenlijk absurd is om op dergelijk oud machien nog internet te willen, maar de klant wil geen verdere kosten doen.
Alcatel Speedtouch Home en Windows 95
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Euphony zal geen PPPoE ondertsteunen misschien? Ik weet wel niet hoe en of die Home PPPoA ondersteunt.
In windows 95 heet "ipconfig" trouwens "winipcfg".
In windows 95 heet "ipconfig" trouwens "winipcfg".
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 18 keer
De speedtouch home ondersteund ook PPPoA *maar*
je moet wel op http://10.0.0.138 de instellingen veranderen
en ipv PPPoE doe je een PPPtP verbinding op de client.
Of dat laatste gaat met Windows 95 heb ik geen idee.
De modem is niet providerafhankelijk.
Ik heb er ook zoééntje, en al gebruikt op Scarlet en nu Academic Broadband.
Je kan de Home altijd ook nog tweaken tot pro....dan is het een éénpoorts router geworden. google for instructions
Groetjes,
S.
nb: De speedtouch home's modems zijn mi de meest betrouwbare die ik al ben tegengkomen in deze prijsklasse. 'k zie er zelden problemen mee
je moet wel op http://10.0.0.138 de instellingen veranderen
en ipv PPPoE doe je een PPPtP verbinding op de client.
Of dat laatste gaat met Windows 95 heb ik geen idee.
De modem is niet providerafhankelijk.
Ik heb er ook zoééntje, en al gebruikt op Scarlet en nu Academic Broadband.
Je kan de Home altijd ook nog tweaken tot pro....dan is het een éénpoorts router geworden. google for instructions

Groetjes,
S.
nb: De speedtouch home's modems zijn mi de meest betrouwbare die ik al ben tegengkomen in deze prijsklasse. 'k zie er zelden problemen mee