E-mails komen niet meer aan!

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Spink

Het is al maanden zo dat e-mails van mensen die naar mij mailen met veel vertraging (meestal minstens een uur of 4!!) aankomen. Ze bellen mij dan op waarom ik niet reageer, maar ik heb hun e-mails op dat moment gewoon nog steeds niet aangekregen! Gisteren ging het zelfs zover dat de persoon die een mail naar mij stuurde na een aantal uren het volgende bericht terug kreeg:

** THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY **
** YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE **

The original message was received at Wed, 22 Oct 2003 12:48:11 +0200 (MEST)
from gee.skynet.be [195.238.2.99]

----- Transcript of session follows -----
<hier stond mijn e-mailadres>... Deferred: Connection refused by hotbert.skynet.be.
Warning: message still undelivered after 4 hours
Will keep trying until message is 2 days old

Ik kan dus niet meer normaal met die mensen corresponderen via e-mail! Wat valt er hier aan te doen? Volgens mij ligt het aan de Skynet-mailserver! :-(
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Je kan eens proberen een e-mail te zenden aan je eigen adres als test, lukt dit niet al je instellingen eens checken van je mail prog.
Info daarover vind je > hier
Ofwel stuur je een mail of fax naar de verantwoordelijke dienst van Skynet of Belgacom met een kopie van de mail welke je in deze topic publiceerde, om uw probleem recht te zetten.
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 23 okt 2003, 11:22, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

Inderdaad, gisteren stond er een ticket open op de Skynet site dat er problemen waren bij "het ontvangen van mail"...

Dus : af en toe deze pagina eens raadplegen en je zult al véél meer weten :-)

PS. het ticket staat nog steeds open.
If you can't beat them, confuse them.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Blue-Sky,

Instellingen hebben hier niks mee te maken, dit is een probleem dat zich op server niveau (>skynet dus) en niet op client niveau voordoet.

Spink,
Heb er gisteren ook last van gehad, gisteren mailtje verstuurd naar mij en mijn pa op het werk, hij kreeg het, ik niet. Ik heb het mailtje nog maar net ontvangen en gelezen.

Deze problemen doen zich voor als er servers blacklisted zijn en dus slechts met een beperkt aantal servers kunnen connecteren. Dat levert queue's op en héél véél vertraging.
Andere problemen op de servers kunnen ook zo dingen opleveren.

Zoals Cueboy reeds zei, gewoon even de status-page controleren en je bent op de hoogte van de problemen.
Nu enkele maanden geleden was er wat vertraging, maar de laatste tijd is het vrij behoorlijk. Het is pas opnieuw deze week begonnen, bij mij althans.

Een fax ofzo sturen naar Skynet haalt niet zo héél véél uit, grote kans dat je zelf geen reply krijgt. Ze weten van het probleem en ze zijn ermee bezig :).

Kort vraagje: gebruik je de Skynet Email Protection op je mailbox?
Gewoon om te eliminieren of het probleem te zien heeft met de servers die deze dienst toelaten of dat het op alle servers van toepassing is.
I love it when a plan comes together!
Spink

Bedankt voor jullie tips! Nu weet ik tenminste waarop en waaraf, al blijf ik natuurlijk wel zitten met het probleem. :-(

Wat die "Skynet Email Protection" betreft: nee, dat gebruik ik niet. Zoiets zouden ze standaard moeten leveren en niet nog wat extra kosten ervoor aanrekenen!
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Spink schreef:Wat die "Skynet Email Protection" betreft: nee, dat gebruik ik niet. Zoiets zouden ze standaard moeten leveren en niet nog wat extra kosten ervoor aanrekenen!
Ja,...deze gratis protection loopt nog tot 15 novenber 2003.
Zou leuk zijn indien men het gratis zou aanbieden, maar men mag ook niet vergeten dat dit extra inzet vergt, als alle er willen van profiteren dan moet alle trafiek via deze weg of filtering. :?
Voor mij mag dat graag, maar of de provider dit ook zo ziet dat is de vraag :???:
Ik zelf heb dit geactiveerd alvast tot 15/11/2003, afwachten of zij hun vooropgestelde prijs handhaven!
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Spink,

Ja, véél kan je er niet aan doen dan ofwel je correspondenten laten weten dat jouw isp wat problemen heeft.. en er dus een delay is.. of je dient tijdelijk een alternatief mailadres te nemen: hotmail, advalvas,... etc ect

Wat betreft die mail protection gratis, zie forum voor discussie.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”