Draadloos

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
frado
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer

Hi,

Ik heb 1 'main' router met modem er alreeds in. Vanaf daar gaan er 2 utp kabels:
1 naar een andere router voor wireless(statisch ip, die daar zijn eigen ip range heeft om te verdelen(dd-wrt)).
De andere ging eerst naar mijn desktop. Maar nu wil ik ipv desktop, hij eerst naar een andere wireless router gaat, en zo dan verder naar mijn desktop.

Kheb dit geprobeerd, en dat gaat..
Maar, het wireless gedeelte van die router wil niet gaan. Ik kan wireless aanzetten, en onbeveiligd connecten via de laptop, maar hij blijft steken bij identificeren/ip ophalen
Nu , da's zo'n Philips router, met niet zoveel opties als die linksys met dd wrt op...
Ik heb het ip naar .9 veranderd, en DHCP uitgezet. Beveiliging wil ik ook, maar WPA geeft wat problemen...
Maar nu, hoe kan ik dit probleem oplossen met dat IP- bedeel gedoe? Als het wel lukt op de desktop..(die vanaf die philips router vertrekt dus)
Bij dekstop pc zie ik dd-wrt netwerk(da's die van main router), en heb ik 192.168.1.3 als ip

ip's:
main: 192.168.1.1
router dd wrt 192.168.1.2
router philips 192.168.1.9

Moet ik hiervoor mss een custom firmware installen, of x anders?
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

je moet de eerste router bridged zetten met je 2e router dacht ik..
Ik had ongeveer een zelfde opstelling:
Modem adsl -> bridged naar Belkin Wireless router
anders werkt dat ook niet hoor :)
de MAIN heb je eigenlijk niet nodig é..
laat alles vertrekken vanuit de 2 modem
frado
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer

ja kweet , da was een router met adsl2+modem derin, voor goeie prijs, daarmee:).
Maar light het probleem gewoon niet erges bij die philips router? Want mijn utp kabel van desktop gaat nu na die philips, en van die philips naar main, en dat gaat.
Tprobleem zit hem bij ipverdeling bij wireless, wat hij precies niet wilt doen
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”