zonealarm securityhole of eeeuh ????

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

ik heb een raar probleem met zonealarm en het is me al een paar keer opgevallen.Als de firewall u een alert toont als iemand u pinged bijvoorbeeld is er in die dialog een checkbox "don't show this dialog again" maar ik heb die checkbox niet geselecteerd !!!!!! dat gebeurde vanzelf

ik heb zonelabs hierover al gecontacteerd maar blijkbaar doen ze alsof hun neus bloedt (ze antwoorden niet)

Afbeelding

volgens mij is hier een reukje aan ...

poort 27374 => subseven waarschijnlijk een of andere snotneus die even mee papa zen pc mag spelen ;)
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Erik,

Dit is zeker en vast géén security hole eh.. maybe wel een default setting in de programmatuur die verkeerd staat. Dus dat dat vinkje default niet aangevinked mag staan, maar dat is een minor bug zou ik zeggen.

Ik vraag mij af of dat vinkje er niet de eerste keer kan komen door settings die je hebt ingesteld. Bvb je hebt vooraleer je alerts kreeg de setting ingegeven dat je geen popup's wilt krijgen, en dat je dit de eerste keer moet bevestigen op zo'n pop-up. Vandaar dat dat vinje standaard aan staat.

Maar wat ik zeker niet zou zeggen is dat dit een security hole is, want hoe dan ook, of die msg getoond wordt of niet, het wordt geblocked. Trouwens in je log vind je alles wel terug. ZALog.txt ofzo..
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”