Hello,
We zijn op m'n werk in het bezit van een Office Premium XXL abo inclusief Cisco router ( met 1 ethernetpoort)
We hebben nu een eigen security appliance geplaatst achter die router :
Een server die Untangle draait. (Prima product trouwens , én gratis !!)
Nu vroeg ik me af of het technisch mogelijk was om belgacom te vragen om die Cisco enkel als modem te gebruiken en dan al de rest door onze server te laten afhandelen. (veel gemakkelijk qua beheer van portforwarding en OpenVPN)
Als we een eigen modem moeten kopen , welk model hangen we daar dan best achter ?
Bedankt!
Dries
Eigen router/modem
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Je kunt ze vragen alle poorten open te zetten en alles te forwarden naar het WAN adres van je security appliance.
Doen ze over het algemeen niet moeilijk over, ik heb dit ook al een paar gedaan op mijn vorig werk, waar we meestal een SonicWall Firewll/Router appliance zetten achter de cisco die we zelf vanop afstand konden beheren...
Doen ze over het algemeen niet moeilijk over, ik heb dit ook al een paar gedaan op mijn vorig werk, waar we meestal een SonicWall Firewll/Router appliance zetten achter de cisco die we zelf vanop afstand konden beheren...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Krijg je geen static ip bij dat abbo ? Die kan je gewoon via een A record aan een domein naam hangen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Als je zelf geen domain hebt ?Ken schreef:Waarom heb je Dyndns nodig als je een vast IP adres hebt?
dit is de oude premium adsl pakket. als het een modem/router is van belgacom , kunnen ze alle poorten forwarden, wat je ook kan doen is je eigen router/modem erachter gooien, maar dan gade geen support krijgen mocht het NIET werken uiteraard.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Idd ... Alles is nu geforward naar mijn Untangle bak erna en dat werkt perfect 
't is alleeen wel immens hoeveel portscans en pogingen er gedaan worden om daarop in te breken ..

't is alleeen wel immens hoeveel portscans en pogingen er gedaan worden om daarop in te breken ..
Floris Bakker for president!