Beste,
mijn dvd-brander in mijn Acer Aspire 1694 laptop, vertikt het nog van dvd's en CD-roms te branden. Het enige dat hij nog wil branden zijn DVD-RW's.
De brander is een Matshita UJ-845D (is volgens mij een dochterbedrijf van Panasonic). De fout komt zowel voor bij Nero 7 en NTI CD-brander.
Telkens is de fout een power-calibratiefout die ontstaat na het branden van de lead-in.
Nieuwere firmware van de brander is niet te vinden. Enig speurwerk leerde dat deze fout het einde van het leven van de brander zou kunnen zijn.
Bon, de vraag is nu allereerst, is de brander idd om zeep en hoe zou ik dat eventueel kunnen testen (bv diagnoseprogramma). Zou de fout door vuil op de laserlens kunnen ontstaan?
Indien de brander toch om zeep is, wat is dan het goedkoopste? Een nieuwe interne brander kopen (via wat geen benul) of een externe brander kopen zoals de Samsung in promotie in de Makro.
Dank voor alle raad en hulp,
Ikkejonge
Power calibratiefout bij branden dvd's en cd's.
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Google loves me and gave me this as first result: http://www.instructables.com/id/Change- ... /?ALLSTEPS
Dit betekent wel dat je je eventueel nog actieve garantie zou verliezen. Indien je nog garantie hebt, zou je het ding echter beter binnenbrengen
.
Als je het niet ziet zitten om het ding open te vijzen --> external
Dit betekent wel dat je je eventueel nog actieve garantie zou verliezen. Indien je nog garantie hebt, zou je het ding echter beter binnenbrengen

Als je het niet ziet zitten om het ding open te vijzen --> external
- ikkejonge
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Na twee jaar is de garantie voorbij, maar voor ik begin met vervangen wil ik eerst wel geheel zeker zijn dat het effectief de brander is die het probleem geeft.
Aangezien hij alles nog leest denk ik dat kosten in acht genomen, het wenselijker zal zijn een externe brander dan te kopen.
(Hoe ik de laptop opendoe, was al gekend bij mij
)
Aangezien hij alles nog leest denk ik dat kosten in acht genomen, het wenselijker zal zijn een externe brander dan te kopen.
(Hoe ik de laptop opendoe, was al gekend bij mij

Just enjoy life and don't whine about it.