Een vriendin raakte niet meer op Internet, noch via UTP-kabel, noch wireless.
Via een 'geleend' naburig draadloos netwerk via Messenger wat zitten troubleshooten.
Situatie: Modem is een Philips-modem via Belgacom, met rode deksel (die met voice dus). Modem is connected, DHCP en al, IP-adressen van gateway en DNS kloppen. Verbinding wireless en bedraad is ook in orde; correct verbonden, krijgt correcte DNS en gateway (192.168.1.1, de modem).
Surfen op IP naar Google werkt bvb.
Helaas, een nslookup naar een domeinnaam failed met timeouts. Zelfs als je in nslookup de server naar het IP van een DNS-server van Belgacom point lukt het niet.
Hosts-file ziet er goed uit.
DNS Client service draait.
Uiteindelijk bij TCP/IP van de netwerkadaptor DNS-servers van Belgacom 'hard' laten ingeven, en dat heeft het wel opgelost, maar dat vind ik geen oplossing. Wat kan er nog meer aan de hand zijn?
Geen DNS op clients met Philips-modem
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Heb je laten controleren of de DNS settings op het IP adres van Skynet goed waren?
Het gebeeurt bij mijn ouders ook wel eens (met de wireless zwart-grijze modem) dat ze van Skynet wel een IP en gateway krijgen maar geen DNS adressen. Uiteraard dat surfen dan niet lukt.
Het gebeeurt bij mijn ouders ook wel eens (met de wireless zwart-grijze modem) dat ze van Skynet wel een IP en gateway krijgen maar geen DNS adressen. Uiteraard dat surfen dan niet lukt.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Ik heb haar die uit de configuratie van de modem laten voorlezen, dat waren dezelfde als ik heb, dus dat klopt. 't lijkt wel de forwarding dat fout gaat.