Ik zoek eigenlijk een proxy server die het volgende doet alleen websites toelaten die ik opgeef aangezien mijn kinderen nog jong zijn en enkel sites hoeven te bezoeken die ik op voorhand gescreened heb, dus in plaats van te filteren op woorden iets wat toch niet werkt zou ik liever een site toevoegen die gescreened naar de content er van, eigenlijk een soort van intranet maar dat toch bepaalde zaken van het internet kan halen.
Iemand suggesties? liefst iets wat in de bsd portstree zit.
Parental control
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Geen dns server toevoegen en de toegelaten websites in hostfile zetten ? Dat kan een oplossing zijn als het om enkele websites gaat.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
WinRoute Firewall. Content based blocking met punten per slechte term.
Zit namelijk Cobion webfilter in.
De filter is user-afhankelijk, dus als je inlogt als iemand anders heb je er geen last van.
Je kan zelfs quota instellen, P2P blokkeren, ...
Zit namelijk Cobion webfilter in.
De filter is user-afhankelijk, dus als je inlogt als iemand anders heb je er geen last van.
Je kan zelfs quota instellen, P2P blokkeren, ...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 24 keer
Je hebt linux-router operating systems waar dat squid inzit , kan je makkelijk draaien op een oude pentium2.
http://www.smoothwall.org
en ook nog ipcop etc...
IK gebruik smoothwall omdat dit makkelijk te onderhouden is , relatief snel draait en ik kan nog altijd zelf de firewall aanpassen via de terminal dus
http://www.smoothwall.org
en ook nog ipcop etc...
IK gebruik smoothwall omdat dit makkelijk te onderhouden is , relatief snel draait en ik kan nog altijd zelf de firewall aanpassen via de terminal dus