Ik heb hier van iemand een HP Pavilion zv6000 liggen. Het scherm toont enkel nog strepen. Het ligt niet aan de resolutie, want bij het opstarten tijdens het BIOS-scherm is het ook al.
Als ik een extern scherm aansluit, dan lukt het wel. Mijn vermoeden is dus dat het het scherm zelf is dat defect is.
De eigenaar heeft gevraagd wat het zou kosten om te repareren, maar zelf heb ik hier totaal geen idee van. Iemand?
Alvast bedankt!
Scherm defect HP Pavilion zv6000. Prijs reparatie?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Vorige week nog een Dell gerepareerd met onderdelen gekocht op eBay.
Op de Amerikaanse site altijd vrij veel aanbiedingen en door de goedkope dollar vaak nog aanvaardbare prijzen.
zoekresultaten op ebay.com
Op de Amerikaanse site altijd vrij veel aanbiedingen en door de goedkope dollar vaak nog aanvaardbare prijzen.
zoekresultaten op ebay.com
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
't is niet voor niks dat schermen en batterijen nooit in de volledige garantie zitten, ze zijn pokkeduur om te laten herstellen en vaak is een nieuwe notebook kopen beterkoop. Ik weet dat dat destijds voor m'n Compaq Armada M700 dat 30.000 BEF heeft gekost.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Mja, maar het is ook geweten dat fabrikanten als HP (niet enkel zij, maar ze zijn toch wel uitblinkers in mijn ervaring) op dat soort dingen echt wel heel zware rekeningen geeft. De onderdelen zelf vastkrijgen is meestal ook al een probleem, ze zijn nogal weigerachtig daarin en doen een "ship for repair" dienst, een ziekte waar alsmaar meer leveranciers aan beginnen te lijden.
Als je weet dat je scherm naar de bliksem is, dan is Ebay zoals Astralon zegt, zeker een optie. Een andere is pakweg TDcomponents in Duitsland : heb al regelmatig "B" en "C" schermen gekocht bij die jongens, en zelfs die "C" schermen zijn tot nu toe beestig meegevallen. (135€ voor een gereviseerd NX9010 scherm bijvoorbeeld). Prijscategorietjes zijn meestal iets van een 350€ voor een nieuw, 250€ voor een compleet geriviseerde 2e hands (zie je niks aan, ziet er echt perfect uit) of sub 200€ voor een "limited warranty, pulled" device.
http://www.tdcomponents.com/sites/welco ... tausch.php
Zelfs als je machine daar niet tussen staat, is een mailtje naar die mensen meestal zeer behulpzaam.
Bij HP kan je heel snel een prijsquote krijgen voor dit soort dingen :
http://h41111.www4.hp.com/oow/be/nl/ind ... R1002_BENL
Waarschuwing : je krijgt daar bijna altijd 367€ of zo als antwoord, in praktijk loopt dat dan soms omhoog naar ver boven 500€ éénmaal je machine is opgestuurd. "vrijblijvende prijsofferte", weet je wel. Al een paar keer raar opgekeken met die jongens van HP.
Als je weet dat je scherm naar de bliksem is, dan is Ebay zoals Astralon zegt, zeker een optie. Een andere is pakweg TDcomponents in Duitsland : heb al regelmatig "B" en "C" schermen gekocht bij die jongens, en zelfs die "C" schermen zijn tot nu toe beestig meegevallen. (135€ voor een gereviseerd NX9010 scherm bijvoorbeeld). Prijscategorietjes zijn meestal iets van een 350€ voor een nieuw, 250€ voor een compleet geriviseerde 2e hands (zie je niks aan, ziet er echt perfect uit) of sub 200€ voor een "limited warranty, pulled" device.
http://www.tdcomponents.com/sites/welco ... tausch.php
Zelfs als je machine daar niet tussen staat, is een mailtje naar die mensen meestal zeer behulpzaam.
Bij HP kan je heel snel een prijsquote krijgen voor dit soort dingen :
http://h41111.www4.hp.com/oow/be/nl/ind ... R1002_BENL
Waarschuwing : je krijgt daar bijna altijd 367€ of zo als antwoord, in praktijk loopt dat dan soms omhoog naar ver boven 500€ éénmaal je machine is opgestuurd. "vrijblijvende prijsofferte", weet je wel. Al een paar keer raar opgekeken met die jongens van HP.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 105 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Jij hebt blijkbaar andere ervaringen dan ik. Als ik mag bellen voor defecte hardware willen ze dat altijd persé opsturen waardoor ik die zelf moet herstellen. Nu zal ook zijn doordat we B2B klant zijn zeker?kaween schreef:Mja, maar het is ook geweten dat fabrikanten als HP (niet enkel zij, maar ze zijn toch wel uitblinkers in mijn ervaring) op dat soort dingen echt wel heel zware rekeningen geeft. De onderdelen zelf vastkrijgen is meestal ook al een probleem, ze zijn nogal weigerachtig daarin en doen een "ship for repair" dienst, een ziekte waar alsmaar meer leveranciers aan beginnen te lijden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
Bedankt voor de vele antwoorden... Er staan enkele handige links bij!
Op die link van HP was het idd 367 euro
Ik ga die mens vertellen in welke grootorde de reparatie zal vallen (eventueel iets goedkoper via ebay), hij moet dan maar zelf beslissen wat hij er mee wenst aan te vangen.
Op die link van HP was het idd 367 euro

Ik ga die mens vertellen in welke grootorde de reparatie zal vallen (eventueel iets goedkoper via ebay), hij moet dan maar zelf beslissen wat hij er mee wenst aan te vangen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Hangt ervan af. Bij printers is het inderdaad "we sturen die of die repair kit". Bij notebooks buiten garantie geldt dan tot nu toe altijd een flow-repair : er wordt geen nieuw board meer beschikbaar gesteld, en de notebook moet binnen voor repair, je oud board wordt dan hersteld of je krijgt een ander -eveneens gereviseerd- mainboard. En tja, bij ons is het meestal wel het mainboard dat stuk is.lithion schreef:Jij hebt blijkbaar andere ervaringen dan ik. Als ik mag bellen voor defecte hardware willen ze dat altijd persé opsturen waardoor ik die zelf moet herstellen. Nu zal ook zijn doordat we B2B klant zijn zeker?kaween schreef:Mja, maar het is ook geweten dat fabrikanten als HP (niet enkel zij, maar ze zijn toch wel uitblinkers in mijn ervaring) op dat soort dingen echt wel heel zware rekeningen geeft. De onderdelen zelf vastkrijgen is meestal ook al een probleem, ze zijn nogal weigerachtig daarin en doen een "ship for repair" dienst, een ziekte waar alsmaar meer leveranciers aan beginnen te lijden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 105 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Nog maar weinig ervaring gehad met kapotte moederborden (enkel bij pc's en ze sturen ze ook op), maar de resterende notebook onderdelen sturen ze altijd op. Bij levering van nieuwe onderdelen wordt het defecte onderdeel meegenomen. De meeste herstellingen zijn trouwens keyboards, harde schijven en memory. Notebooks ouder dan 3 jaar (dus buiten garantie) worden zelfs niet meer hersteld (zien redelijk af)