Thomson Speedtouch 510

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 49 keer

Sinds enkele dagen duurt het minstens 20 minuten eer mijn simpele ADSL-modem (Thomson Speedtouch 510) verbonden. De modem maakt ook nog eens een piepend geluid als hij verbonden is. Enige suggesties?
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hey,

Je kunt al eens zien bij de Helpdesk Thomson
helpdesk van Thomson blijkt nu dat de serie 3EC18604MC regelmatig gebreken vertoont. De middelste van de drie lampen voorop het toestel (de power-lamp) geeft dan geen groen licht meer, maar is constant rood van kleur, vaak vergezeld van een piepend geluid. Ik heb het kastje dus ook maar eens open geschroefd (4 schroeven onder de sticker) en ja hoor, ook bij mij een groot aantal 'bolle' groene condensatoren, te weten 2 stuks 1000 mF, 6,3 V. en 7 stuks 100 mF, 25 Volt. Indachtig de 'hobbytijd' van HCC ben ik naar de onderdelenhandel gegaan en heb nieuwe condensatoren aangeschaft. Helaas was de 1000 mF alleen in de 16V uitvoering leverbaar, dat betekende een iets grotere afmeting.

Thuis gekomen heb ik de bolle groene condensatoren van het printplaatje verwijderd door telkens met de soldeerbout aan de onderzijde van de printplaat een aansluiting los te solderen en door de condensator scheef te drukken het pootje uit de printplaat te duwen. Daarna moesten de gaatjes nog even schoon gemaakt worden (met soldeerbout en –pomp en daarna met een klein boortje (0,3 mm voor de kleine en 0,4 mm voor de beide grotere).
Als je niet gewoon bent van om te gaan met 'n soldeerbout, kan je het beter laten.
Bovendien moet het soldeer toestel, (0) nul doorgang hebben aan de spits.
Zoniet kunnen chips in je modem defect gaan door statische lading of minime elektrische spanning.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”