... is ook een heel ander soort van publiek. De occasionele videofiel is _niets_ met Premiere. 't is net alsof je met een kale Avid een trouwreportage wil maken : dat komt ook nooit goed. Als je er genoeg tijd in wil steken, is Premiere een goede keuze, maar zeker niet de _enige_ keuze die er is. Mensen die genoeg centen hebben om een legale PPro te kopen en daar om den brode mee willen werken, zijn trouwens doorgaans veel gelukkiger na de omschakeling naar Mac/Final Cut, zeker als er HDV bij komt kijken.
Als je in de regio "Studio / Magix" zit, komt "Elements" nog het dichtste in de buurt. Beetje te beperkt naar mijn smaak, maar zoals gezegd, de vakantie/hobby filmer kan daar zonder veel moeite bruikbare dingen mee maken.
Dit terzijde. Als ex-beta'er voor Pinnacle is mijn ervaring .... loop hard weg van Studio. Het pakket is reuze als het werkt, maar indien je er problemen mee krijgt .... dan loopt echt niks meer normaal. Iets stoms as een hardcut/x-dissolve projectje krijg je dan soms niet eens meer op DVD gebrand zonder tig-aantal BSOD's. Het is niet voor niets dat Mike Liampero (head support voor Pinnacle sinds ... ver voor Studio 7 allersinds) er bij Pinnacle de brui heeft aangegeven.
Ik ken ook mensen waar Studio perfect werkt en quasi nooit problemen geeft, maar sinds Studio 10 heb ik een schrikbarend aantal mensen over de vloer gehad met "disappearing projects", meestal na maanden werk, en dan blijkt het auto-save/backup ding van Studio niet te helpen. Niet leuk.