PC Medion MD 8829 - vanaf woensdag 05 9 2007 is het terug zover.
Klik hier voor meer details (let wel tijdelijk te verkrijgen)
Bron: Aldi Markt.be
PC Medion MD 8829
Heb het eens bekeken via die link, en vind het enorm welke mogelijkheden tegenover mijn huidige versie Medion P4.
Met oorspronkelijk een geheugen van 256.
Later eens een bijgezet, 512 nu in totaal.
En toen een HD van 80 MB...
Maar het werkt nog.
Toen destijds had ook Debruneo het identiek model.
Maar het werkt nog.

Dec 04, 2005 schreef >>
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 2572#92572Debruineo schreef:Zelfde model als Blue-Sky. Ik haal die schroeven eruit, en steek de schroevendraaier dan onder een van de 2 'bultjes' om het paneel eruit te schuiven. Lijkt mij dat die ervoor gemaakt zijn.
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 157 keer
??????Blue-Sky schreef:Dec 04, 2005 schreef >>http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 2572#92572Debruineo schreef:Zelfde model als Blue-Sky. Ik haal die schroeven eruit, en steek de schroevendraaier dan onder een van de 2 'bultjes' om het paneel eruit te schuiven. Lijkt mij dat die ervoor gemaakt zijn.
Dafke schreef:Ja, 'k weet oude thread, ik had voordien de nickname foutief geschreven... het moest dus Debruineo zijn, het i tje vergeten.Blue-Sky schreef:Dec 04, 2005 schreef >>??????Debruineo schreef:Zelfde model als Blue-Sky.Zo wist ik meteen weer hoe oud dat PC (ke) al is.Toen destijds had ook Debruneo het identiek model.(model Medion P4 van 2002)
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 31 aug 2007, 14:55, in totaal 1 gewijzigd.
Vista met 1 GB ram??? lijkt me niet echt slim, mijn 2GB ram vind ik al te weinig.
En de kleurenkaart lijkt me ok niet super, DDR2? Dacht dat de huidige kaarten al DDR3 waren?
499 voor die pc lijkt me dus beetje teveel voor wat je krijgt.
En de kleurenkaart lijkt me ok niet super, DDR2? Dacht dat de huidige kaarten al DDR3 waren?
499 voor die pc lijkt me dus beetje teveel voor wat je krijgt.
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 115 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Waar heb je dat nog gevonden, in een museum of op het containerpark ?Blue-Sky schreef:Heb het eens bekeken via die link, en vind het enorm welke mogelijkheden tegenover mijn huidige versie Medion P4.
Maar het werkt nog.![]()

- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 639 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Mijn eerste compter had niet eens een HDD. Maar ik kon wel met een cassete mijn 1KB (geen typo!) RAM volsteken (met 10 namen en tel.nrs zonder adres).zippie666 schreef:Ik denk dat de hdd van de eerste computer hier 150 MB was
Het ging om een ZX81
De Aldi PC mocht wel een extra Gig geheugen hebben, voor de rest ziet het er redelijk uit. Ofwel Vista er af en XP er op.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Idem hier. HDD ? Grapjas. Ding had niet eens audio output. Maar ik kreeg in die 1 K wel wat meer als 10 namen. Binnen die 1K kon je vrij eenvoudige (super eenvoudige) assemblerspelltjes gewrongen krijgen. Lunar Lander haal ik _zo_ voor mijn geest, en zelfs een heel primitief schaakprogrammatje kon je in die 1K persen. (mits wat truukjes).on4bam schreef:Mijn eerste compter had niet eens een HDD. Maar ik kon wel met een cassete mijn 1KB (geen typo!) RAM volsteken (met 10 namen en tel.nrs zonder adres).zippie666 schreef:Ik denk dat de hdd van de eerste computer hier 150 MB was
Het ging om een ZX81
De Aldi PC mocht wel een extra Gig geheugen hebben, voor de rest ziet het er redelijk uit. Ofwel Vista er af en XP er op.
Ah yes, ik denk dat ik dat ding nog ergens op de zolder heb liggen.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Ik vind deze Aldi-pc wel niet zo 'indrukwekkend' als ander Aldi-pc's eerder. Maar dit is denk ik eerder iets voor de kinderen, om hun huiswerk te maken. Het zal wel geen toeval zijn dat deze aanbieding net is op het moment dat de scholen terug beginnen ...
Grapjas, dit PC tje staat onder mijn bureel... en werkt nog steeds perfect.AnD schreef:Toen destijds had ook Debruneo het identiek model.Waar heb je dat nog gevonden, in een museum of op het containerpark ?![]()
(foto opgenomen met usb cam)
Het image in die oude thread, was gemaakt door Debruineo, die iemand wou helpen omdat die de PC niet open kreeg...
Die man werd toen wel geholpen. (waar dat member schreef, "het is gelukt" )

- Bijlagen
-
- bureel002.jpg
- (35.95 KiB) 774 keer gedownload
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 115 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Overal zie je nu computers en laptops, in de reclameblaadjes van de grootwarenhuizen staan er en de rest ook en de Carrefour maakt zelfs al reclame op tv voor een laptop. Het is heel goed te zien dat de school terug gaat beginnen.meon schreef:Ik vind deze Aldi-pc wel niet zo 'indrukwekkend' als ander Aldi-pc's eerder. Maar dit is denk ik eerder iets voor de kinderen, om hun huiswerk te maken. Het zal wel geen toeval zijn dat deze aanbieding net is op het moment dat de scholen terug beginnen ...
@Blue-Sky: je had een schrijffout gemaakt, ipv GB schreef je MB.

Hmm... 'k had niet begrepen wat je bedoelde... (moest idd 80 GB zijn)AnD schreef:je had een schrijffout gemaakt, ipv GB schreef je MB.

Die HD is...
Partition Station Bestandssysteem Grootte (ca.)
Boot------ C: -------NTSF of FAT32 ------60%
Backup----D: -------NTSF of FAT32 ------30%
Recover---E: -------NTSF of FAT32 ------10%
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 02 sep 2007, 10:01, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Idem hier, wel een ZX80 en als thesis een floppy disk en hard disk controller gemaakt en een bijhorend operating systeem (meer dan 1 miljoen lijnen assembleron4bam schreef:Mijn eerste compter had niet eens een HDD. Maar ik kon wel met een cassete mijn 1KB (geen typo!) RAM volsteken (met 10 namen en tel.nrs zonder adres).
Het ging om een ZX81

Bij ons ook!lithion schreef:De hogescholen bieden zelf al laptops aan als de studenten hun komen inschrijven: http://kul.dell.pcprive.org
http://best.stylelabs.com/portals/hogen ... op0708.pdf
620 euro voor een Dell Vostro 1000!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
mov insanehouse,meAstralon schreef:Idem hier, wel een ZX80 en als thesis een floppy disk en hard disk controller gemaakt en een bijhorend operating systeem (meer dan 1 miljoen lijnen assembleron4bam schreef:Mijn eerste compter had niet eens een HDD. Maar ik kon wel met een cassete mijn 1KB (geen typo!) RAM volsteken (met 10 namen en tel.nrs zonder adres).
Het ging om een ZX81) geschreven.
als ik daar aan moest beginnen.
- Styno
- Elite Poster
Is't niet 'push'? Volgens mij zitten er daar al een paar incrapiecorn schreef:mov insanehouse,me
als ik daar aan moest beginnen.

echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc

echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc