Vista Probleem

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heb hier een asus F3JP laptop in gebruik en ik onder vind regelmatig problemen betrefd kaders . Bedoel wanneer je bijvoorbeeld iets wil verwijderen dan krijg je nog een kader te zien voor de bevesteging . Wel die komt er maar dan kan ik via men touchpad die niet meer aanklikken op yes or no , via de toetsen op het toetsenbord dan is er geen probleem .
Iemand een gedacht in welke richting ik zou moeten gaan zoeken voor dit zeer vervelend probleem op te lossen . Wat ook wel vreemd is dat het niet altijd is en bij sommige handelingen werkt altijd alles normaal .
Heb dit probleem enkel met kaders die te voorschijnkomen voor de rest bold alles prima . De sofwtare is via de 2 bijgeleverde dvd's geinstalleerd . Heb inmiddels al verschillende malen de installatie opnieuw uit gevoerd maar steeds het zelfde probleem komt terug. Alle updates van vista zijn gedaan en de laatste drivers van de asus site zijn geinstalleerd .
Ben benieuwd of jullie mij gaan kunnen helpen . Misschien is er iemand met de zelfde laptop ?
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Het enige dat zo direct in me opkomt is om eens die tool van Asus te desinstalleren die dat 3e icoon in de balk bovenaan elk venster zet. Je weet wel, zodat je vensters kan schikken op je scherm: links, rechts, linkerbenedenhoek, rechterbovenhoek, etc ..

Als dat het probleem oplost kan je eens de laatste nieuwe versie downloaden en terug installeren ... mogelijk zit er in jouw versie een bug.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Sven.VdS schreef:Het enige dat zo direct in me opkomt is om eens die tool van Asus te desinstalleren die dat 3e icoon in de balk bovenaan elk venster zet. Je weet wel, zodat je vensters kan schikken op je scherm: links, rechts, linkerbenedenhoek, rechterbovenhoek, etc ..

Als dat het probleem oplost kan je eens de laatste nieuwe versie downloaden en terug installeren ... mogelijk zit er in jouw versie een bug.
Bedankt voor de tip , ik zal het zodadelijk nog eens nazien , maar alle versies van de asus site zijn geinstalleerd .Maar toch het proberen waard .

EDIT
------

Software verwijderd dat ik niet nodig heb en ne reboot gedaan maar niets heeft baad gehad . Alle drivers zijn al up to date !
Zou ik voor dit probleem bij asus terecht kunnen of moet ik daar voor bij microsoft zijn ?
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

Eventueel eens generic Synaptics Touchpad drivers installeren (weet nu wel niet van buiten of Asus daar ook mee werkt)

http://www.synaptics.com/support/drive.cfm

Try at your own peril of course :-o

Heb je trouwens al eens geprobeerd of het met een externe muis wel lukt?

Voor zover ik zie zijn de UAC (User Account Control) confirmation dialogs een apart deel van Vista, ttz als er zo'n popup op je scherm staat kan je niks anders meer doen .. mogelijk is er toch ergens een probleem met de muis driver. De popup wordt namelijk in een afgeschermd stukje geheugen gedraaid, zodanig dat programma's je muiscursor niet kunnen manipuleren. Als Vista de Synaptics Touchpad driver natuurlijk als een extern programma bekijkt is dat misschien de boosdoener.

Eventueel kan je eens proberen om de Touchpad driver volledig eraf te gooien en zonder te draaien.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Probleem is wel bekend bij Asus, nog geen echt oplossing voor : tenminste niet als je de zogezegde "deadzone" bedoelen zou : het "center deel" van je scherm is dan touchpad-insensitive. Merk je vooral als je pakweg je complete configuratiescherm zou openen over het hele scherm : dan merk je dat eens je rond de "center box" van je scherm komt, iconen °niet° met meer selecteerbaar zijn.

Oplossing ? Meerdere, maar geen golden bullet. Bij sommigen werkt het verwijderen van de Synaptec software, maar da's bij de meeste geen oplossing. Allerlei andere combinaties heb ik ook al gezien, maar bij hardnekkige gevallen helpt tot op heden enkel het compleet uitschakelen van Aero. Het probleem zit echt in het Asus Graphics en de Aero interface : updaten van de VGA drivers (nV) helpt quasi nooit, trouwens.

Probleem is iets typisch voor Asus, nog geen melding gehad van HP's, Acer's of Lenovo's hierover. Situatie kan inmiddels verandert zijn, ik stel voor dat je de Asus forums eens uitpluist.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

wel ik heb alles verwijderd van asus tools die niet echt noodzakelijk zijn en wat blijkt ; alles werkt naar behoren !!!!
Wel straf dat asus zoiets released dan , komt niet ten goede vind ik !
Maar nu dat het oplossing heb gevonden ben ik wel benieuwd of het niet mogelijk is op een nieuwe dvd te verkrijgen zonder de problemen en al de onnodige software. Dat vind ik dus haatelijke betrefd laptops ,alle merken passen het opdringen van software voor .
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

Die extra brol in de preload dvd's is soms idd om te bleiten :)

Ik installeer bij geen enkele klant nog preloads ... altijd volledige installatie vanaf 0 ... ik heb al veel te veel problemen gezien met preloads ... vooral dan HP en Dell.

Toegegeven, er kruipt wel echt veel tijd in installaties op die manier ... maar meestal worden er toch een tijdje dezelfde toestellen aangekocht, dus da's dan gewoon image maken en achteraf ghosten, newsid runnen en hoppaa :)
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”