Is dit normaal ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Outs
Starter
Starter

Hallo,

Ik heb een gewone skynet go abbo , een speedtouch 510 op een pstn lijn, share internet via ics over 2pc's en gebruik win2k.
Wanneer ik 1 of ander spel speel en mijn broer zit op dat moment te surfen, krijg ik elke keer pingspikes van +500ms wanneer mijn broer een site laadt. Is dit normaal ? zoja , kan ik daar iets aan doen ?
Heatryn
Pro Member
Pro Member

Dan wordt gewoon uw internet gedeeld en gaat uw broer voor zijn site te laden een deel van die lijn voor een bepaald moment gebruiken. Daardoor kan jij minder gebruiken voor jouw game en zal je ping op dat moment iets hoger worden. Misschien een ander abbonement nemen. :-D
Outs
Starter
Starter

hmm, ik had vroeger Telenet en daar had ik dat probleem niet. En een vriend heeft zelfde abbo en shared over nog meer pc en die heeft dat probleem ook niet.
Heatryn
Pro Member
Pro Member

Gebruik je nog firewalls ofzo? Want de verbinding kan toch wel zeer verschillen van hoever je van de centrale verwijderd bent. Misschien zat jouw vriend er dichter bij dan jouw waardoor zijn verbinding beter was.
Outs
Starter
Starter

de firewall van de speedtouch 510, maar dat zijn standaardinstellingen denk ik.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Ja, idd...eventueel een ADSL plus aanvragen, kost wel iets meer en er moeten werken uitgevoerd worden op het traject (centrale) dslams aanpassen. (vergt dus ook wat tijd) :wink:
Schakel als test eens kort je firewalls uit, en zie wat er gebeurt!
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Allereerst de afstand met de centrale heeft hier weinig of niks mee te zien.. aangezien we er vanuit gaan dat je synched aan 3.3Mbps, zit je sowieso goed. Verder heeft die afstand geen invloed.

Nu, het is vrij normaal dat jij inééns een hogere ping haalt als een 2e pc de lijn begint te gebruiken buiten als jij alleen de lijn gebruikt. Het is dus effectief die 3.3Mbps die gedeeld wordt in 2, dus niet elk zovéél.. dat zorgt volgens mij vnl voor de plotse hoge ping..
Heb je al eens getest wat er gebeurd als de tweede pc, plosts niks meer doet qua internet verbindingen? Normaliseerd jouw ping dan terug?

Nu, wat betreft TN? als je kijkt naar TN is TN wel de slechtste wat betreft pings.. dus dat daar niet hebben? lijkt me onwaarschijnlijk, tenzij je een speciaal abo had, met meer upload ofzo..(ken de TN abo's niet zo goed).

Wat betreft die werken: das enkel een remote session met de dslam en dat wordt aangepast zenne :)

Maybe Power Pack of Game Pack nemen :)

Nu je vriend heeft het niet? Welke abo exact? Hoe shared hij? Hoe share hij? Volgens mij lijkt dit vrij normaal.
I love it when a plan comes together!
Outs
Starter
Starter

Bij Telenet had ik een gewoon abbonement en pings waren idd niet goed maar we stoorden elkaar niet met het surfen of te gamen.

Heb firewall afgezet maar probleem blijft.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Kan zijn dat Telenet iets minder gevoelig was.. iets meer ruimte had om tegelijk te surfen en te gamen..

Ze hebben in principe ook meer bandbreedte.. indien je een niet -gecapped modem had en je zat in een niet zo bevolkt gebied van TN zou het wel kunenn dat je een pak méér bandbreedte ter beschikking had..

Nu dat je vriend het niet heeft zou me verwonderen.. volgens mij is dit vrij normaal...
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 13 keer

yo,

ik heb daar geen probleem mee als mijn broer aan het spelen is en ik surf, en min server is aan het downloaden. de pings blijven dan et zelfde. enkel als je zware upload traffiek hebt zullen de pings de hoogte in gaan. (en als je max download bandbreedte gebruikt). misschien ligt het aan die ics. waar draait die op? op de pc van uw broer of die van u? (ik draai geen ics)

Groeten
Gimic
Flippy
Starter
Starter

Ik ben dus die 'vriend' van Outs.

Wij hebben hier thuis 4 PC's, en de anderen mogen constant surfen, en zelfs naar bvb Donna-live-stream luisteren terwijl ik game op inet, en heb nooit last van hoge ping. Ook via ICS toen (nu HW-router).

Ik snap dus ook niet waarom Outs daarvan last heeft.... :?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm, surfen alleen zal misschien geen hogen ping veroorzaken, maar als je véél upstream bandwidth gebruikt, bijvoorbeeld als je kazaa openstaan hebt en je hebt daar upstream ofzo..

Allez ja, je hebt maar 128Kbit/s als je die moet delen gaat gegarandeerd je ping de hoogte in.

Ik zelf voor dat Outs op zijn vriend zijn pc eens dumeter ofzo installed (shareware) en dat ge eens controleert of er upstream is vanaf die pc.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”