Voicemail op vaste lijn

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
DarthDavy
Premium Member
Premium Member

Gisterenavond komen wij rond 23u terug thuis van de film, gaat de vaste lijn plotseling. Vreemd dat er nog zo laat iemand belt (zeker op onze vaste lijn), pak ik ongerust de telefoon op.

Krijg ik wel een bandrecordertje van Belgacom te horen dat er iemand mij gebeld heeft en een bericht heeft achtergelaten.

Voicemaildienst op mijn vaste lijn dus. Ik wil dat niet. Hoe zet ik dat af? Moet ik daarvoor naar de klantendienst bellen?
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Belgacom Selfcare
Aangezien de PhoneMail eigenlijk een doorschakeling is na X tijd, kan je die (normaalgezien) uitschakelen via *61# te bellen.

Mogelijk werkt dat wel enkel als je de comfortdiensten hebt :?
DarthDavy
Premium Member
Premium Member

Thx voor de link. Sebiet vanavond uitzetten als ik thuis kom.

Hoe dat geactiveerd geraakt is, beats me.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... me=hbs_vmd
Voordelen
Uw vaste lijn beschikt automatisch over de functie "PhoneMail™ Basic".
Activeren en desactiveren
U kan deze dienst op elk ogenblik activeren of desactiveren door het gratis nummer 1920 te vormen.
Pico
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 28 keer

Je kan dit inderdaad via een telefoontje naar de klantendienst,
maar simpeler is via de Belgacomsite uw e-services te activeren.

Je hebt hiervoor je Belgacomklantennummer nodig en de
e-serviceactivatiecode, die ook vermeld staat op je factuur.
(klik gewoon bij "mijn e-services" op 'inschrijven')

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... /eservices

Eens je e-services geactiveerd zijn (kan enkele uren duren) kan je
dan zelf inloggen en allerhande diensten en/of opties (des)activeren,
je kan ook (via billviewer) je nog niet gefactureerde telefoonverbruik raadplegen en de gebelde nummers, ...
Insom
Pro Member
Pro Member

DarthDavy schreef:Thx voor de link. Sebiet vanavond uitzetten als ik thuis kom.

Hoe dat geactiveerd geraakt is, beats me.
Klantendiensten, shops of wie dan ook, per dag moeten er x aantal klanten overtuigd worden om x aantal phonemails, x aantal tariefplannen en x aantal lijnen of adsl's te nemen.

Die phonemails worden vaak zonder medeweten van de klant eropgezet. Doen ze geen kwaad mee toch? (ironisch bedoeld natuurlijk)
(beluisteren kost u € volgens een nationaal gesprek)
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Vind ik best makkelijk die voice mail op de vaste telefoon, dan weet je toch dat er werd gebeld ... :P
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Patje schreef:Vind ik best makkelijk die voice mail op de vaste telefoon, dan weet je toch dat er werd gebeld ... :P
de phonemail basic staat standaard op elke lijn. dus als je een nieuwe lijn bestelt, wordt dit automatisch geacitveerd. dit staat ook duiidelijk vermeld op de bevestigingsbrief.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Insom
Pro Member
Pro Member

hollebollegijs schreef:
Patje schreef:Vind ik best makkelijk die voice mail op de vaste telefoon, dan weet je toch dat er werd gebeld ... :P
de phonemail basic staat standaard op elke lijn. dus als je een nieuwe lijn bestelt, wordt dit automatisch geacitveerd. dit staat ook duiidelijk vermeld op de bevestigingsbrief.
Inderdaad, de phonemail basic is volledig gratis te beluisteren ook.

Ik verwarde de phonemail basic met de gewone phonemail.
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Handig, ja

Correct, nee

Concreet voorbeeld:

"Ik ben klant bij Versatel met CPS (gesprekken gefactureerd door Versatel), echter, telkens die verdomde voicemail gebruikt word en ik bel ernaar kost mij dat bij Belgacom geld en niet bij Versatel, nochtans dat ik gekozen heb om bij Versatel gefactureerd te worden voor de gesprekken"

Volgens mij is dit gewoon een manier van Belgacom om toch een graantje te blijven meepikken van je gesprekken.

Ik heb al meerdere malen uitgeschakeld, en al meerdere malen komt deze doodleuk terug actief. Al verscheidene malen op klantendienst gemeld en uitgezet, en wederom komt deze actief.

De mensen die mij kennen hebben intussen van mij al de melding gekregen dat ik die voicemails niet beluister vermits dit geld kost, en als ze mij echt nodig hebben kunnen ze mij via m'n mobiel nummer bereiken.

Gratis optie laat_me_niet_lachen, gratis abonnement, maar elke raadpleging kost geld.

Tot zover mijn RANT moment
Afbeelding
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

The_One schreef:Handig, ja

Correct, nee

Concreet voorbeeld:

"Ik ben klant bij Versatel met CPS (gesprekken gefactureerd door Versatel), echter, telkens die verdomde voicemail gebruikt word en ik bel ernaar kost mij dat bij Belgacom geld en niet bij Versatel, nochtans dat ik gekozen heb om bij Versatel gefactureerd te worden voor de gesprekken"

Volgens mij is dit gewoon een manier van Belgacom om toch een graantje te blijven meepikken van je gesprekken.

Ik heb al meerdere malen uitgeschakeld, en al meerdere malen komt deze doodleuk terug actief. Al verscheidene malen op klantendienst gemeld en uitgezet, en wederom komt deze actief.

De mensen die mij kennen hebben intussen van mij al de melding gekregen dat ik die voicemails niet beluister vermits dit geld kost, en als ze mij echt nodig hebben kunnen ze mij via m'n mobiel nummer bereiken.

Gratis optie laat_me_niet_lachen, gratis abonnement, maar elke raadpleging kost geld.

Tot zover mijn RANT moment
Dit is wel een topic in de sectie Belgacom, dus dat jij belt met versatel is niet onze schuld.
als klant van belgacom geniet je daar dus wel van.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Patje schreef: Dit is wel een topic in de sectie Belgacom, dus dat jij belt met versatel is niet onze schuld.
als klant van belgacom geniet je daar dus wel van.
Haha, tja, khad ook is goesting om te "ranten" :p
Afbeelding
DarthDavy
Premium Member
Premium Member

hollebollegijs schreef:
Bevestigingsbrief?????????

Ik heb geen nieuwe lijn, maar de oude bestaande lijn van de vorige huurder gewoon weer laten activeren (dat was het snelste volgens de mensen in de belgacom winkel omdat er anders een technieker moest langskomen).

Tsjah, hoe dan ook. Als je 1920 belt, kan je rustig alles netjes zelf instellen zoals je het wil en dat was hetgeen ik wou, dus ik ben tevreden.
peewee
Plus Member
Plus Member

Heb je hetzelfde nummer terug van de vorige bewoner?
Als dit niet zo is is dat een nieuwe lijn he. Wat ze bedoelen bij Belgacom is dat ze de technische situatie overnemen zodat het puur een programmatie in de centrale is. En ja de phonemail basic is een lastig iets dat standaard op elke lijn staat. Kan je weghalen via e-services of via 080022700.
De phonemail is een gratis antwoordapparaat zoals op je gsm, wel met dit onderscheid dat de communicatiekost wordt aangerekend naargelang je tariefplan.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”