UTP bekabeling voor BelgacomTV of Internet probleem

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Xplod
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ik heb hier een probleem en weet me er geen raad mee.

We hebben onlangs onze TV verplaatst in de woonkamer en heb dus besloten van een vaste binnenbekabeling voor BTV naar dat punt te brengen.
Als we ooit zin hebben om ons TV-toestel terug naar de andere kant van de woonkamer te brengen dacht ik in mezelf,...... daar waar de utp-kabel langskomt, hup .... kabel in 2 knippen en er een stopcontact met een RJ45 plaatsen, een aftakpunt dus, gewoon de 2 kabels parrallel verbinden samen met het aftakpunt.

Wat is er hier nu aan de hand.
de doorverbinding is OK maar van het ogenblijk dat ik er een utp-kabel inklik die langs de andere kant met niets verbonden is, valt het signaal weg op de BTV-decoder .... "zender tijdelijk onbeschikbaar" komt er op het scherm. Trek ik de kabel,.. uit direct weer beeld.
Omgekeerd juist hetzelfde,.... steek ik een kabel in het aftakpunt en zo naar de BTV-decoder en laat ik de andere kabel dan gewoon ongemoeid liggen ---> idem,... geen beeld.

Dus van het ogenblik dat er een echte fysieke Y-splitting gebeurd op 2 utp-kabels dan is het miserie.

Iemand die weet hoe ik dit oplos ?
Alles is correct verbonden met straight kabels en in de juiste kleurenvolgorde.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

Dat werkt niet, de snelheid is zo hoog dat je reflecties krijgt op het signaal en dat stoort de hele zaak.
Je kan best een dubbel utp-stopcontact zetten in het midden zodat je kabel onderbroken is, als je dan op het eindpunt moet zijn gewoon doorlussen.
Xplod
Premium Member
Premium Member

Hazo,.... dacht al dat het iets met interferenties te maken had ..... er is dus geen enkele ander manier om dat op te lossen dus ...... :roll:
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

Xplod schreef:Hazo,.... dacht al dat het iets met interferenties te maken had ..... er is dus geen enkele ander manier om dat op te lossen dus ...... :roll:
O jawel, een router ertussen, maar bovenstaande methode is veel goedkoper en kost geen extra stroom.
Xplod
Premium Member
Premium Member

Voila,.. probleem opgelost,... ik heb de doorverbinding onderbroken en op die éne utp die verder loopt een RJ45 opgenepen en die dan in dat stopcontact gestoken.

Thx. voor de info guys :thumbs:
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”