Kan er iemand mij helpen ?
Ik wil een webcam Logitech (type quickcam messenger) aansluiten in Vista Home Premium 64bit.
Sluit het toestel aan op een USB poort en krijg het bericht dat er nieuwe hardware gevonden is. Systeem zoekt in Windows update, vindt daat niet en verwijst me door naar de site van Logitech.
Daar vind ik sofware voor Vista. Ik installeer die, doe zoals gevraagd eerst de stekker uit de poort en dan vraagt de installatieprocedure om de webcam aan te sluiten.
Doe dat, maar blijf de boodschap krijgen "wachten op verbinding".
Gebruik dan een andere USB poort, maar boodschap blijft.
Als ik dan toch verder ga krijg ik de boodschap "geen webcam gevonden".
Als ik Vista dan herstart krijg ik echter weer de boodschap dat er nieuwe hardware gevonden is (een camera) en vraagt Vista om de software voor dit apparaat. Maar ik heb dat net geinstalleerd en die vind de camera dan weer niet terug ...
Weet het echt niet meer.
Iemand raad ?
aansluiten webcam in Vista64
- dietervanb
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Besluit maar dat die Logitech drivers nog niet op punt staan, en verspil er geen tijd meer aan ... :/
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
voor windows vista business 32 bits werken de drivers van logitech perfect. wat 64 bits betreft, kan ik dat niet direct beoordelen, maar zijn die wel beschikbaar?
- dietervanb
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Het zijn echt wel de 64-bit drivers hoor.
Op de site van Logitecht staan ze beiden. Heb eens de 32-bits geprobeerd, maar dan krijg ik de melding dat het stuurprogramma niet compatibel is met mijn besturingsysteem.
Op de site van Logitecht staan ze beiden. Heb eens de 32-bits geprobeerd, maar dan krijg ik de melding dat het stuurprogramma niet compatibel is met mijn besturingsysteem.