Blauw scherm bij gebruik van uTorrent

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
BlueRic
Starter
Starter

Af en toe gebruik ik het programma uTorrent, maar een paar minuten nadat de download van de torrent gestart is, krijg ik een blauw scherm:

Afbeelding

Na het heropstarten van mijn pc krijg ik dit te zien:
Afbeelding

Dit overkomt mij nooit, behalve als ik een fileshare-programma gebruik.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik ben niet echt een volledige computer-kenner, dus hou de uitleg wat simpel a.u.b. :oops: :-D
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

alcan5wn.dll -> ik gok dat ge een alcatel speedtouch usb-modem hebt?

In dat geval maak je hier een driver-crash mee. Omdat die aan de kernel van windows (hart van windows) 'vasthaken' (een hook) crasht windows mee (dat is grondig veranderd bij vista trouwens, dat zou daar niet meer mogen gebeuren).

Een P2P-programma maakt heeel veel verbindingen op korte tijd aan. En dit zou niet de eerste modem zijn die ik zie 'sterven' op zo'n bombardement van connecties. Ook ethernet-modems kennen dat probleem, die crashen dan en moeten gereset worden. Met andere woorden: probeer eens recentere drivers te vinden voor je modem, of koop een nieuwe modem die daar geen last van ondervindt ...

Ik weet niet of het in te stellen is in µTorrent, maar misschien dat je het maximale aantal simultane connecties naar beneden kan brengen?
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Dat zullen die van Sabam zijn die uw PC doen crashen :twisted:

Neen, 't is idd zoals Meon zegt. Kijk voor nieuwe drivers of koop een nieuwe modem...
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 197 keer
Bedankt: 139 keer
Recent bedankt: 4 keer

ik denk ook dat het komt door die connections overflow. Je kan deze minderen met utorrent: options -> preferences -> bittorrent -> global maximum connections (bijv.30) en per peer(bijv.15)
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Hello iedereen,

Het is effectief de Alcatel driver die crashed, heb dit probleem in het verleden ook gehad, dat is de hoofdreden waarom ik naar een router gegaan ben. Je hebt al ADSL routertjes voor 50 Euro (moet je wel niet veel verwachten natuurlijk) en die werken goed.

De reden is inderdaad dat het aantal connecties die deze P2P applicaties maken enorm zijn (seeders, leechers) connecten disconnecten en het hele zootje. Je driver krijgt een soort paniekaanval (zo van, AAAAAAAHHHH WAS DATTE!!!!) en poef.

Dus jah. Je kan proberen de instellingen aan te passen van je Torrent programma, maar ik vrees dat dit niet veel gaat oplossen.

Mvg,
Afbeelding
BlueRic
Starter
Starter

Bedankt voor deze antwoorden, na mijn vakantie naar Frankrijk ga ik eens kijken wat ik kan doen.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”