Kan je op een bepaalde manier testen of je router VPN doorlaat zonder te proberen om effectief een verbinding te leggen? Wat ik hier mee bedoel: sommige mensen zijn te lomp om hun USB eToken in te steken, er kan iets mis zijn met hun certificaat, hun rechten op de server kunnen vergeten te zetten zijn, ... Ik wil gewoon weten of VPN op hun thuisinstallatie niet geblokkeerd wordt zonder rekening te moeten houden met problemen met de VPN configuratie zelf (certificaat enzo)
Het is namelijk zo dat ik probleemtickets voor VPN moet behandelen en 9 van de 10 mensen die dan komen voor een test werken uiteraard perfect en ligt het aan hun thuisinstallatie (die wij niet supporteren)
Ik neem aan dat een simpele ping op poort 50/500 van buitenaf naar hun router te simpel is? Dat zal voor portscans wel afgeblokt worden zeker? Moet je een speciaal soort VPN packet sturen ofzo?
Ik zoek een oplossing in de vorm van surf naar deze website of run dit programmatje en geef mij het resultaat. Ah, sorry mijnheer, laat uw provider/administrator uw thuisinstallatie nakijken.