Morgen zal een kennis een interview geven op radio 2 omdat die persoon zelf niet zo goed op de hoogte is van de mogelijkheden (ik dus ook nog niet volledig :-p) was mij gevraagd om dit gesprek op radio 2 op te nemen.
Graag had ik dit natuurlijk digitaal via computer gedaan ik heb al wat opzoek werk verricht naar de mogelijkheden en heb het volgende toegepast
winamp gedownload
streamripper (for winamp plugin) gedonwload
maar nu moet ik nog radio2 link (of wat dan ook in streamripper krijgen)
heb geen flauw benul hoe ik dit kan doen
op www.shoutcast.com vind ik vele radio zenders waarvan ik een soort plugin kan downloaden die vervolgens onmiddellijk in winamp afspeelt (dan lukt het om op te nemen met streamripper)
maar radio 2 (of andere belgische zenders staan er niet tussen)
kan iemand me uitleggen hoe ik dit voor elkaar krijg?
bedankt
Livestream opslaan
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 116 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Als je adobe audition hebt dan kan je ook opnemen. Met andere (audio) programma's zal dit ook wel lukken.
Als je bijvoorbeeld het stereo kanaal instelt om op te nemen dan gaat het ook. Alles wat je dan hoort op je computer dus alleen je audioplayer (windows media player bijvoorbeeld).
Als je bijvoorbeeld het stereo kanaal instelt om op te nemen dan gaat het ook. Alles wat je dan hoort op je computer dus alleen je audioplayer (windows media player bijvoorbeeld).
-
- Plus Member
adobe audition dit programma heb ik jammer genoeg niet
hoe kan ik een url van een radio zender vinden/opzoeken? als ik bv naar een internet radio ga en livestream aan klik speelt deze wel af maar ik kan de url niet terug vinden
hoe kan ik een url van een radio zender vinden/opzoeken? als ik bv naar een internet radio ga en livestream aan klik speelt deze wel af maar ik kan de url niet terug vinden
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Vlaams Brabant: http://mp3.streampower.be/ra2vlb-high.mp3
Limburg: http://mp3.streampower.be/ra2lim-high.mp3
Enz.
Limburg: http://mp3.streampower.be/ra2lim-high.mp3
Enz.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
alle vrt zenders staan op digitaleradio.bememyselfandi schreef:adobe audition dit programma heb ik jammer genoeg niet
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 116 keer
- Recent bedankt: 1 keer
?meon schreef:Tss, ik heb een HTTP-debugging proxy gebruikt om dat te weten te komenkUmbro schreef:alle vrt zenders staan op digitaleradio.be
Snap ik nie

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
mplayer heeft ook een optie daarvoor
Code: Selecteer alles
mplayer -dumpstream "<url>" -dumpfile <file>