Even de situatie schetsen :
Ik zit hier met een Aethra FS 4104 VDSL modem van Belgacom. De signaalsterkte voor draadloos internet is oerslecht.
Om dit probleem dacht ik : ik sluit hier een met een ethernetkabel een andere draadloze router op aan. (Belkin)
Wat heb ik gedaan :
1. Ethernetkabel van Aethra uitgang 4 -> Belkin WAN ingang
Probleem : lukt niet en Belgacom wil me niet helpen met de al dan niet nodige instellingen omdat ze enkel over hun eigen producten zogenaamde support geven.
Ik geraak via 192.168.2.1 in de instellingen van de Belkin die als tweede router moet dienen.
Ik geraak via 192.168.1.1 in de instellingen van de Aethra waar het VDSL signaal binnenkomt.
Kan er iemand mij helpen ?
Ben ten einde raad...
Alvast bedankt!
Groeten,
Wasaabi
Aethra VDSL Modem Belgacom : extra router aansluiten
Ga u gewoon een copy geven wat Belgacommedewerkers mee hadden opgestuurd toen ik vdsl hier installeerde
Ga in menu
Advanced setup
interfaces en klik daar op WAN
Dan klikt u op wan1
onderaan eerst wel op disconnect klikken zodat je zeker offline bent tenopzicht van vdsl signaal
op dezelfde pagina verandert u de "Encapsulation" van PPPoE naar "RFC1483 Bridged"
dan op submit
wel even op save klikken ook
en op herstart
dan wel uw inloggegevens invullen op uwe router
Ga in menu
Advanced setup
interfaces en klik daar op WAN
Dan klikt u op wan1
onderaan eerst wel op disconnect klikken zodat je zeker offline bent tenopzicht van vdsl signaal
op dezelfde pagina verandert u de "Encapsulation" van PPPoE naar "RFC1483 Bridged"
dan op submit
wel even op save klikken ook
en op herstart
dan wel uw inloggegevens invullen op uwe router
-
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
Andere mogelijkheid is van de Belkin een access point maken. Schakel de dhcp service erop uit, geef hem een lan ip address in de range van de Aethra (bvb 192.168.1.254), en verbind een lan (niet wan) poort van de Belkin met een lan poort van de Aethra.