mozilla 'automatisch' verwijderd?!?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
memyselfandi
Plus Member
Plus Member

Hallo;

ik zit met een groot probleem. deze middag deed men computer raar. Plots kreeg ik een zwarte achtergrond en liep alles vast. ik heb toen men computer met de powerknop uitgeschakeld en als ik mozilla nu opstart vind ik er helemaal niks meer terug. geen email account geen email NIKS dit is een ramp. heeft iemand een idee wat hier aan de hand is en of er een mogelijkheid bestaat dit te herstellen?

ik heb men computer al 'terug gedraaid' in de tijd. via windows maar dat helpt ook niet. ik vraag me af wat er plots met men computer aan de hand was en of die storing ervoor gezorgd heeft dat mozilla alles gedelete heeft.

voor alle duidelijkheid het programma zelf staat nog op mijn computer maar voor de rest vind ik helemaal niks terug hij vraagt ook of ik een nieuwe account wil aanmaken... :-(

hopelijk kunnen jullie me helpen

alvast bedankt
flt
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Hier staan alvast je bookmarks

C:\Documents and Settings\**gebruikersnaam**\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles

Wat bedoel je juist met geen emailaccount?
memyselfandi
Plus Member
Plus Member

Hallo

kan iemand me vertellen waar ik men emails kan terug vinden ik zal graag men computer formateren maar bepaalde emails die ik in mappen opgeslaan heb bewaren

maar ik vind deze niet bij:

C:\Documents and Settings\**gebruikersnaam**\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles

zoals flt wist te vertellen

ik maak dus gebruik van mozilla

bedankt voor de info alvast
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Gebruik je dan Thunderbird voor je mails? Start die eens op met "thunderbird -p" via start > run, probably een beschadigd profiel...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
memyselfandi
Plus Member
Plus Member

ja maak gebruik van thunderbird...

als ik thunderbird -p typ bij run krijg ik volgende infobalk:

thunderbird slaat informatie over uw instellingen, voorkeuren en andere gebruikersitems op in uw gebruikerprofiel

dan zie ik profiel default

kan ik klikken op:

profiel aanmaken
profiel hernoemen
profiel verwijderen

wat moet ik nu doen om dit op te lossen? of mails te kopieren
memyselfandi
Plus Member
Plus Member

als ik op een map in thunderbird ga staan en klik op map lokatie kopieren is de lokatie:

mailbox:/C|/Documents and Settings/Jürgen/Application Data/Thunderbird/Profiles/...

maar onder Jürgen staat NERGENS : application data??? wat is hier aan de hand
Laatst gewijzigd door memyselfandi 22 jun 2007, 16:59, in totaal 1 gewijzigd.
nogChoco
Premium Member
Premium Member

"Application Data" is een verborgen map dus je moet eerst via je Windows Control Panel>Folder options>View>"Show hidden files and folders" selecteren in het lijstje voor je de folder ziet.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer

memyselfandi schreef:als ik op een map in thunderbird ga staan en klik op map lokatie kopieren is de lokatie:

mailbox:/C|/Documents and Settings/Jürgen/Application Data/Thunderbird/Profiles/81q3z727.default/Mail/Local Folders-1/ACO Verzonden MAIL

maar onder Jürgen staat NERGENS : application data??? wat is hier aan de hand
Die map is verborgen. Al is geprobeerd van via uivoeren

Code: Selecteer alles

%appdata%\Thunderbird\
naar te gaan en kijken of je dan de map Profiles etc ziet?
memyselfandi
Plus Member
Plus Member

Oke jullie hadden gelijk deze map heb ik via uitvoeren inderdaad gevonden

bedankt :-D
memyselfandi
Plus Member
Plus Member

Hallo

Ik heb nog (opnieuw :-p) een vraag

ik heb m'n computer geformatteerd voordien heb ik de map van mozilla bij application data gekopieerd zoals jullie gezegd hebben. maar hoe kan ik die emails nu weer lezen/actief maken???

kunnen jullie me helpen?
bedankt
Arqentus
Premium Member
Premium Member

memyselfandi schreef:Hallo

Ik heb nog (opnieuw :-p) een vraag

ik heb m'n computer geformatteerd voordien heb ik de map van mozilla bij application data gekopieerd zoals jullie gezegd hebben. maar hoe kan ik die emails nu weer lezen/actief maken???

kunnen jullie me helpen?
bedankt
Hangt er vanaf. De meest simpele oplossing is gewoon Thunderbird herinstalleren, en opstarten voor de eerste keer ( en dan direct terug afsluiten ). Op deze manier maakt hij een profiel directlory aan voor die gebruiker.

Neem dan je backup data, en overschrijf de bestanden in je profiel directory ( let op!, probeer niet gewoon de "%appdata%\Thunderbird" directory te copieren, want je oude profiel heeft een andere directory naam, dan je nieuwe ). Gewoon de nieuwe opendoen, je oude opendoen, copy alle data van je oude, in je nieuwe, en als hij zaagt over overriden bestanden, op ja drukken.
memyselfandi
Plus Member
Plus Member

PRIMA :-D THX arqentus da's inderdaad een eenvoudige en goede oplossing :-)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”