Belgacom:probleem met volumemeter en (non-)communicatie

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Hoi allen,
Afgelopen maand heb ik een probleem gehad met de volumemeting, met smalband als gevolg. (ADSL Skynet Go)
De correspondentie met Belgacom hierover verloopt super stroef. Een halve maand later heb ik nog geen sluitend antwoord op mijn vraag.

In't kort:
* heb ik in april 16 GB gebruikt
* hebben ze die 6GB blijkbaar bijgeteld in mei.
* vind ik nergens terug waar die procedure staat
* vindt de technische dienst dat ook niet
* kan/wil de technische dienst mij verder niet helpen
* kan mijn vraag niet naar de juiste dienst doorgestuurd worden
* moet ik zelf bellen of schrijven naar de klantendienst
* antwoordt Belgacom zelden of nooit binnen de 48 uur...

Helaas ben ik niet in de mogelijkheid om met hun te telefoneren vanop mijn werk - heb geen 9 to 5 job, en ik kan het niet maken om voor privé problemen te zitten bellen terwijl de klanten waar ik voor werk zelf technische problemen hebben.

Tot op heden heb ik nooit problemen met Belgacom gehad, in de ruim 5 jaar dat we daar nu klant zijn. Technisch heeft het altijd goed gewerkt, en ben ik best tevreden.

Deze eerste kennismaking met hun support dienst valt me echter danig tegen. Dit gecombineerd met de ontoereikende datalimiet (da's een andere discussie) doen mij hardop aan een andere provider denken, alleen is het internet abonnement van mijn ouders, en is mijn vader moeilijk te overtuigen...

Concreet:
* Weet iemand hoe het zit met dat overschrijden van die datalimiet?
* Is daar ergens info over terug te vinden?

Wie graag de volledige mailwisselling wil zien, die komt in de volgend e post(s). De anderen kunnen die rustig skippen...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ja, het antwoord staat ongeveer 837x op dit forum ;).
In het kort:
- je verbuikt volume wordt bijgeteld op het moment van verbreken van de verbinding.
- elke 36 uur wordt de verbinding zowieso eens verbroken
- je raakt pas op breed of smallband na een reconnectie.

Die dingen indachtig gehouden ben jij er dus in geslaagd in de laatste 35,99 uur van vorige maand 6 GB te verbruiken, is de reconnectie in deze maand gevallen en heb je nu reeds 6 GB op de teller.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

OHja, zeg maar tegen je vader dat het maandelijks volume bij andere providers hoger is, dat de prijs lager is, en dat de service subliem is ;)

Na het overschrijden val je terug op 64k/64k bij Belgacow. Niet lang geleden heeft BGC ook een toegeving gedaan van maar liefst 20 % meer volume voor de Go abo's !!!
gert.jansen
Pro Member
Pro Member

zwart = ik
blauw = Belgacom

Support formulier op de website – ma 28-05-2007 21:21

Hoi,

Volgens de 'verbindingstijden' hebben we vandaag 28 mei, volgende totalen:

* Totaal 622h 13m 45s
* Totaal Upload 0 GB 410 MB 118 KB 996 Bytes
* Totaal Download 4 GB 843 MB 186 KB 992 Bytes
* Gebruikt volume voor deze maand 5 GB 229 MB 305 KB 964 Bytes

De pagina 'volume' zegt: Gebruikt volume voor deze maand 10 GB van de beschikbare 10 GB (0 GB overblijvend).

Een van beide klopt dus duidelijk niet.
Maar ondertussen zit ik wel met een lage snelheid.
Kan iemand daar eens naar kijken, en als de volumepagina fout blijkt te zijn, mijn snelheid terugzetten op ADSL snelheid?

Bedankt!
Gert.

--

Antwoord Belgacom – wo 30-05-2007 10:36

U hebt onlangs hulp gevraagd via onze online support site. Hieronder staat een samenvatting van uw verzoek en ons antwoord.

Als we binnen 48 uur niets van u vernemen, gaan we er van uit dat uw probleem is verholpen.

Bedankt dat u van onze service gebruikt hebt gemaakt.

--
Geachte Gert Jansen,

Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen en danken u daarvoor. Hieronder vindt u een link met de gevraagde informatie:
klik

Wij nodigen u uit om ons On line support te bezoeken, waar u onder andere de volgende informatie terugvindt:
• het beheer van uw mailbox(en);
• het on-line lezen en beantwoorden van uw berichten;
• het opstellen, wijzigen of wissen van uw e-mailadressen (alias);
• het wijzigen van het paswoord voor uw mailbox(en).

Beheer uw internet- en e-mailaansluiting op een efficiënte manier dankzij de gratis Belgacom Genius. Voor meer uitleg over de te volgen stappen voor de installatie, klikt u deze pagina.

Onze klantendienst blijft te uwer beschikking voor eventuele vragen. Aarzel niet om ons te contacteren via de rubriek 'Contacteer ons' door hier te klikken.

Wij hopen dat wij uw vraag beantwoord hebben en danken u voor uw vertrouwen.

Met vriendelijke groeten,

wo 30-05-2007 13:57

Hoi,

Bedankt voor de reactie en de verwijzing naar het artikel, maar mijn probleem is net het omgekeerde:

Uit het artikel:
"Het is dus mogelijk dat het algemene overzicht van uw verbindingen u een verbruiksvolume toont dat hoger ligt dan weergegeven is in de Volumemeter."

In mijn geval liggen de waarden die in het algemene en gedetailleerde overzicht worden getoond een heel pak LAGER dan in de volumemeter.

De volumemeter staat op 10GB, terwijl het totaal van de gedetailleerde verbindingen nog ruim binnen de toegelaten normen ligt:

Totaal Upload
0 GB 479 MB 381 KB 823 Bytes

Totaal Download
5 GB 400 MB 762 KB 780 Bytes

Gebruikt volume voor deze maand
5 GB 880 MB 120 KB 579 Bytes

Toch is ook mijn ADSL snelheid nu al 3 dagen teruggezet op (zeer)smalband.
Het probleem is dus nog niet opgelost.

Vriendelijke groeten,
Gert.

do 31-05-2007 10:36

Hoi,

kan er iemand toch eens naar mijn probleem kijken?

Het is niet omdat de maand ondertussen om is, dat het hiermee zomaar opgelost is en afgesloten kan worden.

Het verschil tussen de aangegeven download volgens volume meter (MINSTENS 10 GB), en het gedetailleerde verbruik (5,9 GB) is 4.1 GB - of dus 41%.

Iets te groot om zomaar het probleem te negeren denk ik.
Welke garantie hb ik dat het deze of volgende maand niet weer gebeurt?

Graag dus toch even bekijken.
Ik wacht op jullie antwoord.

Met vriendelijke groeten,
Gert.

vr 01-06-2007 17:39

Geachte Gert Jansen,

Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen en danken u daarvoor. Het antwoord op deze vraag ligt bij uw verbruik van de vorige maand(16.55GB). Het zo dat een Adsl-Go abonnement een limiet heeft van 10GB. Het teveel werd dus aangerekend in de huidige maand. De volumemeter houdt daar rekening mee, de verbindingstijden niet.

Wij nodigen u uit om ons On line support te bezoeken...

vr 01-06-2007 20:24

Het antwoord op deze vraag ligt bij uw verbruik van de vorige maand(16.55GB). Het zo dat een Adsl-Go abonnement een limiet heeft van 10GB.
Het teveel werd dus aangerekend in de huidige maand. De volumemeter houdt daar rekening mee, de verbindingstijden niet.

Sinds wanneer is dat veranderd? En is dat ook aan de klanten kenbaar gemaakt?

Op jullie eigen online support site vind ik nochtans het volgende: (hier -> klik

Wat gebeurt er als ik de maximum limiet bereik van mijn maandelijkse ADSL volume?
Rubriek
ADSL GO / PLUS
Antwoord

Als Belgacom ADSL Go abonnee, beschikt u over een datavolume van 10 Gbytes (het totaal van down- en upload) per maand.

Wanneer U op het punt staat om het voorziene maandelijkse datavolume te bereiken zal U op de hoogte gebracht worden via uw Belgacom-mailbox* (3 Gbytes vóór het bereiken van uw maximale datavolume).

U heeft dan vervolgens de keuze tussen :

§ online een "Volume Pack" bestellen (meer info)
§ of tot de volgende maand verder blijven surfen aan een lagere snelheid van 64 Kbps (vergelijkbaar met deze van de TWIN-/ISDN-lijn) als u uw maximale datavolume bereikt hebt. De maand daarop kunt u echter weer automatisch verder surfen aan de gebruikelijke ADSL-snelheid.

Als u, bij het bereiken van het voorziene maandelijkse datavolume, besluit geen Volume Pack te nemen, ontvangt u een e-mail in uw Belgacom-mailbox die u waarschuwt dat de snelheid tot de eerst dag van de volgende maand 64 Kbps bedraagt.

Bij het overschrijden van de volumelimiet wordt de internetverbinding niet verbroken. Het kan dus gebeuren dat u plotseling merkt dat de snelheid bij het surfen of downloaden plots gedaald is naar 64Kbps.

U kunt echter te allen tijde en op zeer eenvoudige wijze het datavolume dat u reeds verbruikt hebt in het oog houden via het onderdeel "Mijn Abonnement" en de rubriek "Verbinding" of rechtstreeks via deze link.

Ik heb gewoon vorige maand (april) besloten GEEN volume pack te nemen en verder te surfen tegen 64Kbps. Ik zie dus GEEN ENKELE REDEN waarom ik daarvoor een maand later (mei)
moet gestraft worden.

Kun je me een link doorsturen waar het doorrekenen van alles boven die 10GB naar de volgende maand wordt kenbaar gemaakt?
Misschien moet ineens het bovenstaande artikel aangepast worden: de informatie daarin schiet dus duidelijk tekort, is achterhaald en/of bedrieglijk.

Ik kijk uit naar jullie antwoord.

Groeten,
Gert.

--

Geen antwoord, zelfde mail opnieuw verstuurd op ma 06-2007 19:44

--

Geen antwoord,-- wo 06-2007 19:11

Hoi,

van mij wordt er verwacht dat ik binnen de 48 uur antwoord op een vraag van jullie, of anders wordt mijn case afgesloten.
Kunnen jullie dan zelf ook die moeite doen en op mijn mail van vrijdag antwoorden a.u.b. ?

Dank u.

Zie mail hieronder.

Gert.

wo 06-06-2007 11:25

Geachte Gert Jansen,

Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen en danken u daarvoor. Wij vonden eveneens deze informatie niet terug op onze website. Als technische dienst zijn wij helaas alleen bevoegd om op technische vragen te antwoorden. Daarom vragen wij u om contact op te nemen met onze klantendienst(tel 080022800) om deze kwestie verder te behandelen.

Dank bij voorbaat,

Wij nodigen u uit om ons On line support te bezoeken, waar u onder andere de volgende informatie terugvindt:

Vr 08-06-2007 14:08

Kunnen jullie dan deze mail doorsturen naar de bevoegde dienst (in casu Klantendienst)?

Mijn werkomstandigheden laten momenteel niet toe dat ik telefonisch met hen contact op kan nemen, en ik wil niet dat deze case afgesloten wordt omdat toevallig de 48 uren grens bereikt is.

Vriendelijke groeten,
Gert.

--

Di 12-06-2007 14:33

Geen idee of deze mail al naar de juiste dienst doorgestuurd is, aangezien ik verder geen reactie heb gekregen.
Indien niet, kunnen jullie dat dan dringend doen?

28 mei is vandaag al 15 dagen geleden, en ik ben nog geen stap verder, dus graag actie.
Dankuwel.

Groetjes,
Gert.

--

Do 14-06-2007 15:15

Alweer 2 dagen gepasseerd zonder enige vorm van respons langs jullie kant.
Kunnen jullie toch eens moeite doen om ofwel
a) te antwoorden (klantendienst of support of wie dan ook
b) dit naar de juiste dienst door te sturen

Voor een COMMUNICATIEbedrijf vind ik dit toch wel ondermaats.

Vr 15-06-2007 22:14

Geachte Gert Jansen,

Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen en danken u daarvoor. Het is helaas niet mogelijk om uw klacht per email te behandelen. Wij herhalen hierbij ons verzoek om contact op te nemen met de bevoegde dienst(klantendienst - tel 080022800). Indien u liever niet telefoneert, kan u ook een schrijven richten naar het adres dat zich op uw Belgacom-factuur bevindt(t.a.v. de klantendienst).

Dank bij voorbaat,

Wij nodigen u uit om ons On line support te bezoeken
gert.jansen
Pro Member
Pro Member

Haha, al bedankt voor de reacties :)

Met meer volume zal ik mijn vader niet kunnen overtuigen. HIJ heeft daar niks aan... voor mij speelt het wel een rol.
Hopelijk doet het prijskaartje wel iets.

Ik heb idd al x keer op dit forum teruggevonden welke praktijken Belgacom gebruikt op het einde van de maand.
Maar het is uiteraard wel zo dat Belgacom zelf dit ook op een of andere manier kan (moet?) communiceren.
Het antwoord op mijn probleem moet toch ergens bij henzelf terug te vinden zijn, en niet op een onafhankelijk forum...

Het is toch supergrappig als het antwoord komt 'Wij kunnen dit zelf niet terugvinden op onze site'.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

gert.jansen schreef:Haha, al bedankt voor de reacties :)

Met meer volume zal ik mijn vader niet kunnen overtuigen. HIJ heeft daar niks aan... voor mij speelt het wel een rol.
Hopelijk doet het prijskaartje wel iets.

Ik heb idd al x keer op dit forum teruggevonden welke praktijken Belgacom gebruikt op het einde van de maand.
Maar het is uiteraard wel zo dat Belgacom zelf dit ook op een of andere manier kan (moet?) communiceren.
Het antwoord op mijn probleem moet toch ergens bij henzelf terug te vinden zijn, en niet op een onafhankelijk forum...

Het is toch supergrappig als het antwoord komt 'Wij kunnen dit zelf niet terugvinden op onze site'.
Het zal zoiets zijn van: tot op heden was dit probleem niet bestaande :P
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Belangrijke tip: zorg dat uw sessie altijd voor het einde van de maand gedisconnect wordt.

Kies bij voorkeur er dus voor om omstreeks 23h30 op de laatste dag van de maand te disconnecten.

Dan kom je zoiets niet tegen, waardoor ze uw leechtruck gaan bij de volgende maand rekenen.

Ik moet toegeven, het is een louche manier van werken van hen om tegen de leechtruck in te gaan.
Dat het een smerige manier van werken is (want tenslotte wordt uw niet gebruikt volume voor maand a ook niet overgedragen naar maand b) is één feit.
Er iets kunnen doen is wat anders.

Ik raad u dan ook aan om over te stappen naar een provider die buiten de duopolie ligt.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

De interne regels van Belgacom zijn zo goed gekend dat als je belt naar het info nummer, ze niets van die regel afweten, en dat ze u maar blijven doorsturen. Ik heb hiervoor klacht in gediend en met resultaat dat ze de algemene voorwaarden opgestuurd.

@TomG : deze regel werkt niet meer! Daarom hebben ze die nieuwe regel hebben ingevoerd (het was niet eerlijk tegenover de eerlijke surfers) LOL
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

De interne regels van Belgacom zijn zo goed gekend dat als je belt naar het info nummer, ze niets van die regel afweten, en dat ze u maar blijven doorsturen. Ik heb hiervoor klacht in gediend en met resultaat dat ze de algemene voorwaarden opgestuurd.
En heb je ze al gelezen? Er staat letterlijk in dat ze u voor het overschrijden van het maandvolume kunnen factureren of het u aanrekenen in de daaropvolgende maand.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member

Daarna wist ik het wel, maar op de oude versie stond er niets en het was ook niet aangekondigd dus kon niemand dat eigenlijk weten!
gert.jansen
Pro Member
Pro Member

Goendi schreef:En heb je ze al gelezen? Er staat letterlijk in dat ze u voor het overschrijden van het maandvolume kunnen factureren of het u aanrekenen in de daaropvolgende maand.
Staat dat ergens op hun website of is dat ooit aangekondigd geweest?
Dat is wat die kerel van technisch support me vertelde, maar dus ook niet kon vinden :?
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Je hebt enkel de fout gemaakt van een maand-overschrijdende connectie open te laten, zoals meon al aangaf. De "10GB gebruikt in de nieuwe maand" is een bug van de volumemeter die je (net zoals het "smallband in de nieuwe maand" fenomeen) kan oplossen door je connectie eens te hernieuwen.

Ik geloof dat er ook een manier is om de eerste connectie van de nieuwe maand op on-gecapte upload te surfen (dus ~50KB/s upload ipv de standaard ~30KB/s), maar ik heb nooit de sleutel tot dat trukje gevonden, enkel het effect heb ik een paar keer meegemaakt.

Maar switch toch maar naar Dommel of EDPnet -- veel beter! :wink:
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

reyntjensw schreef:*knip*

@TomG : deze regel werkt niet meer! Daarom hebben ze die nieuwe regel hebben ingevoerd (het was niet eerlijk tegenover de eerlijke surfers) LOL
Hier kan ik toch niet echt mee akkoord gaan en snap uw argumenten ook niet zo goed.

Aangezien ze nu wèl degelijk verkeer van een sessie bij de volgende maand tellen indien deze verspreid is over 2 maanden (dus uw connectie wordt gestart in maand a en wordt beëindigd in maand b) doet toch sterk vermoeden dat ze geen goede oplossing hebben voor het leechtruck fenomeen.

Met andere woorden, als jij bvb in de 3de week van de maand er zou van langs geven, zodat je laat ons zeggen 20GB teveel gedownload hebt (het is haalbaar, in principe is maximum 40GB meer downloaden mogelijk in ideale omstandigheden binnen 36h) dan zouden ze het volgens mij niet meerekenen naar de volgende maanden.

Indien dit toch daadwerkelijk gedaan wordt, en alle teveel gedownloade verkeer naar de volgende maanden worden overgezet, is er geen sprake meer van een nieuwe regel die een over 2 maanden verspreide sessie naar de volgende maand overzet.

Correct me if I'm wrong.

In elk geval, indien ze er dus vanaf nu altijd voor zorgen dat uw teveel gebruikte verkeer overgedragen wordt naar de volgende maand, dan moet Belgacom toch wel eens bedenken dat het zowat het grootste voordeel tov Telenet weg is.
Het enige voordeel dat Skynet in mijn ogen nog heeft, is dat ze nog steeds maar vrij weinig inkomende poorten blokkeren.
Maar voor hetzelfde geld doen ze net als Telenet, en smijten ze die van vandaag om morgen hardhandig dicht zodat ook daar zondigen tegen de voorwaarden in de praktijk niet meer mogelijk is...

En dan zie ik toch nog steeds veel klanten van Skynet naar Telenet lopen, als we het binnen de 2 monopolisten beschouwen althans. Want in de praktijk zullen er nog veel naar Dommel en EDPNet gaan bvb.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member

TomG : dit zei Belgacom me (das helemaal mijn mening niet hoor:p)

ik vind dan ook dat je je tegoed van de vorige maanden moet krijgen als cadeau. Ik bedoel als je in maand a maar 8 gb download (dan heb je 4 gb over hé) dan zou je volgende maand maar 16gb hebben hé.
Maar dit staat natuurlijk niet beschreven in hun algemene voorwaarden
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ik vind dan ook dat je je tegoed van de vorige maanden moet krijgen als cadeau. Ik bedoel als je in maand a maar 8 gb download (dan heb je 4 gb over hé) dan zou je volgende maand maar 16gb hebben hé.
Maar dit staat natuurlijk niet beschreven in hun algemene voorwaarden
Dat zie je dus verkeerd... Het gaat niet om een tegoed, het gaat om een limitering. Eronder mag zeker, erboven in principe niet. En daar ligt nu net de nuance!
Staat dat ergens op hun website of is dat ooit aangekondigd geweest?
Dat is wat die kerel van technisch support me vertelde, maar dus ook niet kon vinden
Op de webstek van Belgacom zelf kun je zoeken achter algemene voorwaarden in het search field, zo ben ik er ooit eens op uitgekomen.
S|N
Plus Member
Plus Member

Goendi schreef:
En heb je ze al gelezen? Er staat letterlijk in dat ze u voor het overschrijden van het maandvolume kunnen factureren of het u aanrekenen in de daaropvolgende maand.
Algemene & Specifieke Voorwaarden Belgacom ADSL Go/Plus
http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... lus_nl.pdf

Goendi, jij hebt het over de aanrekening, niet transfer van volume.
Het bijkomende volume wordt achteraf aangerekend volgens het geldende tarief.
Dit gaat over volumepacks
Indien de Klant in het totaal meer verbruikt dan het volume inbegrepen in de prijs van de gekozen Dienst, verbindt hij zich ertoe op verzoek van Belgacom te kiezen voor een nieuwe configuratie van de Dienst die beter is aangepast aan het verbruikte volume. Indien de Klant niet van dienstconfiguratie zou veranderen, zal Belgacom het bijkomende verkeersvolume aanrekenen op basis van de geldende tarieven.
Dit gaat over de mogelijkheid op aanraden van Belgacom te veranderen van Go naar plus of hoger.
Ook AANREKENING van het volume op basis van de geldende tarieven, GEEN transfer.
Indien de Klant meer Internetvolume verbruikt dan is inbegrepen in de prijs van de gekozen Dienst, dan zal de pieksnelheid van de Dienst door Belgacom Skynet teruggebracht worden op 64Kbps tot op het einde van de lopende kalendermaand.
De Klant zal per e-mail een waarschuwing ontvangen van Belgacom Skynet wanneer zijn Internetvolume het maximaal toegelaten Internet Volume nadert. De Klant heeft de mogelijkheid om het Internetvolume na te gaan dat hij reeds tijdens de lopende maand heeft getransfereerd door on line de gratis “tool” te consulteren welke beschikbaar is op de website van Belgacom Skynet.
De Klant kan voor of na het toepassen van de snelheidsbeperking de beperking van het Internetvolume uitbreiden door online via de website van Belgacom Skynet een uitbreiding van het Volume te bestellen.
Wederom gaat het hier om smallband en volumepacks

Letterlijk staat erin dat het aangerekend kan worden, maar niet overgedragen.

Dus volgens Belgacom zou de klant een volumepack of extra GB aanrekening in zn strot moeten krijgen omdat ie teveel volume heeft gebruikt en geen transfer van zijn volume van de vorige maand, want DAT staat er duidelijk niet in.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Neen, ik heb het wel degelijk over het overschrijden van het toegestane volume. Mij moet je echt niet vertellen wat ik bedoel hoor, ik bedoel wat er staat en heb nergens iets over volumepacks gezegd, net omdat ik dat dus niet bedoelde. Snap je wat ik bedoel? Want ik snap in feite niet wat jij bedoelt.
S|N
Plus Member
Plus Member

* hebben ze die 6GB blijkbaar bijgeteld in mei.
Indien de Klant in het totaal meer verbruikt dan het volume inbegrepen in de prijs van de gekozen Dienst, verbindt hij zich ertoe op verzoek van Belgacom te kiezen voor een nieuwe configuratie van de Dienst die beter is aangepast aan het verbruikte volume. Indien de Klant niet van dienstconfiguratie zou veranderen, zal Belgacom het bijkomende verkeersvolume aanrekenen op basis van de geldende tarieven.
Het is nochtans vrij simpel.

Waar rekent men de klant iets bijkomstig aan?
Je hebt het inderdaad over overschrijding van het volume, maar je zegt dat men letterlijk schrijft dat:
ze u voor het overschrijden van het maandvolume kunnen factureren of het u aanrekenen in de daaropvolgende maand
Er wordt gesproken over de klant iets aangerekenen of factureren. Er wordt geen woord gerept over transfer of overzetting van het overschreden volume.

Ik ben ook van mening dat je het spel moet spelen met de kaarten die je krijgt; dus disconnect voor het einde van de maand. Maar in de algemene voorwaarden wordt over enige overzetting, overplaatsing, transfer van overschreden volume niet gesproken.
Neen, ik heb het wel degelijk over het overschrijden van het toegestane volume. Mij moet je echt niet vertellen wat ik bedoel hoor, ik bedoel wat er staat en heb nergens iets over volumepacks gezegd, net omdat ik dat dus niet bedoelde. Snap je wat ik bedoel? Want ik snap in feite niet wat jij bedoelt.
Je bedoelt het allemaal goed, maar zegt het verkeerd.

:wink:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”