hoe kan men een client die via ics verbinding maakt met het internet in DMZ zetten??
met mijn laptop maak ik verbinding via een gsm met umts en op de laptop werkt het internet perfect
vervolgens sluit ik op de utp - aansluiting van de laptop een router aan die een vpn maakt met een server in Duitsland (data-gegevens om sleutels van personenwagens van VW en Audi te kunnen coderen)
ik vermoed dat ik om de verbinding succesvol te kunnen gebruiken alle poorten voor de client (de vpn-router in dit geval) moet open zetten.
daarmee dak dacht van de lan-verbinding van de laptop in DMZ te plaatsen
kan dit ??
waarschijnlijk moet ik dan ook de internet-verbinding in DMZ plaatsen ??
maar waar stel ik dit in ???
dmz in combinatie met ics
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 11 keer
- Recent bedankt: 4 keer
daar vreesde ik al voormeon schreef:ICS ondersteunt simpelweg geen DMZ.
dus dan komt het er op aan van te weten te komen welke poorten er precies gebruikt worden en die dan gaan toevoegen bij geavanceerde instellingen - services ...
dan zal ik de traffic moeten sniffen veronderstel ik om te weten langs welke poorten alles verloopt??
als ik een sniffer op de host-computer zet , ga ik dan alle verkeer dat via de guest (in dit geval de vpn-router) gegeneerd wordt kunnen zien ??
of gaat er van die vpn-verbinding niets getoond worden ???
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Je gaat de tunnel vermoedelijk kunnen zien, maar niet echt wat erdoor gaat. Sniffen op de PC waarop de tunnel gestart wordt is eigenlijk vrij moeilijk.pwr schreef:als ik een sniffer op de host-computer zet , ga ik dan alle verkeer dat via de guest (in dit geval de vpn-router) gegeneerd wordt kunnen zien ??
of gaat er van die vpn-verbinding niets getoond worden ???
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
- Bedankt: 106 keer
Ik zou eerder denken aan bridging op uw laptop (uw UMTS interface en uw lan interface).
De vraag is dan alleen nog of je meerdere ip adressen toegewezen kan worden via UMTS.
Bridging werkt in principe dan gewoon als een switch.
De vraag is dan alleen nog of je meerdere ip adressen toegewezen kan worden via UMTS.
Bridging werkt in principe dan gewoon als een switch.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 11 keer
- Recent bedankt: 4 keer
moet morgen de "infrastructuur" gebruiken
heb nu al eens geprobeerd om het netwerk doen te draaien gebruik makend van een netwerkbrug
maar het VPN-lampje op de router komt dan niet in brand dus zo zal het niet lukken
heeft er iemand ervaring met een Cisco 871 router ??
kan men deze aan een Adsl-modem (Alcatel speed touch home)hangen en de inloggevens van de adsl-provider ergens inbrengen in het configuratiemenu van die Cisco ??
maar hoe geraak je in dat configuratiemenu van die Cisco ??
via het lan lijkt dit niet te lukken
moet dit gebeuren via de poort "console" van de Cisco en vervolgens naar de pc via een seriële aansluiting op de pc ??
heb nu al eens geprobeerd om het netwerk doen te draaien gebruik makend van een netwerkbrug
maar het VPN-lampje op de router komt dan niet in brand dus zo zal het niet lukken
heeft er iemand ervaring met een Cisco 871 router ??
kan men deze aan een Adsl-modem (Alcatel speed touch home)hangen en de inloggevens van de adsl-provider ergens inbrengen in het configuratiemenu van die Cisco ??
maar hoe geraak je in dat configuratiemenu van die Cisco ??
via het lan lijkt dit niet te lukken
moet dit gebeuren via de poort "console" van de Cisco en vervolgens naar de pc via een seriële aansluiting op de pc ??