IE7 downloads enkel met paswoord toelaten

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
dejean
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 12 keer

Wie kan mij helpen . Mijn zoontje van 7 surft enkel via firefox browser waar ik een aantal add on's toegevoegd heb, o.a. om download enkel via paswoord mogelijk te maken ( public fox ) Werkt gewoonweg super. Geen ongewenste troep op de PC

Bestaat er ook een mogelijkheid om ook in IE7 enkel downloads mogelijk te maken via een beveiligd paswoord. Wie heeft hier ervaring mee.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

Geen idee, maar is het niet makkelijker om je zoontje een eigen windows account aan te maken zonder admin-rechten? Dan kan er ook geen troep geinstalleerd worden op je pc...
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Verwijder de snelkoppeling naar IE7 ?

Of is de kleine al zo handig om te weten waar de exe zit ? 8)
dejean
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 12 keer

Dank voor de mogelijke oplossing, snelkoppeling wegnemen is niet voldoende. MSN messenger die automatische link maakt met IE browser is ook ongewenst. En chatten met vriendjes, kan je ook niet langer vermijden.
en die gasten gebruiken bijna allemaal MSN die veel van die toetsers en bellen toelaat.
Of bestaat hier een tooltje voor waar MSN een link via Firefox browser moet maken. Ook al staat firefox aangduid als default browser, ik ervaar dat MSN altijd zal linken met IE7.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Met al die troep-oplossingen (installeer meer troep om troep te vermijden) ben ik niet blij hoor.
Ik zou eerder voor NickG's oplossing gaan: alle accounts in lower privileges draaien; je kan dan bijna niks meer installeren. (Downloaden is niet slecht eh; zelfs een PDF-document openen is downloaden, een Word-document ophalen van een school-site, een zip-file met prentjes, ...)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”