usb modem / PSTN

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
jossie
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb hier een laptop die als hij verbonden is met het internet via een usb modem na een paar minuten of te pas en te onpas de verbinding verbreekt. Er komt een venster op van de PSTN modem die zegt dat de verbinding met het internet verbroken is. de PSTN is zo vriendelijk om te zeggen dat hij wil inbellen, terwijl er zelf geen kabel inzit.

De usb-modem is niet defect, hij werkt perfet op een andere laptop.

Wel zie ik in de eigenschappen volgend raar ding.

ik heb een screenie geupload naar imageschak om te tonen wat ik bedoel.
ER staat bij inbelnummer van USB ADSL modem p8,35.
Wat betekent dit? Die 8 en 35 kan ik plaatsen voor de verbinding van VPI VCI maar wat doet dit bij een usb adsl modem bij het inbelnummer

http://img249.imageshack.us/img249/2365/adslec5.th.jpg

bedankt,

Joost
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Maakt niet veel uit, kunt er ook "0" zetten, volgens mij blijft dat gewoon werken.
Ge linkt wel naar de thumb, hier is de volledige:
Afbeelding
Bekend fenomeen bij USB-modems is dat die enorm veel stroom vragen van de USB-poort. De éne laptop zal genoeg stroom kunnen leveren, de andere niet?
Matau
Starter Plus
Starter Plus

Afhankelijk van welke modem je hebt, is die p8,35 wel nodig.
De modem die je hebt is dat toevallig de Asus usb modem van Belgacom? Beste is die p8,35 gewoon laten staan indien dit het geval is.

Nu als de problemen zich voordoen, krijg je dan een bepaalde foutcode te zien op je scherm? Deze zouden ook kunnen helpen met de identificatie van je probleem.

Je kan altijd eens een nieuwe inbelverbinding te maken of de modem eens te herinstalleren.
Ziggy Boogy Doog
jossie
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ja denk dat het asus modem is dat de eigenaar van de notebook heeft.
In windows taakbalk een zwart rondje met de letters DSL in.

Denk ondertussen het probleem gevonden te hebben.

een dialer die te pas en te onpas opkwam en vroeg om een inbelverbinding te maken...

Ik heb de eigenaar maar op gewezen om zijn antivirus regelmatig up te daten en te scannen.

bedankt ,

Joost
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”