Scarlet komt met een "nieuw" actie

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Mijn 'La Fonera' is aangekomen :-D
Ik zal eens uitzoeken wat er allemaal uit te halen is :wink:
Na het lezen dat Fon.com bijhoudt welke sites er via de Fonera bezocht worden enzo, ga ik toch gewoon via mijn 'oude' draadloze router op het internet gaan wanneer ik niet op mijn bureau ben...

Ik ga voorlopig is kijken of er iemand van die verbinding gebruik gaat maken, en als ik zie dat dat ook effectief gebeurt, dan schakel ik over op 'Billed' gebruiker zodat ik er iets aan heb. Want hier zullen vooral mede appartementsgebruikers van de verbinding gebruik maken (als ze het al doen), want veel andere 'la Fonera' gebruikers (die er gratis op mogen) ga ik hier niet voor mijn deur krijgen denk ik...
En dat die van Fon dan al het geld krijgen van mijn verbinding vind ik toch een beetje teveel van het goeie ...
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb het toestel aangesloten enzo, maar ik vind het toch maar niks ...
Na de aansluitingen en het connecteren op de publieke verbinding, zou je automatisch op de FON pagina moeten uitkomen (die anderen ook te zien krijgen en waar ze zich dan moeten aanloggen enzo...) maar bij mijn Fonera kom ik dan gewoonweg onmiddelijk op het internet terrecht :? Niets aanloggen dus. En ik ben wel degelijk verbonden met het juiste kanaal.
Via de website van FON even het SSID aangepast van het publiek signaal, wat na een tijdje ook verscheen bij de draadloze netwerken, maar even later was het terug verdwenen en kwam de oorspronkelijke SSID er terug te staan ...
Handmatig (via 192.168.1.1) kwam ik wel op de juiste startpagina terecht waarna ik kon inloggen en die aanpassingen doen, maar effe later wou die pagina dan weer niet laden (nu nog steeds niet trouwens).
Toch wel heel betrouwbaar materiaal allemaal :|
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Braindamage schreef: Toch wel heel betrouwbaar materiaal allemaal :|
PEBKAC ;)

Je moet niet vergeten dat als je ingelogt bent dat de sessie onthouden wordt ( dus zolang de draadloze connectie blijft bestaan moet je niet meer inloggen ).

Je kan je de captive portal van je FON trouwens ook personaliseren & een website toevoegen die je bezoekers altijd gratis mogen bezoeken.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster

Op mijn laptop bleef het zo, ookal wiste ik de browsergeschiedenis en de opgeslagen paswoorden enzo. En ook de verbinding verbreken en herstellen ging niet...

Heb voor de zekerheid eens een poging gedaan met mijn andere pc, en daar werkt heb blijkbaar toch zoals het moet... Vreemd :?

Ik dacht dat er meerdere instellingen mogelijk waren in de router, of heb je daar de bewuste hacks voor nodig?

Uiteindelijk wil ik die router als range extender gebruiken zoals ik al zei, maar ik ga het nog even zo laten
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

Braindamage schreef:Ik heb het toestel aangesloten enzo, maar ik vind het toch maar niks ... Na de aansluitingen en het connecteren op de publieke verbinding, zou je automatisch op de FON pagina moeten uitkomen (die anderen ook te zien krijgen en waar ze zich dan moeten aanloggen enzo...) maar bij mijn Fonera kom ik dan gewoonweg onmiddelijk op het internet terrecht :? Niets aanloggen dus. En ik ben wel degelijk verbonden met het juiste kanaal.
"googlen" kan je zowiezo... er zijn een aantal sites die gratis zijn...
dus daaruit afleiden dat je niet moet inloggen is verkeerd...

maar als je al eens ingelogged bent geweest kan die sessie nog bewaard zijn gebleven... dit is vnl zo gemaakt voor eg portable gadgets die maar 1 browser hebben...en als ze ingelogged zijn.... bij het verder surfen niet automatisch mogen uitloggen...

beste test is om Mozilla firefox & internet explorer naast elkaar te draaien... ipv "cache"/"cookies" te flushen denk ik :-)
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

Braindamage schreef: Ik dacht dat er meerdere instellingen mogelijk waren in de router, of heb je daar de bewuste hacks voor nodig?
Uiteindelijk wil ik die router als range extender gebruiken zoals ik al zei, maar ik ga het nog even zo laten
de standaard gui is idd vrij beperkt gehouden ...
maar uitbreidingen zijn zeer gemakkellijk te vinden en te installeren...
je hebt daar geen "eprom" brander ofzo voor nodig...
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”