Belgacom static IP connecteert met mijn Java?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Juist gezien via TcpView:

Belgacom IP: 194.78.133.198:80 (adsl-static.isp.belgacom.be) stond verbonden met het jusched.exe programma (wat een onderdeel is van Java).

Een Belgacom static IP dat connecteert met mijn Java door gewoon te surfen (niet naar een Belgacom site), vind ik erg vreemd dus ik meld het dan maar even zodat de betere Belgacom staffers eventueel eens kunnen kijken wat er gaande is op dat IP :wink:
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Op de website van Belgacom rapporteren via het contactformulier tav de abuse-sectie, of per email naar [email protected]
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

nogChoco schreef:Belgacom IP: 194.78.133.198:80 (adsl-static.isp.belgacom.be) stond verbonden met het jusched.exe programma (wat een onderdeel is van Java).
Gokje:

Host is running AkamaiGHost (Akamai Global Host?), onderdeel van een wereldwijd netwerk van servers waar bedrijven ruimte huren om bv updates te verzorgen.

jusched staat, geloof ik, voor java update scheduler.

Kan me voorstellen dat na het opstarten er enige tijd een verbinding is voor het checken van updates.
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Limburg schreef: Gokje:

Host is running AkamaiGHost (Akamai Global Host?), onderdeel van een wereldwijd netwerk van servers waar bedrijven ruimte huren om bv updates te verzorgen.

jusched staat, geloof ik, voor java update scheduler.

Kan me voorstellen dat na het opstarten er enige tijd een verbinding is voor het checken van updates.
Ah! Bedankt Limburg (en Goendi)!

Dat lijkt me een redelijke verklaring, dus 'k ga ervan uitgaan dat het de juiste is, aangezien Windows een ballonnetje up-popt wanneer er een Java update klaar staat.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”