Volgende maand komen ze adsl internet aansluiten.
Van vrienden kan ik 2 modems krijgen,een Asus Usb modem of een Thomson Speedtouch 510 .
Aan welke zou ik de voorkeur geven?
En waarom moet op elk telefoonstopcontact een splitter geplaatst worden?
Adsl router
Ik zou de 2de modem kiezen dan 
Om storingen te vermijden.

Om storingen te vermijden.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
- Bedankt: 104 keer
Op vraag 1 : zou ik kiezen voor de tweede (een ethernet aansluiting is beter dan usb)Waterboy schreef:Volgende maand komen ze adsl internet aansluiten.
Van vrienden kan ik 2 modems krijgen,een Asus Usb modem of een Thomson Speedtouch 510 .
Op vraag 2 : er moet niet op iedere contactdoos een splitter, alleen een splitter waar een telefoon op aangesloten is (dient om het verkeer van internet & telefoon gescheiden te houden)= splitter
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
- SniFManS
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
klopt als een bus , wel rekening houden met het feit dat je een speciaal splitterke nodig hebt wanneer er thuis een alarm of telefoon centrale word gebruikt .Deze moet door een belgacom installateur worden geplaatst .Patje schreef:Op vraag 1 : zou ik kiezen voor de tweede (een ethernet aansluiting is beter dan usb)Waterboy schreef:Volgende maand komen ze adsl internet aansluiten.
Op vraag 2 : er moet niet op iedere contactdoos een splitter, alleen een splitter waar een telefoon op aangesloten is (dient om het verkeer van internet & telefoon gescheiden te houden)= splitter
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Nou, Thomson 510, altijd. Niet enkel omdat de Ethernet modem technisch te prefereren is omdat het gewoon meer opties toelaat, maar ook omdat de Asus USB modempjes bij nieuwere chipsets nogal eens zwaar in de fout gaan en in die gevallen ongeacht driver versie van "niet geheel stabiel" tot "totaal onbruikbaar" zijn.
Vriendelijke Nitpick :
Vriendelijke Nitpick :
Veel voorkomende contaminatie. "Het klopt" of "sluit als een bus". (zeer oude uidrukking)klopt als een bus