Adsl router

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Volgende maand komen ze adsl internet aansluiten.
Van vrienden kan ik 2 modems krijgen,een Asus Usb modem of een Thomson Speedtouch 510 .
Aan welke zou ik de voorkeur geven?
En waarom moet op elk telefoonstopcontact een splitter geplaatst worden?
Robinvv
Pro Member
Pro Member

Ik zou de 2de modem kiezen dan :)

Om storingen te vermijden.
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Waterboy schreef:Volgende maand komen ze adsl internet aansluiten.
Van vrienden kan ik 2 modems krijgen,een Asus Usb modem of een Thomson Speedtouch 510 .
Op vraag 1 : zou ik kiezen voor de tweede (een ethernet aansluiting is beter dan usb)
Op vraag 2 : er moet niet op iedere contactdoos een splitter, alleen een splitter waar een telefoon op aangesloten is (dient om het verkeer van internet & telefoon gescheiden te houden)= splitter
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Patje schreef:
Waterboy schreef:Volgende maand komen ze adsl internet aansluiten.
Op vraag 1 : zou ik kiezen voor de tweede (een ethernet aansluiting is beter dan usb)
Op vraag 2 : er moet niet op iedere contactdoos een splitter, alleen een splitter waar een telefoon op aangesloten is (dient om het verkeer van internet & telefoon gescheiden te houden)= splitter
klopt als een bus , wel rekening houden met het feit dat je een speciaal splitterke nodig hebt wanneer er thuis een alarm of telefoon centrale word gebruikt .Deze moet door een belgacom installateur worden geplaatst .
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Nou, Thomson 510, altijd. Niet enkel omdat de Ethernet modem technisch te prefereren is omdat het gewoon meer opties toelaat, maar ook omdat de Asus USB modempjes bij nieuwere chipsets nogal eens zwaar in de fout gaan en in die gevallen ongeacht driver versie van "niet geheel stabiel" tot "totaal onbruikbaar" zijn.

Vriendelijke Nitpick :
klopt als een bus
Veel voorkomende contaminatie. "Het klopt" of "sluit als een bus". (zeer oude uidrukking)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”