Hehe, hier wou ik ook al eens mijn gedacht over zeggen, maja.. er zijn al een paar topics TN vs BGC in het forum ma kom

Ikke

van die reclame.
Het gaat niet alleen over of het mag zo'n reclame te voeren, het gaat ook over valse reclame. Ga dus ff mijn gedacht zeggen.
1/ Er zit 1 ding van waarheid in die reclame van TN. Belgacom is immens duur voor lokale gespreken. Dat is zo en mag gezegd worden. Wij betalen maybe 1.5 euro voor een uur naar japan of de vs te bellen. En misschien 300% meer voor ff lokaal te bellen. Die lokale tarieven daar is niet echt veel aan om eronder te gaan, want denk dat iedereen eronder gaat. Dus daar heeft TN wel een punt. Ze zouden beter naar een amerikaans model gaan waar lokale gesprekken binnen de zone gratis zijn.
2/ Er zit valse reklame in de reklame van TN. Namelijk het feit dat ze beweren dat bellen naar TN klanten goedkoper is van op hun netwerk dan van bij de concurrentie. Ja ze hebben gelijk! Bellen van BGC naar TN kost pakken van mensen tegenwoordig. MAAR hoe komt dit? Wel, TN heeft enkele maanden geleden de interconnectiekost verhoogd voor de andere telecombedrijven. Zelf zo erg verhoogd dat BGC dat zelf ni kon opvangen en beslist heeft dat door te rekenen naar de klanten.
Nu reclame maken met iets wat je zelf veroorzaakt bij de concurrentie?
Ja, van laag gesproken
Wat betreft die vergelijkende reklame, ik dacht dat toegelaten is sinds onze vorige paarse regering. Nuja, vind dat niet slecht dat dat gebeurd. Is beter dan rond de pot draaien met merk X eh

. Maar het moet deftig en gefundeerd gebeuren. Mja, die TN reklames worden dan wel op DE zenders uitgezonden eh