Hallo iedereen,
Ik zit nu al een 2tal maanden bij Dommel. In de eerste maand had ik geen enkel problemen behalve dat wanneer ik me wou verbinden met dommel eerst een 5tal keer zei dat mijn paswoord verkeerd was en de 6de keer klikken verbond hij wel. (de cijfers zijn voorbeelden. op andere momenten kon het zijn dat hij toch onmiddelijk zich verbond)
Maar in de 2de maand is het plots erger geworden. Sinds 2 weken ben ik precies op een lager snelheidsprofiel gezet. Voor die 2 weken had ik altijd een snelheid van 4mbps. Nu maar 1 mbps. Soms minder zelfs tot aan 640kbps. Ook zijn er plots random disconnects en het verbindingsprobleem blijft.
Nochtans ik heb niks veranderd van instellingen. Precies ofdat de ADSL-centrale in de buurt de geest heeft gegeven.
wat info:
- Ik gebruik een USB ADSL modem van E-Tech. Die werkt normaal perfect
- Ik zit in de 057-zone
- denk niet dat iets van instellingen is want mijn laptop werkt perfect met Kotnet in Leuven.
- Windows XP Home edition
- AVG en anti-spyware geven geen meldingen van virussen of dergelijke
- mijn broer die in dezelfde zone woont heeft ook die verbindingsproblemen en random disconnects. Dit met een ethernet thompson modem
Ik heb al een mailtje gestuurd naar Dommel maar ik denk dat het beter is om te bellen naar hen. Ik heb gehoord dat het nogal druk daar is in verband met de verwerking van "I need help"-mails
enkele rare problemen
-Drivers/firmwire modem update ?
-Eens proberen met een andere modem ?
En bellen is de snelste manier om ermee contact op te nemen.
-Eens proberen met een andere modem ?
En bellen is de snelste manier om ermee contact op te nemen.
Bij Versatel/Tele2 wel, ja. Maar bij Dommel gaf mijn (ethernet/wireless) E-Tech altijd heel wat lastige disconnects en resets. Mijn nieuwe Netgear modem heeft daar geen last van.tsjerno schreef: - Ik gebruik een USB ADSL modem van E-Tech. Die werkt normaal perfect
E-Tech is een Koreaans bedrijf dat al jaren geleden uit de ADSL fabrikage is gestapt. De Nederlands/Belgische verdeler draait nog (www.e-tech.nu) maar hun support site is sterk aan het krimpen. Volgens mij willen ze gewoon van hun voorraad modems af.
Zelfs zonder driver updates zijn die dingen niet bepaald rommel maar het zijn zeker geen kwaliteitsmodems.
Ik heb precies hetzelfde, is eerder irritant dan echt een probleem.tsjerno schreef:In de eerste maand had ik geen enkel problemen behalve dat wanneer ik me wou verbinden met dommel eerst een 5tal keer zei dat mijn paswoord verkeerd was en de 6de keer klikken verbond hij wel. (de cijfers zijn voorbeelden. op andere momenten kon het zijn dat hij toch onmiddelijk zich verbond)
Hoop wel dat het bij mij niet erger wordt..

Kunt ge misschien wat voorbeeldjes geven van kwaliteitsmodems die niet te duur zijn 2de hands?Drewvt schreef:Bij Versatel/Tele2 wel, ja. Maar bij Dommel gaf mijn (ethernet/wireless) E-Tech altijd heel wat lastige disconnects en resets. Mijn nieuwe Netgear modem heeft daar geen last van.tsjerno schreef: - Ik gebruik een USB ADSL modem van E-Tech. Die werkt normaal perfect
E-Tech is een Koreaans bedrijf dat al jaren geleden uit de ADSL fabrikage is gestapt. De Nederlands/Belgische verdeler draait nog (www.e-tech.nu) maar hun support site is sterk aan het krimpen. Volgens mij willen ze gewoon van hun voorraad modems af.
Zelfs zonder driver updates zijn die dingen niet bepaald rommel maar het zijn zeker geen kwaliteitsmodems.
- malinwa001
- Pro Member
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
- Twitter: malinawa001
- Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
- Bedankt: 13 keer
kwaliteit en goedkoop
da wordt niet makkelijk.

-
- Pro Member
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
- Locatie: Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
Tuurlijk, ne Tomson Speedtouch 510 vind je vanaf 10 € 2dehands. Imo 1 van de beste ADSL (ethernet) modems.tsjerno schreef:Kunt ge misschien wat voorbeeldjes geven van kwaliteitsmodems die niet te duur zijn 2de hands?
Ik heb bij familie ooit een Speedtouch Home gezet die al even lang meegaat en nog altijd even goed.Draco888 schreef:Mijn Alcatel Speedtouch Home heeft mij ook nooit in de steek gelaten, vanaf het moment dat ik ADSL nam tot ik mijn nieuwe modem/Router kocht 8maand geleden, das ehhhh8-10jaar?!
Ja ik heb de mijne ook bij gehouden als back-up, een goed werkpaardje (zeg maar raspaard).Drewvt schreef:Ik heb bij familie ooit een Speedtouch Home gezet die al even lang meegaat en nog altijd even goed.Draco888 schreef:Mijn Alcatel Speedtouch Home heeft mij ook nooit in de steek gelaten, vanaf het moment dat ik ADSL nam tot ik mijn nieuwe modem/Router kocht 8maand geleden, das ehhhh8-10jaar?!
verdorie Mijn probleem is wer terug.
Verleden weekend (5-6mei) werkte alles goed. vrijdag (11 mei) werkte ook alles goed.
Maar vandaag (12 mei) is mijn snelheid 864kbps!!!
En intussen is mijn Ticket van 23 april nog altijd niet beantwoord!!! Dat het soms iets meer dan de beloofde 5 dagen duurt, ok maar 19 dagen is wel wat veel.
mij goed dat ze aan ADSL2+ zitten te werken maar ze moeten de helpdesk niet helemaal verwaarlozen.
Verleden weekend (5-6mei) werkte alles goed. vrijdag (11 mei) werkte ook alles goed.
Maar vandaag (12 mei) is mijn snelheid 864kbps!!!
En intussen is mijn Ticket van 23 april nog altijd niet beantwoord!!! Dat het soms iets meer dan de beloofde 5 dagen duurt, ok maar 19 dagen is wel wat veel.
mij goed dat ze aan ADSL2+ zitten te werken maar ze moeten de helpdesk niet helemaal verwaarlozen.
Beste strategie als ze zo druk zijn bij Dommel (of gelijk welke andere ISp): eens bellentsjerno schreef:verdorie Mijn probleem is wer terug.
Verleden weekend (5-6mei) werkte alles goed. vrijdag (11 mei) werkte ook alles goed.
Maar vandaag (12 mei) is mijn snelheid 864kbps!!!
En intussen is mijn Ticket van 23 april nog altijd niet beantwoord!!! Dat het soms iets meer dan de beloofde 5 dagen duurt, ok maar 19 dagen is wel wat veel.
mij goed dat ze aan ADSL2+ zitten te werken maar ze moeten de helpdesk niet helemaal verwaarlozen.

Zit trouwens zelf ook weer met problemen, maar dan door een stomme firmware update van mijn Belkin router/modem . . .gahh beloofde connectieproblemen op te lossen

-ofwel oude versie van firmware kunnen teruggeven
-ofwel nieuwe modem
ook de 0.17 versie geïnstalleerd? ik heb ze eraf kunnen krijgen! via ssh2Draco888 schreef:Beste strategie als ze zo druk zijn bij Dommel (of gelijk welke andere ISp): eens bellentsjerno schreef:verdorie Mijn probleem is wer terug.
Verleden weekend (5-6mei) werkte alles goed. vrijdag (11 mei) werkte ook alles goed.
Maar vandaag (12 mei) is mijn snelheid 864kbps!!!
En intussen is mijn Ticket van 23 april nog altijd niet beantwoord!!! Dat het soms iets meer dan de beloofde 5 dagen duurt, ok maar 19 dagen is wel wat veel.
mij goed dat ze aan ADSL2+ zitten te werken maar ze moeten de helpdesk niet helemaal verwaarlozen..
Zit trouwens zelf ook weer met problemen, maar dan door een stomme firmware update van mijn Belkin router/modem . . .gahh beloofde connectieproblemen op te losseneerder verergeren ja... heb dan maar contact opgezocht met hun helpdesk, hoop dat ze me
-ofwel oude versie van firmware kunnen teruggeven
-ofwel nieuwe modem
nee, mijn router/modem is een F5D7632-4v6_UK, en laatste versie (die niet wou auto updaten, maar ik gedownload heb van hun site zelf) was .08, van in maart of zo.
Maar die update creëerde meer problemen in plaats van ze op te lossen.
Hier is de reactie van Belkin:
Maar blijkbaar is het echt een wijdverbreid probleem bij Belkin routers, je moet er maar eens op googelen.
Volgende keer een Linksys of D-Link. De hardware lijkt inorde van Belkin, maar hun firmware s**** enorm.
Maar die update creëerde meer problemen in plaats van ze op te lossen.
Hier is de reactie van Belkin:
Pfff ik heb de MTU dan maar is aangepast, we zullen zien.Thank you for contacting Belkin Technical Support.
We understand that you are facing issues with the router.
To resolve this issue we suggest you to please follow the steps below to change the idle time:
- Open Internet explorer type in 192.168.2.1 and click on the Go .
- Leave the password blank and click Submit.
- Click on Connection Type provided by your ISP and click on Next
- Change the Idle time to "0".
- Give a check mark for Dial On Demand.
- Change the MTU to 1400.
- Click on Apply Changes.
If the issue persists please get back to us with the result.
, if you need further assistance please feel free to write to us or call us on 08456077787.
You can also contact us through our online chat support at:
http://www.belkin.com/support/networkingsupport.asp
Maar blijkbaar is het echt een wijdverbreid probleem bij Belkin routers, je moet er maar eens op googelen.
Volgende keer een Linksys of D-Link. De hardware lijkt inorde van Belkin, maar hun firmware s**** enorm.