Hallo iedereen,
ik ben op dit moment de overschakeling van TN naar Dommel aan het doen. Helaas lukt het niet zo goed.
Ik kreeg nl geen verbinding.
Heb ik mss de verkeerde username gebruikt?
Het is toch dat eindigt op '@schedom' he (via mail gekregen)?
Of is het omdat ik nog nergens de DNS heb aangepast?
Zo ja: waar doe ik dat?
Alvast bedankt!!!
Probleem met instellingen
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Kanter ben je zeker dat je telefoonlijn al actief is en dat je betaling al aangekomen is bij Dommel.
Want soms heb je de login gegevens al VOOR dat ze de betaling gehad hebben maar dan is deze nog niet actief.
En ja je moet username@schedom gebruiken en dan je pasw dat je via mail gekregen hebt.
Want soms heb je de login gegevens al VOOR dat ze de betaling gehad hebben maar dan is deze nog niet actief.
En ja je moet username@schedom gebruiken en dan je pasw dat je via mail gekregen hebt.
Jaja,
ik ben zeker dat het actief is (heb het gevraagd en gecontroleerd via hun site) en alles is reeds aangekomen (que betalingen).
Via de login en paswoord lukt het helaas niet.
Ik dacht dat het mss een foutje was en achter die '@schedom' ook nog eens '.be' geplaatst maar dat helpt ook niet
Er staat echter wel: "ip-address : currently this login is not connected to the dommel.com adsl network"
Is dat normaal? Of is het gewoon omdat ik nog geen verbinding heb kunnen maken?
ik ben zeker dat het actief is (heb het gevraagd en gecontroleerd via hun site) en alles is reeds aangekomen (que betalingen).
Via de login en paswoord lukt het helaas niet.
Ik dacht dat het mss een foutje was en achter die '@schedom' ook nog eens '.be' geplaatst maar dat helpt ook niet

Er staat echter wel: "ip-address : currently this login is not connected to the dommel.com adsl network"
Is dat normaal? Of is het gewoon omdat ik nog geen verbinding heb kunnen maken?
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Nee nee kanter geen .be erachter zettenKanter schreef:Jaja,
ik ben zeker dat het actief is (heb het gevraagd en gecontroleerd via hun site) en alles is reeds aangekomen (que betalingen).
Via de login en paswoord lukt het helaas niet.
Ik dacht dat het mss een foutje was en achter die '@schedom' ook nog eens '.be' geplaatst maar dat helpt ook niet
adsl-login:............ dsl00000@schedom
adsl-pass:............. A0A0A0A
zo zou het er moeten uitzien maar dan je eigen login gegevens he

Heb je niet de dns nog staan van telenet ?
zet anders deze is gewoon op auto.
Of modem en router is even helemaal resetten zou ook kunnen helpen.
Laatst gewijzigd door ketter 28 apr 2007, 15:03, in totaal 1 gewijzigd.
Resets reeds gedaan.
En login en pass al paar keer geprobeerd.
DNS staat idd op automatisch, ook geprobeerd om het zelf in te vullen, helaas geen geluk
Als ik naar http://crm.schedom-europe.net ga is mijn status 'actief' sinds gisteren.
En login en pass al paar keer geprobeerd.
DNS staat idd op automatisch, ook geprobeerd om het zelf in te vullen, helaas geen geluk

Als ik naar http://crm.schedom-europe.net ga is mijn status 'actief' sinds gisteren.
- devilkin
- Administrator
- Berichten: 7034
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 1081 keer
- Bedankt: 681 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Je modem geeft aan dat er signaal op je lijn zit (sync)?
Alle connectieparameters goed ingesteld? zie InfoBase
Alle connectieparameters goed ingesteld? zie InfoBase
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Tjah enkele seconden; binnekort ga je eraan wenen en zal het normaal zijnKanter schreef:Pfew,
in orde gekregen.
Het internet is wel trager dan bij Telenet.
Bv een pagina openen duurt nu enkele seconden, bij TN was dat meteen.
Wel spijtig...
Maar ik doe het voor de limiet

- devilkin
- Administrator
- Berichten: 7034
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 1081 keer
- Bedankt: 681 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Wat was het nu, if you don't mind me asking?Kanter schreef:Pfew,
in orde gekregen.
Het internet is wel trager dan bij Telenet.
Bv een pagina openen duurt nu enkele seconden, bij TN was dat meteen.
En bij mij was het omgekeerd: alles ging sneller (behalve natuurlijk grote dingen leechen)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Ik hoop eerder dat het door ADSL2 of +2 even snel zal gaanDimaX schreef:Tjah enkele seconden; binnekort ga je eraan wenen en zal het normaal zijnKanter schreef:Pfew,
in orde gekregen.
Het internet is wel trager dan bij Telenet.
Bv een pagina openen duurt nu enkele seconden, bij TN was dat meteen.
Wel spijtig...
Maar ik doe het voor de limiet

Maar tegen die tijd zal ik het idd al gewoon zijn...
Ben te beschaamd om het te zeggen,devilkin schreef:Wat was het nu, if you don't mind me asking?Kanter schreef:Pfew,
in orde gekregen.
Het internet is wel trager dan bij Telenet.
Bv een pagina openen duurt nu enkele seconden, bij TN was dat meteen.
En bij mij was het omgekeerd: alles ging sneller (behalve natuurlijk grote dingen leechen)
maar er stond in mijn login een 'L', maar in kleine letters uiteraard. Ik dacht dat dat een '1' was.
Daarom kon ik maar niet inloggen

- klooooon
- Pro Member
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 18 keer
dat zou straf zijn een website die de volle 10 mbits gebruikt ipv 4Kanter schreef:Pfew,
in orde gekregen.
Het internet is wel trager dan bij Telenet.
Bv een pagina openen duurt nu enkele seconden, bij TN was dat meteen.
Wel spijtig...
Maar ik doe het voor de limiet
normaal in er geen snelheids verschil te zien als je gewoon surft
Ik ben wel 'iets groot' aan het downloaden nu.klooooon schreef:dat zou straf zijn een website die de volle 10 mbits gebruikt ipv 4Kanter schreef:Pfew,
in orde gekregen.
Het internet is wel trager dan bij Telenet.
Bv een pagina openen duurt nu enkele seconden, bij TN was dat meteen.
Wel spijtig...
Maar ik doe het voor de limiet
normaal in er geen snelheids verschil te zien als je gewoon surft
En er is een andere PC ook aan het surfen (gewoon websites).
Kan het daar aan liggen?
Ja dat "zou" het kunnen verklaren he 
Ge moet bedenken dat ge nu minder bandbreedte hebt he (maar waar ge wel veel meer mee kunt doen
).
Ge kunt natuurlijk verschillende PC's of apps specifieke bandbreedte toewijzen he, via QoS of zoiets (maar eens in de netwerk rubriek vragen).

Ge moet bedenken dat ge nu minder bandbreedte hebt he (maar waar ge wel veel meer mee kunt doen

Ge kunt natuurlijk verschillende PC's of apps specifieke bandbreedte toewijzen he, via QoS of zoiets (maar eens in de netwerk rubriek vragen).
- Robbe
- El Robre
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
- Twitter: infocaris
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Vergeet ook niet je DNS onder netwerkverbindingen aan te passen.
Je kan ook altijd openDNS proberen :
208.67.222.222
208.67.220.220
Je kan ook altijd openDNS proberen :
208.67.222.222
208.67.220.220
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Dat staat op automatisch...Robbe schreef:Vergeet ook niet je DNS onder netwerkverbindingen aan te passen.
Je kan ook altijd openDNS proberen :
208.67.222.222
208.67.220.220
Of moet ik deze gebruiken?
DNS (naamservers) :
193.109.184.72
193.109.184.75
- Robbe
- El Robre
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
- Twitter: infocaris
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Normaal krijg je ze automatisch als je instellingen op automatisch staan, maar het kan nooit is kwaad om ze is manueel in te geven.
Je kan idd best eerst die van Dommel proberen en dan die van openDNS.
edit : maar je probleem is precies al verholpen, dus hoeft dit niet meer
Dat zijn die van Dommel, ik gaf die van openDNS mee, voor moest het daarmee niet direct lukken.Kanter schreef:Of moet ik deze gebruiken?
DNS (naamservers) :
193.109.184.72
193.109.184.75
Je kan idd best eerst die van Dommel proberen en dan die van openDNS.
edit : maar je probleem is precies al verholpen, dus hoeft dit niet meer

Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Hahahaha, troost je, dat probleem had ik ook: ik typte dsl1 zodat ik altijd een karakter teveel had. Je bent dus niet de enigste die zo'n stomme fouten maakt.Kanter schreef:Ben te beschaamd om het te zeggen,devilkin schreef:Wat was het nu, if you don't mind me asking?Kanter schreef:Pfew,
in orde gekregen.
Het internet is wel trager dan bij Telenet.
Bv een pagina openen duurt nu enkele seconden, bij TN was dat meteen.
En bij mij was het omgekeerd: alles ging sneller (behalve natuurlijk grote dingen leechen)
maar er stond in mijn login een 'L', maar in kleine letters uiteraard. Ik dacht dat dat een '1' was.
Daarom kon ik maar niet inloggen