Ik kijk al jaren mijn .avi films met BSPLAYER.
Dit is een goed programma, nooit probs.
Onlangs heb ik een update gedaan van de DIVX-codecs naar versie 6.5
Sindsdien hapert BSPLAYER heel regelmatig, of gaat hij met schokken.
Als ik VLC gebruik heb ik dat probleem niet, maar ik zou wel liever bij BS blijven daar ik daar alle functionaliteiten van ken.
Heb wel niet de snelste videokaart (radeon 9200 in een AMD 3400 pc), maar tot nu toe volstond dat.
Iemand raad ?
Alvast bedankt.
vraagje BSPLAYER en nieuwste DIVX codec
- dietervanb
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Al eens geprobeerd met windows mediaplayer? Je krijgt dan wel geen ondertitels maar gewoon eens om te zien of het dan wel lukt.
Ik geloof dat de bsplayer de wm-engine gebruikt, dus als bij de wm player hetzelfde gebeurd ligt het niet aan de bsplayer.
Ik weet niet hoe het juist gaat, maar wm-player (en dus ook bs) gebruiken automatisch de nieuwste divx codec, terwijl vlc player dit mss niet doet. Het kan ook zijn dat de vlc player de xvid codec gebruikt, die ondersteund ook divx geloof ik
Ik geloof dat de bsplayer de wm-engine gebruikt, dus als bij de wm player hetzelfde gebeurd ligt het niet aan de bsplayer.
Ik weet niet hoe het juist gaat, maar wm-player (en dus ook bs) gebruiken automatisch de nieuwste divx codec, terwijl vlc player dit mss niet doet. Het kan ook zijn dat de vlc player de xvid codec gebruikt, die ondersteund ook divx geloof ik
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
vlc gebruikt altijd z'n eigen codecs (daarom dat ie bvb dvd's kan afspelen, ook al kan de rest dat niet). En wmplayer kan wel degelijk ondertitels afspelen, maar 'm overlayt die niet, daar kan je best directvobsub voor gebruiken.
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 136 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Je moet eens kijken of bsplayer de juiste codec gebruikt tijdens het afspelen van dat filmpje.
rechtermuisknop -> opties -> filters
rechtermuisknop -> opties -> filters
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
- dietervanb
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
WMplayer hetzelfde probleem.
Codec gechecked : divx 6.5
maar denk dat ik het gevonden heb : als ik een film wil zien terwijl Grabbit draait, dan werkt tussen 2 bestandjes in AVAST op volle kracht (heb alles op "hoog" staan).
Dat veroorzaakt de problemen.
Zonder grabbit kan ik vlotjes bsplayer gebruiken. Blijft natuurlijk eigenaardig dat VLC wel vlot speelt samen met grabbit.
Codec gechecked : divx 6.5
maar denk dat ik het gevonden heb : als ik een film wil zien terwijl Grabbit draait, dan werkt tussen 2 bestandjes in AVAST op volle kracht (heb alles op "hoog" staan).
Dat veroorzaakt de problemen.
Zonder grabbit kan ik vlotjes bsplayer gebruiken. Blijft natuurlijk eigenaardig dat VLC wel vlot speelt samen met grabbit.
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
VLC is gewoon zo goed, dat ge niet verder moet kijken 

Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
de laatste (gratis) versies van BSplayer hebben malware aan boord, niet updaten dusAvenger schreef:Raar ik heb gebruik ook bs player en heb dit probleem niet downoad is de laatste versie .

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
ikzelf gebruik altijd MediaPlayer Classic.
Als het al niet lukt om daarmee iets af te spelen, even het bestandje controleren met G-Spot (niet de g-spot waar de meeste nu aan denken
), HIER te downloaden
Als het al niet lukt om daarmee iets af te spelen, even het bestandje controleren met G-Spot (niet de g-spot waar de meeste nu aan denken

- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
VLC hier al 2 jaar en altijd gewerkt zoals het moet. Nooit problemen gehad, nooit specifieke codecs moeten installeren. Enkel de VLC updates.
Eens je er goed mee weg bent wil je niks anders.
Eens je er goed mee weg bent wil je niks anders.
Mediaplayer Classic met het k-lite mega codec pack en VLC als backup en om onvolledige avi's te bekijken (erg handig).
Oh ja, en ik gebruik ook Gspot, zoals hier al werd vermeld.
Maar kijk anders eens rond hier:
http://www.free-codecs.com/download/K_L ... c_Pack.htm
Een veelvoud aan players,codecs en packs beschikbaar met wat info.
Oh ja, en ik gebruik ook Gspot, zoals hier al werd vermeld.
Maar kijk anders eens rond hier:
http://www.free-codecs.com/download/K_L ... c_Pack.htm
Een veelvoud aan players,codecs en packs beschikbaar met wat info.