beste opstelling netwerk

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dag manne ,

hier ben ik weeral zenne maar heb tal van vragen nu omdat ik een nieuwnetwerk ga opstellen hier .

Om te beginnen heb ik een adsl modem speedtouch 510 ( van belgacom )
Deze kan worden ingesteld zodoende dat de modem de verbinding tot stand houd .De modem heeft maar 1 lan uit gang .
Momenteel doet mijn linksys router dat .Nu was mijn vraag is het niet beter dat de modem de verbinding doet en dat de router enkel zorgt dat elke pc een ip krijgt en het internet verdeeld ?
De reden waarom ik dit vraag is omdat ik soms last heb van wilkeurige disconnects . Wat ik wel raar vind is dat de vaste pc wired is, en dat soms heeft. Op dat moment heeft de laptop dan weer geen last ervan . Anders gebeurd het ook soms . Laptop is meestal wireless connected .

Nu ben ik nog steeds aan het twijfelen wat ik hier ga doen .Met name heb ik steeds een router nodig met modem( extern of niet ). Deze moet aan de nieuwe eisen voldoen en dat betekend dan gigabit switch zijnde .
Wireless heb ik dan weer vandoen voor de laptop's .
Ik vermoed dat het beste is dat ik een 8 poort gigabit switch koop voor in de garage te zetten ,zodoende dat alle kabels in de woning aangesloten kunnen worden (cat5 of 6 ) ; en dan verlopig de huidige wireless linksys accespoint G in de living achter de tv plaats . Deze accespoint wil ik later wijzigen door er een N te plaatsen .

Wat is jullie mening ? Beter een nieuwe gigabit router plaatsen of in 1 keer investeren in een dergelijke router/accespoint met N draft ?

Linksys - 8 Port 10/100/1000 Switch Lifetime Warranty 145€
WRVS4400N Wireless-N Gigabit Security Router with VPN 210€
+ notebook adapter 120€
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik denk niet dat je nu al moet je geld pompen in N-draft. De test van deze toestellen in PC Magazine gaf aan dat de technologie nog redelijk mank draait.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

ikkejonge schreef:Ik denk niet dat je nu al moet je geld pompen in N-draft. De test van deze toestellen in PC Magazine gaf aan dat de technologie nog redelijk mank draait.
Ik heb nu al enkele review gelezen over verschillende linksys N draft routers en ik moet zeggen dat inderdaat er maar enkele positief zijn over de hardware . Je leest ook vaak dat de opstelling veel det aan de prestatie van die routers maar ik dacht net dat ze beter werkte als er reflexi was dus dan zou ik persoonlijk denken dat de opstelling veel minder balngrijk is dan de huidige routers.

Trouwens kan er iemand zeggen of een plasma tv een wireless accespoint kan storen ?

Edit
----
In men vorige post vermelde ik een switch maar daar zat k dus naast en moet ik een router hebben met gigabit switch in van 8 poorten .
Iemand een aanrader ? Moet zeer betrouwbaar zijn en degelijke firewall en vaste verbindingen ( geen die uitvallen ) .
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Wel ik heb blijkbaar twee opties die me degelijk lijken .

Optie 1 : Nieuwe router Linksys BEFSR41 --> info http://www.backoffice.be/shop/details.a ... FSR41%2DEU met daarbij de Linksys 5-Port 10/100/1000 Gigabit Switch SD2005
http://nl.backoffice.be/shop/informatio ... =SD2005-EU Kostprijs is dan samen +-131 €

Optie 2 : Router en switch in 1 Linksys RVS4000 --> info http://nl.backoffice.be/shop/details.as ... S4000%2DEU met daarbij de Linksys 5-Port 10/100/1000 Gigabit Switch SD2005 --> info
http://nl.backoffice.be/shop/informatio ... =SD2005-EU Kostprijs is dan samen +- 204 €

Een accespoint heb ik waarmee ik eerst wil mee spellen als die nieuwe setup hier staat .(WRT54GC )Deze zal dan ergens achter de tv gemoffeld worden zodoende deze niet in het zicht komt te staan .
Een kennis had een reserver D-link accespoint waar ik ook eens mee kon spelen was een toestel dta hij van telenet had gekocht maar is inmiddels over gestapt naar adsl en heeft andere hardware aan gekocht.

Wat denken jullie van dit en wat zouden jullie doen ?
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”