chaoske schreef:Ik denk wel dat ik met 20 Gig zeker moet toekomen...
Ik d/l nu sporadisch 15 Gig (+1 GB up), maar ik denk nu net dat het toch dommel zal worden. Met toekomstige (en huidige) streams van films & muziek (legaal, ik denk aan youtube, vrtnieuws filmpjes enz) dat er gemakkelijk al eens 20-25 GB zal ged/l worden. (ik zie nu net dat edpnet 20 GB aanbiedt... misschien toch edpnet dan omdat het iets rapper zal zijn).
EDPnet is 20 gig (up en down) voor 30euro en dan 0.25europer extra gig, tot maximum 60gig (als je dat opgebruikt betaal je dus 30+10=40euro).
(BTW 30euro? zijn ze opgeslagen? dacht dat het 27euro was)
Ter vergelijking toch nog even: Dommel is 50gig down, tegen 32euro en 60gig down tegen 38euro (met boostpack)
Dus je keuze tussen de twee zou voornamelijk van je verbruik afhangen denk ik, die snelheidsverschillen vind ik persoonlijk te klein om een grote rol te spelen, maar dat hangt van iedereen persoonlijk af he, een gamer is beter af bij EDPnet (als hij dicht bij de centrale woont), iemand die veel volume gebruikt door veel demo's,linux versies, youtube enzo beter bij Dommel.
chaoske schreef:
Door je bericht draco denk ik net aan iets anders:
Ik ben een modem/router aan het zoeken (moeilijke job aangezien niet alle merken even goed zijn qua bereik, snelheid, stabiliteit,... en hier weinig reviews van zijn) en opteerde om een ADSL2+ modem/router te kopen.
Maar als ze die stap overslaan en direct naar VDSL gaan, ben ik dan nog iets met een ADSL2+ modem/router?
Natuurlijk, je kan dan gewoon een VDSL2 modem kopen en die aan je modem/router hangen, die zal dan niet meer dienst doen als modem maar enkel als router.
Zou wel zorgen dat het een pre-N router is als je er nu een koopt, de N-standaard komt er immers volgend jaar aan he, zelf wacht ik tot de definitieve N-standaard er door is (hoewel..als VDSL2 hier voor de N-standaard is zal ik ook is alles eerst moeten heroverwegen).
chaoske schreef:
PS: ik zag ook net dat het onderliggend netwerk van Dommel = BGC is en van Edpnet = Scarlet, maakt dit iets uit qua betrouwbaarheid/toekomst?
Sommigen zeggen ja, anderen nee (vaak die van Scarlet/Edpnet voor het laatste). Tot twee jaar geleden zat ik op het Scarlet netwerken dat was wel goed, maar toch met periodes erg wisselvallig (snelheid kon nogal is schommelen van dag tot dag/week tot week/..).
Mijn ervaring met het Turboline netwerk (eerst bij Skynet en nu bij Dommel) zijn dan toch beter moet ik zeggen. Veel stabieler.
En voor de toekomst, tjah da kan niemand weten he, maar feit is dat BGC serieus winst maakt en als het wil zijn netwerk veel sneller en beter kan upgraden, mochten ze dat willen (nu niet, ze zien er geen brood in he, geen concurrentie de naam waardig, dus liever die (over)winst opstrijken ipv te herinvesteren).