Clickx en Dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Wat heeft Dommel misdaan om niet besproken te worden in de providergids van Clickx van deze week ?
EDPNET en zelfs YABU staan er bij.
Ben nu al een jaar Dommel klant en zeer tevreden.
Uiteraard is Dommel, zoals elke provider voor verbetering vatbaar (hogere downloadsnelheid, geen 070-nummer helpdesk), maar in het algemeen vind ik toch dat ze bij de betere behoren.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

wat is er mis met een 070 nummer voor de helpdesk?

Een 070-nummer is een zogenaamd universeel nummer. Dit betekent dat de oproeper altijd tegen het zonaal tarief belt, onafhankelijk van zijn geografische locatie in België.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 105 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een 070 wordt duurder aangerekend dan een gewoon zonaal tarief. Je verwardt met 078?

BC tarieven:
070 daluur: € 0,0875
070 piekuur: € 0,1750

078 daluur: € 0,0265
078 piekuur: € 0,0530
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Belgie is 1 zone.
Het allerbeste voor de kant is een 0800-nummer.
Op de 2e plaats komt een gewoon telefoonnummer : 011/xx.xx.xx
Dat is beter dan 078, daar je dit ook via VOIPCHEAP e.d. kan bellen.

Maar het item ging eigenlijk over clickx.
Waarom wordt er geen melding gemaakt van Dommel in hun providertest ?
Er is toch nieuws over Dommel ?
Pers wordt toch geacht onafhankelijk te zijn ?
Ze beweren dat ze te weinig gegevens hebben over Dommel om in hun snelheidsrangschikking iets over te schrijven. Daar kan ik nog inkomen.
Trouwens Dommel is geen snelheidskampioen.
Maar prijs/kwaliteit dan weer wel.
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 49 keer

Het is niet omdat de Dommel op Userbase de hemel wordt ingeprezen via topics als "ik ben bij Dommel" dat Dommel meteen ook zijn plaats bij de grotere providers verdiend heeft [dat verklaart natuurlijk nog niet waarom Yabu er dan wel bijstaat]

Trouwens sinds dat er meer klanten bijkwamen is Dommel minder stabiel geworden, maar volgens mij nog steeds de beste qua prijs/kwaliteit.
Dommel is volgens mij momenteel nog net iets te klein, maar zal zeker op een later tijdstip opgenomen worden.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Sorry, maar in een overzicht van een vakblad dienen gewoon alle opties aanwezig te zijn... Dat heet journalistiek! :) De TS heeft gelijk.

Daarnaast.. Hoe groot of klein dommel is, of hoe stabiel of instabiel, dat kan enkel Dommel weten op dergelijke schaal. Vergeet niet dat je individuen meestal enkel hoort als er een probleem is, en véél minder als er géén probleem is...
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

proz schreef: Trouwens sinds dat er meer klanten bijkwamen is Dommel minder stabiel geworden
Proz waar haal je nu zo weer iets.Spreek enkel voor jezelf en niet voor een ander :roll:
Ik heb hier nog steeds geen probleem dat Dommel zogezegt niet meer stabiel is hoor.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Misschien cru gesteld, maar ik ben er niet zo heel rouwig om dat Dommel niet in dat Clickx-lijstje staat.

Als er iets is wat een 'kleinere' provider wel kan missen is een steengoed product én een volkstoeloop.

Ik ken niets over hun groei- en toekomstplannen, maar ik denk niet dat het aan te raden zou zijn om ineens een paar (ik zeg maar wat) duizenden klanten extra te hebben. Laat ze maar zachtjes aan groeien.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Maglor daar moet ik je 200% gelijk in geven hoor.
Want als Dommel die paar 1000 klanten direct wil hebben dan zouden ze overal reclame maken voor hun producten en ze kunnen idd beter op het gemakske groeien.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Dommel krijgt nu de beste reclame dat er kan zijn. De mond op mond reclame, de goedkoopste en meest betrouwbare denk ik wel
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 13 keer

en waarom denk ge dat iedereen er zou opvliegen als da in één boekske staat? Nen belg verandert ni gouw van gedacht ze. tenzij ge sterke argumenten hebt.
Ik ben nu dommellaar en nog geen spijt van gehad, maar of nu de voorwaarden van dommel voor iedereen zo goed zijn da weet ik ni ze.
En het is toch de bedoeling om als bedrijf te groeien, en liefst nog zo snel mogelijk zou ik zo zeggen. wel tegen de juiste prijs dan hé. niet zoals belgacom en telenet door u te brainwashen met nepreclame.
DarthDavy
Premium Member
Premium Member

Tsjah, ik heb vandaag ook mijn ADSL aanvraag bij Dommel gedaan. Zaterdag ging ik de Belgacom winkel in Roeselare binnen om mijn telefoonlijn te activeren.

Natuurlijk begonnen ze ook over Internet (en Belgacom TV) en ik maar zeggen: ik heb enkel een telefoonlijn nodig, meer niet. Zelfs argumenten van: "jonge mensen die zonder Internet leven???" Nee, tuurlijk niet, maar ik hoef toch geen Internet bij Belgacom te nemen, ik ga lekker bij Dommel en ik ga dat ook niet vertellen aan Belgacom... Zijn toch ook hun zaken niet. Ik doe toch wat ik wil?
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Clickx is een noob boekske

telenet en mac worden altijd voorgedragen
toerist
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer

Goendi schreef:Sorry, maar in een overzicht van een vakblad ...
daar zeg je iets, sinds wanneer is Clickx een vakblad?
In hun beginjaren misschien wel, maar daarna werden ze toch een beetje TE veel gesponsord (remember Easy Computing periode, grootste sponsor en al hun software kwam als beste (koop) uit de testen??? )

Alle is maar es zeggen.... niet alles is professioneel hoor
Robinvv
Pro Member
Pro Member

Als EDPnet en, alle andere 'kleinere" providers er opstaan, moet Dommel er ook opstaan..
Telenet & Belgacom : PROFITEURS!
Dommel 120 GB!! :D
Vergelijk zelf: Excel blad en Site
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

DarthDavy schreef:Tsjah, ik heb vandaag ook mijn ADSL aanvraag bij Dommel gedaan. Zaterdag ging ik de Belgacom winkel in Roeselare binnen om mijn telefoonlijn te activeren.

Natuurlijk begonnen ze ook over Internet (en Belgacom TV) en ik maar zeggen: ik heb enkel een telefoonlijn nodig, meer niet. Zelfs argumenten van: "jonge mensen die zonder Internet leven???" Nee, tuurlijk niet, maar ik hoef toch geen Internet bij Belgacom te nemen, ik ga lekker bij Dommel en ik ga dat ook niet vertellen aan Belgacom... Zijn toch ook hun zaken niet. Ik doe toch wat ik wil?
Had je dan niet beter een discoveryline aangevraagd? tenzij je regelmatig de telefoon gebruikt, anders een classic
telefoon lijn is 17 € per maand abo (als ik me niet vergis)
terwijl een discoveryline ongeveer 6.5 € kost , maar dan mag je niet veel bellen... kost dan meer per gesprek (redelijk duur bellen)
als je belgacom telefoon hebt best nog de happytime functie activeren dan
(gratis bellen na 17 uur en gratis in het weekend)
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Maglor schreef:Misschien cru gesteld, maar ik ben er niet zo heel rouwig om dat Dommel niet in dat Clickx-lijstje staat.

Als er iets is wat een 'kleinere' provider wel kan missen is een steengoed product én een volkstoeloop.

Ik ken niets over hun groei- en toekomstplannen, maar ik denk niet dat het aan te raden zou zijn om ineens een paar (ik zeg maar wat) duizenden klanten extra te hebben. Laat ze maar zachtjes aan groeien.
Behalve dan dat goed nieuws in het Vlaamse ISP landschap (want veel uit Brussel of Wallonië kan je hier niet krijgen) zich meestal verspreid als licht in de duisternis.

Maar Clickx had Dommel idd mogen opnemen, dat ze Yabu wel hebben opgenomen geeft toch te veronderstellen dat ze niet erg veel research in de behandelde ISP's hebben gestoken. Je bespreekt toch ook niet een reseller van bvb Scarlet, zonder Scarlet zelf dan te vermelden ?

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Who bothers about such 'a' magazine as Clickx ?
Who even reads it, apparently to much people.
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ken schreef:Who bothers about such 'a' magazine as Clickx ?
Who even reads it, apparently to much people.
Het onderstaande illustreert dat wel mooi ...
Clickx Magazine schreef:Jij bepaalt mee wie er wint. Op de site www.sitevanhetjaar.be vind je de volledige lijsten van de genomineerde sites voor 2006: 100 professionele sites, 100 amateursites én 100 blogs. Stemmen kan tot en met maandag 28 november, dus wacht niet te lang!

Tijdens een spetterend evenement in Carré op vrijdag 8 december maken we, in het bijzijn van de webmasters en een aantal Clickx-lezers, de resultaten bekend. En op 12 december lees je dan in Clickx Magazine wie het meeste stemmen heeft binnengerijfd en met de titel mag pronken.
Dat ziet er deze keer ook het geval uit bij Clickx
Die ISP keuzes zullen wel be(p/t)aald worden adh. van enige interessante bijdragen die in het (Clickx) ISP landschap geleverd worden.
toerist schreef:
Goendi schreef:Sorry, maar in een overzicht van een vakblad ...
daar zeg je iets, sinds wanneer is Clickx een vakblad?
In hun beginjaren misschien wel, maar daarna werden ze toch een beetje TE veel gesponsord (remember Easy Computing periode, grootste sponsor en al hun software kwam als beste (koop) uit de testen??? )

Alle is maar es zeggen.... niet alles is professioneel hoor

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Goendi schreef:Sorry, maar in een overzicht van een vakblad dienen gewoon alle opties aanwezig te zijn... Dat heet journalistiek! :) De TS heeft gelijk.
Clickx is dan ook geen vakblad ... :P
DarthDavy
Premium Member
Premium Member

Patje schreef:
DarthDavy schreef:Tsjah, ik heb vandaag ook mijn ADSL aanvraag bij Dommel gedaan. Zaterdag ging ik de Belgacom winkel in Roeselare binnen om mijn telefoonlijn te activeren.

Had je dan niet beter een discoveryline aangevraagd? tenzij je regelmatig de telefoon gebruikt, anders een classic
telefoon lijn is 17 € per maand abo (als ik me niet vergis)
terwijl een discoveryline ongeveer 6.5 € kost , maar dan mag je niet veel bellen... kost dan meer per gesprek (redelijk duur bellen)
als je belgacom telefoon hebt best nog de happytime functie activeren dan
(gratis bellen na 17 uur en gratis in het weekend)
Tsjah, voor mij is een discovery line voldoende, maar mijn vriendin wil veel bellen, dus maar een Classic line genomen met de optie Happy Time en aangezien ze ook nog eens Franstalig is onmiddellijk op Frankrijk ingeschreven om gratis naar alle vaste nummers in Frankrijk te bellen op de Happy Time tijdstippen. Dat vind ik wel een hele leuke optie: voor 5 euro kan je naar een land naar keuze ook gratis bellen naar die nummers. Dat is voor m'n vriendin als Franse zijnde en in België leven wel heel interessant.
Kokki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

De Dommel telefonie is er ook nog he. Geen happy time, maar wel goedkope tarieven, ook naar het buitenland. Om dat verschil met de classic line goed te maken moet je al veel bellen. :-)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

dietervanb schreef:Wat heeft Dommel misdaan om niet besproken te worden in de providergids van Clickx van deze week ?
EDPNET en zelfs YABU staan er bij.
Ben nu al een jaar Dommel klant en zeer tevreden.
Uiteraard is Dommel, zoals elke provider voor verbetering vatbaar (hogere downloadsnelheid, geen 070-nummer helpdesk), maar in het algemeen vind ik toch dat ze bij de betere behoren.

Het ergste van al is dat yabu zelfs een reseller is van dommel, ..
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Wie leest clickx? Dezelfde huis-tuin-keuken gebruikers als degenen die Telenet digitaal of Belgacom TV pakken alleen omdat er daar veel reclame voor is op de VTM 8)

En dat zijn er nog altijd meer dan mensen die Userbase kennen ...

Ik ga wel akkoord met de stelling dat een kleine onbekende(re) provider z'n voordelen heeft. Buiten het A2F cliché had je bvb bij EDPNet vroeger ook al die 'issues' van bandbreedte problemen ed niet ...

Langs de andere kant komt elke provider vroeg of laat op een punt dat zware investeringen nodig zijn om verder te groeien ... en dan heb je naambekendheid en veel klanten nodig .. het spreekwoordelijke mes dat langs 2 kanten snijdt ...
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”