Contractbreuk door Belgacom?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

Wat,als Belgacom contractbreuk pleegt?

In september heb ik in een belgacomwinkel 2 Discovery line's (verbintenisduur 1 jaar)aangevraagd.
Ik heb bevestiging van die bestelling en toewijzing gekregen voor 2 Discovery line's,door middel van 2 brieven in dezelfde enveloppe,met 2 verschillende referentienummers,voor 2 verschillende telefoonnummers .Datum REF,: 26/09/2006.
Eind october zijn de 2 lijnen binnen gelegd en geactiveerd.

Begin januari had ik nog geen factuur ontvangen en heb naar Belgacom gebeld om ernaar te vragen.
Men zei me dat ze de factuur ging opsturen.
de week nadien had ik nog geen factuur en heb dan terug gebeld.
Men beloofde me ,er onmiddellijk een op te sturen.
Dit bellen heb ik week na week moeten herhalen.
Begin maart kreeg ik dan eindelijk één factuur,factuur nummer 3.
1 en 2 heb ik tot nu toe nog niet gezien.
Hierop stonden één Classic en Discovery gefactureerd.
Ik heb direct gebeld en hierover mijn beklag gedaan.
Men ging het nakijken .
Het dossier van de zaak heeft op 28/02/2007 een dossiernummer gekregen.
Nu zegt men mij nu dat ik geen 2 discovery’s had mogen krijgen.
Hun facturatiesysteem zou dit niet aanvaarden.
(Nu staat er bij de reclame die ze maken voor Discovery “1 per klant”,toen ik mijn Discovery’s bestelde werd dat niet vermeld).
Donderdag 29/03 heb ik nog telefoon gekregen van de dame die zich met de zaak bezighoud.
Ik heb toen gezegd dat ik geen Classic moest hebben en dat ik de Classic niet kon opzeggen,omdat ik ze niet heb besteld.
En dat ik ook geen contractbreuk wilde plegen waardoor ik dan een schadevergoeding zou moeten betalen.
Ik benadrukte dat Belgacom contractbreuk pleegt en BC mij eigenlijk een schadevergoeding zou moeten betalen wegens contractbreuk.
We kwamen overeen,dat ik nu het niet betwiste bedrag zou betalen en men zou mij 2 maanden Classic,niet aanrekenen, zo zou het betwiste bedrag voorlopig terugvallen,op het verschil tussen 1 Classic en 1 Discovery line gedurende 1 maand.

Ik heb ondertussen deze zaak al bij de ombudsman aangeklaagd,die hebben de zaak ontvankelijk verklaart en Belgacom al aangeschreven

Wat ik vraag ,is , die 2é Discovery te behouden,of de Classic te houden gedurende 1 jaar aan de prijs van Discovery waarna het contract door beiden kan opgezegd worden zonder problemen of schadevergoeding.
Als dit niet kan,wil ik die Classic kwijt plus een schadevergoeding voor het verschil dat ik moet betalen tussen een discovery en het “koperdraadje” waarlangs ik mijn adsl internet verder zal moeten ontvangen.

Een bijkomend vraagje,:Is er één serieuze reden waarom men het aantal Discovery line's moet beperken tot 1 per klant ??

Word vervolgd...
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
S|N
Plus Member
Plus Member

Bij mijn weten heeft men bij de invoering van de discoverylijn reeds deze beperking (1 per klant) in de voorwaarden geplaatst.

Het systeem houdt inderdaad 2 discolijnen automatisch tegen. Ik heb het ook met schand en scha moeten leren omdat het kader dit niet tegen de operatoren had vermeld (heb er gewerkt).

De reden zal waarschijnlijk het kostenplaatje zijn. De prijs voor onderhoud van een telefoonlijn over gans België gezien is hoger dan de 6,80 € van een 'disco'lijn.

Men kan perfect via VoIP bellen via een discoverylijn, alsook een dsl signaal werkt hier ook op.
Keuzes genoeg, en Belgacom ziet het als een aderlating.
Zelfde reden waarom een bedrijf geen 'disco'lijn kan aanvragen.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”