Scarlet One problemen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Alpha
Starter
Starter

Zoals meerdere mensen hier op het forum heb ook ik ingetekend als bestaande scarlet klant op het Scarlet One abonnement in december 2006. Na lang wachten eindelijk een scarlet box in huis gekregen en vanaf toen begonnen de problemen...

Een telefoonlijn die uitvalt, webpagina's die gewoon niet laden,...
Meermaals contact opgenomen met de scarlet helpdesk, altijd een andere uitleg. Een keer was het de afstand tot de centrale, een andere keer lag het aan het merk van ons telefoontoestel. Begrijpen wie begrijpen kan! :???:

Scarlet heeft dan een downgrade uitgevoerd waardoor we zouden terugvallen op 1mb/s. Na aanpassing van enkele waarden in de router zou alles werken... niet dus.

Nog steeds valt de telefoon uit, soms zelfs na 1 minuut. Meer als 1 pc die tegelijkertijd verbonden is met internet is geen optie, zelfs wanneer er maar 1 pc gebruik maakt van de internetverbinding is deze zelden beschikbaar en ZEER traag.

De Scarlet One box is geïnstalleerd zoals het moet, en is verbonden met een d-link wireless router.

Ik ben ten einde raad daar ik het internet ook beroepsmatig nodig heb.
Welke stappen kan ik nog ondernemen om een verbetering van mijn situatie te bekomen?

Alvast bedankt!
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 133 keer

Alpha

Surf eens naar je scarlet one box -> druk op het rode "dsl" bij het rubriekje :Defined Interfaces -> advanced attributes (bovenaan in het rood). geef de waarden eens van volgende zaken (je ziet mijn waarden hieronder:

Local SNR Margin 20.5 dB
Local Line Attn 37.0 dB
Local Tx Power 11.5 dB

Remote Line Attn 31.5 dB
Remote SNR Margin 19 dB
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
Soltek
Starter Plus
Starter Plus

Alpha schreef:De Scarlet One box is geïnstalleerd zoals het moet, en is verbonden met een d-link wireless router.
Bedoel je gelijk Scarlet voorschrijft of gelijk wij (zonder problemen) de Scarlet box instellen?

Want wij zetten deze in bridge mode.
Welk type van Scarlet box heb je?
Afbeelding
caswallawn
Starter Plus
Starter Plus

Block schreef:Alpha

Surf eens naar je scarlet one box -> druk op het rode "dsl" bij het rubriekje :Defined Interfaces -> advanced attributes (bovenaan in het rood). geef de waarden eens van volgende zaken (je ziet mijn waarden hieronder:

Local SNR Margin 20.5 dB
Local Line Attn 37.0 dB
Local Tx Power 11.5 dB

Remote Line Attn 31.5 dB
Remote SNR Margin 19 dB
Voor de volledigheid : configuration->ports->dsl is een andere manier om die waarden te bekijken.
Als ik mij niet vergis kun je aan de hand van de waarde bij Local Line Attn afleiden hoever je van de centrale zit (10dB/km)?
Alpha
Starter
Starter

Local Line Attn 37.5 dB
Raw Attn 0.0 dB
Local Tx Power 11.9 dB

Remote Line Attn 23.0 dB
Remote SNR Margin 28 dB

Voor de rest staan alle settings standaard, alleen bij de downgrade moest dit veranderd worden. (origineel 313)
PCR: 148 cells/s
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”