Ik werk reeds geruime tijd met ZoneAlarm Free en e-Trust antivirus (betalend), en ben er tevreden over. ZoneAlarm had ik een aantal maanden geleden wel geruild voor Kerio toen ze aan het knoeien waren met hun updates, maar ben toch teruggekeerd.
Nu is er een update van ZoneAlarm Free (versie 70_337 met 39784 kB, waar versie 65_737 maar 13394 kB had), en die komt me vertellen dat ik mijn betalende e-Trust antivirus moet overboord gooien.
Zit er in de nieuwe versie van ZoneAlarm Free soms ook een ( niet-geactiveerde) virusscanner die in conflict komt met e-Trust antivirus?
Conflict ZoneAlarm Free en e-Trust antivirus
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Als je ZoneAlarm Free download, download je eigenlijk de volledige versie van ZoneAlarm met enkele opties uitgeschakeld. Sinds een tijdje zit er in ZoneAlarm Pro de mogelijkheid tot anti-virus (gebaseerd op Kaspersky). Die anti-virus zit ook in de free versie maar is niet geactiveerd. Maar eigenlijk heb je dus twee anti-virusprogramma's (ééntje wel niet actief maar toch) staan en aangezien dat vermeden moet worden (kunnen in conflict komen) krijg je de melding om je andere antivirus eraf te gooien.
Er zou een redelijk omslachtige oplossing zijn. De ZoneAlarm Free eraf gooien en de probeerversie van ZoneAlarm Anti Spyware installeren. Na de proefperiode schakelt ie over naar enkel firewall. Komt dus allemaal op hetzelfde neer behalve dat Anti Spyware de uitgeschakelde opties van ZoneAlarm Free niet meekrijgt (en je dus geen uitgeschakelde antivirus installeert) en je dus geen melding krijgt om je e-trust te deïnstalleren
Hopelijk is het beetje duidelijk
Er zou een redelijk omslachtige oplossing zijn. De ZoneAlarm Free eraf gooien en de probeerversie van ZoneAlarm Anti Spyware installeren. Na de proefperiode schakelt ie over naar enkel firewall. Komt dus allemaal op hetzelfde neer behalve dat Anti Spyware de uitgeschakelde opties van ZoneAlarm Free niet meekrijgt (en je dus geen uitgeschakelde antivirus installeert) en je dus geen melding krijgt om je e-trust te deïnstalleren

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 7 keer
Bedankt voor het antwoord, voor mij is alles duidelijk. Maar wat dan met de volgende updates van ZoneAlarm Anti Spyware?Kenneth schreef:Als je ZoneAlarm Free download, download je eigenlijk de volledige versie van ZoneAlarm met enkele opties uitgeschakeld. Sinds een tijdje zit er in ZoneAlarm Pro de mogelijkheid tot anti-virus (gebaseerd op Kaspersky). Die anti-virus zit ook in de free versie maar is niet geactiveerd. Maar eigenlijk heb je dus twee anti-virusprogramma's (ééntje wel niet actief maar toch) staan en aangezien dat vermeden moet worden (kunnen in conflict komen) krijg je de melding om je andere antivirus eraf te gooien.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Na de probeerperiode gaat ie over naar enkel de gratis firewall. De anti spyware wordt uitgeschakeld en zou dus niet meer up te daten zijn.
Dus uiteindelijk zou het op hetzelfde neerkomen. Je hebt de gratis firewall.
Verklaart ook waarom de anti spyware minder dan de helft is in (download)grootte dan het simpelste produkt uit hun reeks nl. de gratis firewall
Dus uiteindelijk zou het op hetzelfde neerkomen. Je hebt de gratis firewall.
Verklaart ook waarom de anti spyware minder dan de helft is in (download)grootte dan het simpelste produkt uit hun reeks nl. de gratis firewall