Ik draai op een HP DV6292 de originele meegeleverde Windows Vista.
Op een Medion MD 3636Xl draai ik de originele windows XP.
Ik heb een draadloos netwerk ingesteld via een US robotics MaxG.
Ik heb op de laptop en de desktop internettoegang.
Alle netwerkinstellingen (werkgroep, delen van bestanden ed) zijn mi correct.
Op de desktop vind ik alle computers als ik zoek naar computers in een netwerk. Doch ik heb geen toegang tot de laptop.
Als ik op de laptop zoek naar computers binnen een werkgroep vindt ie niks.
In de help staat dan een verwijzing naar "go.microsoft.com/..." en dat voer ik dan maar netjes uit.
Downloaden op de XP desktop en dan installeren.
Jammer genoeg zegt het programaatje halverwege de installatie dat de taal van het OS niet dezelfde is als de update/download en wordt de installatie afgebroken.
ik heb de zelfde situatie en ik onder vind geen probleem .
Kan je me eens zeggen welke instellingen in gebruik hebt onder vista bij netwerk en sharing ?
Netwerk discovery -- aanzetten
Filesharing -- aanzetten
en voor de rest staat hier alles af .
En je firewall van vista staat die op ? Anders zet die eens af op beide pc's en rebooten en dan eens zien of je netwerk dan wel werkt .
Laatste vraag heb je in je verkenner ook een partitie of map gedeelt ?
Windows XP Firewall op desktop staat uitgeschakeld, maar wordt beveiligd met G-Data.
Windows Vista Firewall op laptop staat uitgeschakeld, maar wordt beveiligd met Norton.
Ook de router US Robotics Max g heeft inwendige firewall.
Heb op de XP desktop gedeelde partitie. (deze wordt gevonden door andere XP laptop in het draadloze netwerk)
Heb ook op Vista-laptop een met iedereen gedeelde map.
Zal eens proberen zonder firewall op beide pc's...
Net geprobeerd met uitgeschakelde firewalls op beide PC's: goede verbinding met alles derop en eraan.
Dus alles werkt nu zoals het hoort.
En ik ben dolgelukkig, hoera
Tommy Middlefi(n)ger schreef:Net geprobeerd met uitgeschakelde firewalls op beide PC's: goede verbinding met alles derop en eraan.
Dus alles werkt nu zoals het hoort.
En ik ben dolgelukkig, hoera