Weet er iemand hoe je een externe HD blijvend kan delen voor een netwerk ?
Telkens de pc wordt afgezet waarop deze hangt is hij niet meer gedeeld nadat de pc terug opstaat. Vervelend als je elke dag die HD op delen moet zetten.
Externe HD
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 771 keer
- Recent bedankt: 3 keer
That behaviour is by design. Stel u voor dat je een andere externe HDD inplugt met persoonlijke data op, en hup, iedereen kan eraan.
Schrijf een script dat die share toevoegt en pleur dat in ne startup?
Schrijf een script dat die share toevoegt en pleur dat in ne startup?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Toen ik vista aan het testen was bleef de hd gedeeld tot zolang deze hd aangesloten was tijdens het booten.Teebee schreef:Weet er iemand hoe je een externe HD blijvend kan delen voor een netwerk ?
Telkens de pc wordt afgezet waarop deze hangt is hij niet meer gedeeld nadat de pc terug opstaat. Vervelend als je elke dag die HD op delen moet zetten.
Weet nu wel niet of dit met xp ook het geval is.
En de enige andere oplossing is een script zoals vermeld
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Probeer eens het commando "net config server /hidden:no" te doen, volgens mij maakt die dan automatisch administratieve shares (d$ etc) aan voor vaste schijven.
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Wat wel werkt (juist snel getest,niet zeker), is een map sharen op die drive, bij mij blijft deze map wel gedeeld na uit- en aanschakkelen van de schijf. Herstarten heb ik niet getest.