Ik werk zelf voor Euphony en heb tot nu toe al elk type adsl-modem kunnen installeren.
Overlaatst echter lukte het me niet om de laatste nieuwe belgacom philips-wifi-modem (met oranje halve maan) te installeren.
De modem had altijd perfect gewerkt bij skynet. Telkens kreeg ik de foutmelding "unable to establish connection". Na wat prullen kreeg ik het dan toch aan de praat, maar telkens bij een nieuwe opstart van de pc weigerde het lampje online te blijven branden.
Met de oudere versie (met blauwe halve maan) was het geen probleem en lukte het direct.
Ik heb het ondertussen al 2 keer aan de hand gehad. Weet er iemand hoe ik dat kan oplossen? Kan het zijn dat belgacom iets ingesteld heeft waardoor het enkel bij belgacom kan werken? Is het mogelijk met andere drivers dit op te lossen en zo ja, weet er iemand waar ik die kan vinden?
Steven
Draadloze modems enkel voor Belgacom?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 39 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb gebruikersnaam en paswoord telkens opnieuw ingegeven, maar het probleem blijft. De modem logt niet aan of blijft niet aangelogd. Ik heb meermaals geprobeerd met test@euphonynet en 123456 als wachtwoord. Dan kan de modem normaal online, maar enkel op de webstek van Euphony zelf. Ook hier werkt het systeem maar half.
Lampjes van power, WL en XDSL branden steeds constant. Enkel het lampje van "online" brandt nadat alles ingesteld is, maar valt na een tijdje weer weg.
Dit probleem heb ik met meerdere "oranje" modems, terwijl de oudere "blauwe" modems zonder enig probleem werken.
Steven
Lampjes van power, WL en XDSL branden steeds constant. Enkel het lampje van "online" brandt nadat alles ingesteld is, maar valt na een tijdje weer weg.
Dit probleem heb ik met meerdere "oranje" modems, terwijl de oudere "blauwe" modems zonder enig probleem werken.
Steven
Lijkt er dan toch op dat de firmware van BGC er voor iets tussen zit...
Gewoon de modem dan even flashen met de originele firmware en hiermee zou het beter moeten gaan. Uitproberen zou ik zeggen!
Indien je het model SNA6500 hebt, kan je via onderstaande link de originele firmware downloaden.
Link
Gewoon de modem dan even flashen met de originele firmware en hiermee zou het beter moeten gaan. Uitproberen zou ik zeggen!
Indien je het model SNA6500 hebt, kan je via onderstaande link de originele firmware downloaden.
Link
-
- Premium Member
Het betreft hier de modem met mogelijkheid tot VOIP.
Het gaat over de SNV6520/18. Hier is geen firmware of dergelijke van te vinden op de Philips-webstek.
Het gaat over de SNV6520/18. Hier is geen firmware of dergelijke van te vinden op de Philips-webstek.
-
- Premium Member
Het betreft hier klanten die klant geworden zijn bij Belgacom voor de ADSL en belgacom TV en alles hebben opgezegd en klant willen worden via Euphony.Svekke schreef:Ah oke, dan trek ik mijn woorden terug.
Heb geen ervaring met dit toestel.
Hoe ben je hier trouwens aan geraakt? Verkoopt men die gewoon de BGC shop? En aan welke prijs?
Het eigenaardige is dat de modem via EDPNET wel werkt.
Heb al met meer dan een SNV6520/18 geprobeerd, maar het probleem blijft hetzelfde.
Steven