Speedtouch 716 login?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Spink
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb pas een nieuwe Speedtouch 716 WL gekocht, maar ik geraak langs geen kanten in het instellingenmenu. Als ik via de browser naar het IP-adres van de modem ga, dan moet ik een login en paswoord ingeven. Ik heb gelezen dat het paswoord Administrator en het paswoord blanco moet zijn, maar dat werkt dus niet. Ik heb ook al een reset van de modem geprobeerd, maar dat helpt ook niet. Iemand een idee? Ik ben ten einde raad.

(Voor alle duidelijkheid: ik werk niet met IE7, dus daar ligt het niet aan)
gateke
Starter
Starter

Hallo

ik heb hetzelfde probleem
ik heb via tele2 modem aangekocht maar overgestapt naar belgacom , dient modem geflashed te worden zodat hij geen login en paswoord gaat vragen en hoe dien ik dat te doen?

Gr

Gateke
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 105 keer

KaiZas schreef:http://www.speedtouch.nl/drivers.html#706

Daar staat de nieuwste firmware voor de 706WL. Aangezien de usersettings anders gebruikt worden, gaan de Tele2 instellingen verloren en heb je volledige toegang.

Even IP adres van je netwerkkaart vast zetten op 192.168.1.2, gateway op 192.168.1.254. Daarna reset toets en frontbutton ingedrukt houden en de modem aanzetten (wtb: 3e arm :)) Deze gaat dan in Kernel mode. Op die manier zet je de router in kernel mode. Draai het programmatje en de bios wordt geflashed. Zet je de modem NIET in kernel mode en je draait het proggy, gaat 'ie vragen achter het mystery wachtwoord wat wij dus nog steeds niet kennen.

Voila, it's all yours.
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Al eens geprobeerd om via telnet in te loggen?

Al admin geprobeerd ipv administrator.

De modem naar fabrieks instellingen zetten door de reset knop 5sec in te drukken?
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Spink
Plus Member
Plus Member

Ik ben er ondertussen ook achtergekomen dat het om een tele2 model gaat... maar ik ben helemaal niet bij tele2, dus heb er niks aan. Dat verklaart natuurlijk wel waarom ik er niet ingeraak. :roll:
Ik kwam op het idee door het lezen van de topic over de tele2-box. Met het ingeven van de username tele2 en paswoord tele2 lukte het om in de instellingen te geraken. Althans het eerste niveau... je kan dan alleen de status van de router etc. nakijken, maar nog steeds niets zelf instellen. Voor het verder configureren bleek nog een andere username en paswoord nodig te zijn.
Inloggen via telnet werkte ook niet vermits daarvoor ook die username en paswoord gekend moeten zijn.
Ook voor het flashen moet je dat paswoord kennen. Er bleek echter wel een workaround te zijn via de kernel mode zoals hierboven vermeld.
Laatst gewijzigd door Spink 13 maa 2007, 21:35, in totaal 1 gewijzigd.
gateke
Starter
Starter

Oke heel bedankt Spink en de rest
Het is me nu gelukt om de modem te flashen

Nu moet ik wel te weten komen hoe ik kan internetten via belgacom met de modem. Enig idee hoe ik daaraan begin?
Belgacom ondersteunt standaard deze modem niet, trouwens als ik probeer via installatie van belgacom cd , dan zegt ie dat hij geen netwerkkaart kan vinden (alhoewel ik drivers hiervoor geinstalleerd is en netwerkkaart in systeemconfiguratie staat)

bedankt alvast om mij terug uit de nood te helpen
gr

Gateke
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 105 keer

Je kan daar geen drivers voor installeren. Het volstaat in te loggen op de modem en de configuratie te doen.
Spink
Plus Member
Plus Member

Idd, gewoon inloggen op de modem (192.168.1.254) en alles gewoon instellen. Je doet dat via "configuration" en dan de wizard die je daar kan aanklikken doorlopen. Gewoon je Belgacom gegevens ingeven en klaar.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”