downtime
UB'ers,
de reden van de downtime is een hd-crash. De disk is tijdelijk vervangen en de data wordt teruggezet.
Hopelijk heeft iedereen ondertussen toch even van het zonnetje kunnen genieten!
de reden van de downtime is een hd-crash. De disk is tijdelijk vervangen en de data wordt teruggezet.
Hopelijk heeft iedereen ondertussen toch even van het zonnetje kunnen genieten!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Dat hebben weairzimmy schreef:Hopelijk heeft iedereen ondertussen toch even van het zonnetje kunnen genieten!

Ik heb de indruk dat het forum nu aanmerkelijk sneller werkt dan de afgelopen dagen.
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Leuk om terug te zijn 

Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Hoe... en RAID danairzimmy schreef:de reden van de downtime is een hd-crash.

dat zal eerder zijn omdat er nog niet zo heel veel volk op aanwezig is :-)Limburg schreef:Dat hebben we :).airzimmy schreef:Hopelijk heeft iedereen ondertussen toch even van het zonnetje kunnen genieten!
Ik heb de indruk dat het forum nu aanmerkelijk sneller werkt dan de afgelopen dagen.
Geen raid!r2504 schreef:Hoe... en RAID dan :twisted:airzimmy schreef:de reden van de downtime is een hd-crash.
Goed om terug in de lucht te zijn!
Welkom terug
Welkom terug

-
- Elite Poster
- Contacteer:
Toch weer beter dan een RAID1 oplossing die alles kopieert, inclusief de (mogelijk destructieve) veranderingen die een cracker heeft aangebracht. Dan zijn er toch weer backups nodigMr.T schreef:neen want dan heb je net zoals nu een dag outage

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
In een productie omgeving moet je een combinatie van beiden hebben.Debruineo schreef:Toch weer beter dan een RAID1 oplossing die alles kopieert, inclusief de (mogelijk destructieve) veranderingen die een cracker heeft aangebracht. Dan zijn er toch weer backups nodigMr.T schreef:neen want dan heb je net zoals nu een dag outage
Seg folks, chill about raid en de downtime, de opzet is een bewuste keuze en we hebben momenteel geen enkele verplichting/reden om meer te moeten bieden.
PS; cheap ass raid aka software raid is not my style, het enige waar ik nog voor zou willen gaan is deftige hardware raid en dan nog enkel door frabrikanten die deftige open documentatie beschikbaar stellen. Voor mij bestaat enkel raid die door bioctl ondersteund is
PS; cheap ass raid aka software raid is not my style, het enige waar ik nog voor zou willen gaan is deftige hardware raid en dan nog enkel door frabrikanten die deftige open documentatie beschikbaar stellen. Voor mij bestaat enkel raid die door bioctl ondersteund is
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 115 keer
Da is gesprokenairzimmy schreef:Seg folks, chill about raid en de downtime, de opzet is een bewuste keuze en we hebben momenteel geen enkele verplichting/reden om meer te moeten bieden.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
Puke @ 3ware !Mr.T schreef:een simpele 2 poorts 3ware controller kost 120 euro :/
Ik hoop dan toch dat je backups op een andere locatie staan.
Wel grappig hoe iedereen het hier opeens beter weet

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
't was een graptjen hé jongensditCh schreef:Wel grappig hoe iedereen het hier opeens beter weet

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
rss feed ligt nog wel plat. Ben ik de enige die dat gebruikt ?
-
- Elite Poster
Ik gebruik die ookcrapiecorn schreef:rss feed ligt nog wel plat. Ben ik de enige die dat gebruikt ?

- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Dat is/was een cronjob die blijkbaar nu niet meer loopt...crapiecorn schreef:rss feed ligt nog wel plat. Ben ik de enige die dat gebruikt ?
Ik kan er van hier uit niet naar kijken

- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
'k Zal kijken of ik op 't werk geen goeikoop Areca'tje kan loswekenairzimmy schreef:Seg folks, chill about raid en de downtime, de opzet is een bewuste keuze en we hebben momenteel geen enkele verplichting/reden om meer te moeten bieden.

Ik vind software raid trouwens heel erg performant en betrouwbaar. Wij draaien alles op software raid. Zoek maar eens een raid controller die met hoge performantie RAID6 draait

-
- Elite Poster
Weekt voor mij ook eentje losSub Zero schreef: 'k Zal kijken of ik op 't werk geen goeikoop Areca'tje kan losweken![]()

- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Ik begon weer te vrezen waarom de proxy hier een "host did not reply" gafairzimmy schreef:en de hd is vervangen!!!!!

Is nog snel gegaan. Superzimmy!
Even snel in het pampers vervangen ondertussen?

Wel eerst was het pamper en dan was het de fles, verschillende blokkerende factoren :) (maar daar klaagt men niet om hoor!!!)meon schreef:Ik begon weer te vrezen waarom de proxy hier een "host did not reply" gaf :)airzimmy schreef:en de hd is vervangen!!!!!
Is nog snel gegaan. Superzimmy!
Even snel in het pampers vervangen ondertussen? ;)