Vorige week heeft is mijn scarlet one geinstalleerd. Was zelf niet thuis. Blijkbaar heeft die installateur de DCHP server van de USR uitgeschakeld en een statisch IP toegewezen. Scarlet One modem is DCHP server.
Nu wens ik een nieuwe PC aan te sluiten op wireless, maar ik weet nu natuurlijk het IP adres niet van mijn USR. Ik heb deze nodig om het MAC adres van de nieuwe PC toe te voegen.
Weet iemand raad?
IP adres modem is nog standaard 172.19.3.1
Scarlet One modem + USR Wireless Router
-
- Starter
Ik kan het echt niet zeggen. De installateur heeft alles geinstalleerd en niets genoteerd.lithion schreef:Staat die USR ingesteld als router of als gewoon AP?
-
- Starter
Dit is inderdaad het originele IP adres van de server, maar de installateur zal een Ip adres hebben toegewezen in de range 172.19.3.2 - 172.19.3.254 denk ik.Kemblin schreef:volgens mij 192.168.2.1
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 105 keer
Kijk eens welk ip je krijgt als je rechstreeks via de scarlet box surft en welk ip je krijgt als je draadloos surft.Robbie1969 schreef:Ik kan het echt niet zeggen. De installateur heeft alles geinstalleerd en niets genoteerd.lithion schreef:Staat die USR ingesteld als router of als gewoon AP?
Hoe ziet de setup er nu uit? Hoeveel pc's? Welke verbindingen liggen er?