Ik heb hier een USB tv kaart van Pinnacle de PCTV 310e, spijtig genoeg heb ik deze kaart aangekocht want het meegeleverde programma (mediacenter) is waardeloos. Het programma slorpt heel wat geheugen en cpu kracht op, de pc staat dag en nacht op en als ik dan het programma wil starten dan hangt het gewoon, na een reboot werkt het dan weer. De laatste tijd werkt het helemaal niet meer...
Wat ik dus wil is een programma waarmee ik tv kan kijken via deze tv-kaart, waarmee ik kan opnemen (als het gaat ook instellen op bepaalde uren zoals een videorecorder) en het programma mag niet teveel geheuegen gebruiken en ook niet teveel cpu kracht.
Wie kent er zo een programma ?
TV programma voor tv kaart
ChrisTV ?
Ik dacht dat daar ook een gratis versie van was...
Ik dacht dat daar ook een gratis versie van was...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Ondanks al zijn nadelen en verouderde struktuur : WinDVR 3.X van Intervideo. Zeker als je opnames wil archiveren op DVD.
Nadelen :
* niet meer van deze tijd, al jaren geen wezenlijke updates voor verschenen.
* werkt wel met bijna alle INTERNE kaarten, maar nauwelijks met USB versies : moet je dus uitproberen. (30 dagen proefversie gratis te downloaden)
* lelijke bug in de scheduler : veroorzaakt niet opname bij getimde recordings -indien je de functie van het automatisch zomeruur van XP had aangevinkt tijdens installatie-. Rare zaak, maar eenvoudig op te lossen door dit uit te schakelen in XP *voor* installatie van WinDVR
* geen teletekst support (zou moeten werken, maar heb ik nog nooit zien functioneren)
* geen EPG (zou moeten werken, werkt blijkbaar enkel bij Titan-klanten)
Voordelen :
* werkt. Geen syncproblemen, vrij lichte (als je niet opneemt) footprint
* werkt. Ook als je opneemt : de DVR functie laat je toe op DVD-compliant streams op te nemen die je zonder hercoderen kan branden met pakweg Ulead DVDMF. Bespaar je tonnen tijd mee.
* werkt. Streams zijn naadloos verwerkbaar in videoredo, dus uitknippen van reclame en dergelijke gebeurd eveneens zonder hercoderen. Bespaart enorm veel tijd.
Ik gebruik het zelf vrij vaak, en het is zoals gezegd zeker niet foutloos, maar tot nu toe heeft nog geen enkele andere oplossing die ik heb getest dezelfde effectiviteit (lage "productietijd") gegeven als de combo WinDVR + VideoRedo + DVDMF
Nadelen :
* niet meer van deze tijd, al jaren geen wezenlijke updates voor verschenen.
* werkt wel met bijna alle INTERNE kaarten, maar nauwelijks met USB versies : moet je dus uitproberen. (30 dagen proefversie gratis te downloaden)
* lelijke bug in de scheduler : veroorzaakt niet opname bij getimde recordings -indien je de functie van het automatisch zomeruur van XP had aangevinkt tijdens installatie-. Rare zaak, maar eenvoudig op te lossen door dit uit te schakelen in XP *voor* installatie van WinDVR
* geen teletekst support (zou moeten werken, maar heb ik nog nooit zien functioneren)
* geen EPG (zou moeten werken, werkt blijkbaar enkel bij Titan-klanten)
Voordelen :
* werkt. Geen syncproblemen, vrij lichte (als je niet opneemt) footprint
* werkt. Ook als je opneemt : de DVR functie laat je toe op DVD-compliant streams op te nemen die je zonder hercoderen kan branden met pakweg Ulead DVDMF. Bespaar je tonnen tijd mee.
* werkt. Streams zijn naadloos verwerkbaar in videoredo, dus uitknippen van reclame en dergelijke gebeurd eveneens zonder hercoderen. Bespaart enorm veel tijd.
Ik gebruik het zelf vrij vaak, en het is zoals gezegd zeker niet foutloos, maar tot nu toe heeft nog geen enkele andere oplossing die ik heb getest dezelfde effectiviteit (lage "productietijd") gegeven als de combo WinDVR + VideoRedo + DVDMF
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Is een gratis versie van, en die werkt bij mij prima (op een prehistorisch onbekend TV kaartje).AnD schreef:Zal ik proberen als die Christv niet doet wat ik wil. Ben nu die Christv aan het proberen.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 116 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Van ChrisTV ? Het werkt, maar die wil een instelling niet bewaren, las ik christv herstart dan moet ik dat weer aanvinken en christv nog eens starten en dan werkt het wel, als ik dan het programma afsluit en weer opstart dan is die instelling uitgevinkt en heb ik geen geluid... dat is wel vervelend.r2504 schreef:Is een gratis versie van, en die werkt bij mij prima (op een prehistorisch onbekend TV kaartje).AnD schreef:Zal ik proberen als die Christv niet doet wat ik wil. Ben nu die Christv aan het proberen.
- NuKeM
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
- Bedankt: 268 keer
DScaler ( http://deinterlace.sourceforge.net/ zoals al aangegeven) is zeker de moeite om eens te proberen. Het is perfect om TV te kijken. Opnemen is wel nog experimenteel dacht ik.