Enkele vragen over de ASUS F3JP-AP0026C notebook

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dag mannen ,

Enkele vragen voor de kenners hier ;
Kan er iemand mij eens vertellen van het grote verschil is van core duo en core 2 duo cpu's ?
Kan je op deze notebook een vista 64 bits versie draaien ?
Office 2007 is die er ook in 64 bits ?
Drivers zijn geen probleem want die zijn van de asus site af te halen .
De rest van de software dak gebruik zijn ook wel te vinden in 64 bits vermoed ik ?
Of is het 64 bits gebeuren momenteel nog wat overroepen en ben je beter af met de 32 bits versie ?

alvast bedankt !
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Hoi. Ga me niet onmiddelijk opwerpen als kenner, maar ik ken deze notebook wel een beetje. Beknopte antwoorden :

"het grote verschil is van core duo en core 2 duo cpu's"
Zitten wel redelijk veel verschillen in, maar in licht van de rest van je vragen, de C2D heeft 64bit extensies, de CD niet.

"Kan je op deze notebook een vista 64 bits versie draaien"
Principieel ja.

"Office 2007 is die er ook in 64 bits "
Nope. Not yet anyway. And even so, what's the point ?

"Drivers zijn geen probleem want die zijn van de asus site af te halen"
Al ooit geprobeerd om drivers af te halen van de Asus site ? Veel plezier. Zorg er maar voor dat je een snelle mirror opspoort (Duitse Uni's), want de Asus sites zijn over het algemeen lichtjes walgelijk op gebied van snelheid en bereikbaarheid.

"De rest van de software dak gebruik zijn ook wel te vinden in 64 bits vermoed ik "
I wouldn't count on it. Sterker nog, de meeste zal je nog *niet* vinden denk ik.

"Of is het 64 bits gebeuren momenteel nog wat overroepen en ben je beter af met de 32 bits versie "
In mijn ervaring heeft een normale gebruiker met een niet-specifieke applicatiebibliotheek op dit moment weinig tot niets aan 64 bit (buiten wat extra hoofdpijn : alle hardwarefabrikanten geven namelijk op dit moment de voorkeur aan *eerst* stabiele 32bit drivers te ontwikkelen (groter platform) en *dan* pas de 64bit versies; en als ze dan toch gelijktijdig ter beschikking worden gesteld, zijn de 64bit versies niet of nauwelijks geoptimaliseerd).
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Kaween , bedankt voor je woordtje uitleg . Je vermeld dat je de laptop kent , wat denk je van de prestatie's ? Is die videokaart goed ? Op laptop vlak ben ik een leek daarom dat ik steeds opteer voor ervaring van iemand anders te raadplegen ;-)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

De F3JP is een vrij grote familie in termen van variaties op cpu en exacte uitvoering, en ik weet niet precies welke cpu de 026 in zich heeft of in welke config hij exact bestaat. Daarom mijn algemene indrukken. Als totaalpakket een leuke notebook, maar -zoals alle notebooks- niet zonder gebreken.

Muissturing, meer specifiek de muisknoppen, zijn een pure ellende. Heel stroef. Nooit zo'n goede reden voor double-tap gezien als bij deze reeks. Keyboardkwaliteit twijfelachtig, idem trouwens voor de meeste andere Asus modellen : vele mensen hebben hier geen problemen mee, ik wel.

Asus heeft al sinds de Z92 zware kwaliteitsproblemen met hun 15.4 TFT's. Zeer veel failures op de TFT controller : wit wordt cyaan of magenta. Gebeurd altijd binnen de eerste maanden van aankoop, als het daarna ok blijft, zit je met een goede. Heb Asus Europe al meerdere keren hiermee geconfronteerd, maar ze negeren het probleem en doen het af als "toeval". Enige pluspunt : wordt zeer snel verholpen (door een complete swap van TFT en flex)

Dom ontwerp van batterij : steekt uit. Geen zicht.

Ingebouwde Webcam : veel failures, sinds de A6J series. Typisch gedrag : Webcam wordt enkel nog herkend als "unknown USB2.0 device". Enige pluspunt : wordt snel vervangen door Asus.

Komt meestal met een 6-cel batterij standaard. Slechte levensduur bij zwaar gebruik.

De JP heeft een X1700 als VGA kaart dacht ik. Geheel persoonlijk, maar na de enorme hoeveelheid van defecte ATI kaarten die ik zelf al heb moeten slikken .... het zal best een leuke snelle chip zijn, maar ik zou er altijd een "als dit maar goed gaat" gevoel bij houden.

En dan typisch Asus : te veel bloatware op een zuivere notebook. Het performantieverschil tussen een lege zuivere Asus en een Asus waar je de complete software zooi hebt opgeladen is schrikbarend. Vooral na installatie van de "gratis" Norton is het net alsof je notebook continu in energie-spaarstand loopt. Afrader ! Zuiver installeren, enkel de dingen die je nodig hebt, klaar. Maakt een wereld van verschil.

Laat je niet afschrikken : ik zie natuurlijk enkel toestellen wanneer ze met problemen terugkomen, dus mijn ervaringen zijn altijd vrij negatief over quasi *alle* mogelijke producten, maar (op het ATI verhaal na) zijn dit de typische Asus F3-series problemen die ik tot nu toe ben tegengekomen.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”